هواوی میت 40 آخرین گوشی هواوی مجهز به پردازنده کایرین خواهد بود

هواوی میت 40 پرو آخرین گوشی هواوی با پردازنده کایرین.jpg

به دنبال تحریم‌های آمریکا، بعد از هواوی میت 40، هواوی دیگر نمی‌تواند از پردازنده‌های اختصاصی خود یعنی پردازنده‌های کایرین بهره ببرد، زیرا TSMC، کمپانی تولید کننده این پردازنده، نتوانسته است برای ادامه همکاری با هواوی، مجوز لازم را از آمریکا دریافت کند.

جنگ تجاری آمریکا و چین، دست از سر هواوی برنمی‌دارد و حالا هم به دلیل همین تحریم‌ها، به زودی هواوی امکان استفاده از پردازنده‌های اختصاصی خود، یعنی پردازنده‌های کایرین را نخواهد داشت. درواقع ساعتی پیش هواوی رسما اعلام کرد که گوشی‌های سری هواوی میت 40، آخرین گوشی‌های این کمپانی خواهند بود که از پردازنده‌ کایرین بهره خواهند برد. به عبارتی مدیرعامل بخش گجت‌های مصرفی هواوی در یک سخنرانی اعلام کرده است که از تاریخ 15 سپتامبر 2020، دیگر امکان تولید پردازنده‌های کایرین وجود ندارد.

همانطور که می‌دانید پردازنده‌های کایرین اختصاصی هواوی را شرکت تایوانی به نام TSMC تولید می‌کند. این کمپانی برای تولید این پردازنده‌ها از تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کند اما حالا و به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا، TSMC برای ادامه همکاری با هواوی باید از آمریکا مجوز بگیرد. اما گویا این امکان وجود ندارد زیرا چندی پیش TSMC رسما اعلام کرد که دیگر قادر به تولید پردازنده‌های هواوی نیست.

جایگزین کایرین چه خواهد بود؟

پردازنده‌های کایرین هواوی اگرچه در برابر اسنپدارگون حرفی برای گفتن نداشت اما به صورت کلی شرایط و عملکرد خوبی داشت. حتی هواوی در مدتی کوتاه موفق شده بود که در عملکرد این پردازنده‌ها بهبودهایی را ایجاد کرده و پیشرفت کند، حالا اما مجبور است آن را کنار بگذارد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که بعد از هواوی میت 40، این کمپانی به استفاده از پردازنده‌های کدام شرکت روی بیاورد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که پردازنده‌های مدیاتک، محتمل‌ترین انتخابِ هواوی خواهند بود.

هارمونی؛ سیستم عامل اختصاصی هواوی

هواوی اما دست از پیشبرد سیستم عامل هارمونی خود هم برنداشته است و مدیرعامل بخش گجت‌های مصرفی هواوی در همان سخنرانی اعلام کرده است که در آینده نزدیک همه‌ی محصولات هواوی از جمله کامپیوتر، تبلت‌‎، گوشی و... به سیستم عامل هارمونی مجهز خواهند شد.

اگر بخواهیم با دید دیگری به این ماجرا نگاه کنیم، این طور به نظر می‌رسد که هواوی هم به زودی مانند اپل، خود را در جزیره‌ای جدا از سایر گوشی‌های هوشمند قرار خواهد داشت.

اخبار مرتبط:

اولین رندرهای هواوی میت 40 منتشر شد

لیست قیمت گوشی هوشمند ، هفته اول مردادماه 99

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر