کوالکام همچنان در تلاش برای فروش پردازنده اسنپدراگون به هواوی است

Chipset-Qualcom.jpg

علی رغم تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، کوالکام در تلاش است تا با مذاکراتی، مجوز ادامه همکاری با هواوی را بگیرد. درواقع کوالکام این تحریم را بیشتر از هواوی، به ضرر کوالکام می‌داند.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا، همچنان ادامه دارد. همین امروز بود که خبری درباره پایان استفاده از پردازنده‌های کایرین در گوشی‌های هواوی منتشر شد و گفته می‌شد که هواوی میت 40 آخرین گوشی این کمپانی خواهد بود که از پردازنده‌های اختصاصی این کمپانی بهره خواد برد. دلیل این موضوع هم عدم اعطای مجوز به TSMC، کمپانی تولید کننده تراشه‌های کایرین، به ادامه همکاری با هواوی بود.

در این بین هواوی باید به دنبال کمپانی دیگری برای خرید پردازنده باشد. حالا عده‌ی زیادی معتقد هستند که این تحریم به مذاق کوالکام خوش خواهد آمد اما گویا این تفکر اشتباهی است زیرا مشخص شده است که کوالکام در تلاش است تا با مذاکراتی با آمریکا بتواند پردازنده‌های اسنپدراگون را به هواوی بفروشند.

کوالکام معتقد است که این تحریم بیشتر از آنکه به ضرر هواوی باشد، به ضرر کوالکام خواهد بود، زیرا این تحریم باعث نمی‌شود که هواوی به قطعات دسترسی نداشته بشد،‌ بلکه هواوی را به سمت سامسونگ و مدیاتک سوق خواهد داد. این کار فقط باعث می‌شود که کوالکام میلیاردها دلار از درآمدش را از دست بدهد. کوالکام معتقد است که با رفع این تحریم‌ها، به شرکت‌های آمریکایی این اجازه را می‌دهد که همچنان در صحنه رقابت با سایر کمپانی‌ها بمانند و بتوانند سودآوری سابق را داشته باشند.

در بین شرکت‌های آمریکایی، برخی شرکت‌ها مانند اینتل و میکرون توانسته‌اند شامل تحریم‌های آمریکا نباشند و همچنان با هواوی همکاری تجاری داشته باشند. کوالکام نیز امیدوار است که بتواند به جمع همین شرکت‌ها بپیوندد و همچنین روابط تجاری خود را با هواوی ادامه دهد.

اخبار مرتبط:

هواوی میت 40 آخرین گوشی هواوی مجهز به پردازنده کایرین خواهد بود

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بلال فروش

دوشنبه, 20 مرداد 1399

چقدر غم انگیز حیف کوالکام

پاسخ

Mj

سه‌شنبه, 21 مرداد 1399

به درک سیاه فیک نویس عوضی

Mj

سه‌شنبه, 21 مرداد 1399

به درک سیاه فیک نویس عوضی

Mj

سه‌شنبه, 21 مرداد 1399

به درک سیاه فیک نویس عوضی

Mj

سه‌شنبه, 21 مرداد 1399

به درک سیاه فیک نویس عوضی

ثبت نظر