توشیبا رسما با دنیای کامپیوترهای شخصی خداحافظی کرد

توشیبا.jpg

توشیبا، اولین کمپانی که کامپیوترهای شخصی به فرم لپ تاپ را معرفی کرد، حالا رسما با فروش تمامی سهام خود به شارپ، از این بازار خارج شد.

توشیبا اولین کمپانی بود که در سال 1985، کامپیوتری به فرم لپ تاپ را با نام T1100 معرفی و راهی بازار کرد. حالا اما این کمپانی که در حوزه تولید لپ تاپ، پیشگام‌ترین بود، پس از چندین دهه، قصد خروج از این بازار را دارد.

البته ناگفته نماند که در توشیبا اولین نشانه‌های تصمیم خود برای خروج از بازار کامپیوترهای شخصی همراه را در سال 2018 به نمایش گذاشت، آن هم با فروش 80 درصد از سهام مربوط به بخش PC به شرکتی به نام شارپ که یکی از زیر مجموعه‌های فاکسکان به حساب می‌آید. شارپ اما با خرید این سهام، تمامی دارایی‌های توشیبا در این بخش را هم بدست آورد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به محصولات، فناوری‌ها و دارایی‌های توشیب در بخش Client Solutions Group اشاره کنیم.

شارپ در ادامه، با در دست داشتن بیش از 80 درصد از سهام سابق توشیبا در بخش PC، این بخش با نام برند Dynabook ادامه حیات داد، اما همچنان 19.9 درصد از سهام دینابوک در دست توشیبا بود. امسال اما توشیبا تصمیم به فروش همین میزان سهام باقی مانده گرفت و حالا DynaBook به صورت کامل در انحصار شارپ است.

علت خروج توشیبا از بازار کامپیوترهای شخصی

توشیبا که روزی خود فضای این عرصه را برای فعالیت باز کرد، حالا از این بازار خارج شده اما دلیل این مسئله چیست؟ درواقع این کمپانی مدت‌هاست که با چالش‌های زیادی رو به رو شده است و البته سهم بازاری که توشیبا در زمینه لپ تاپ در دست داشت هم چندان چشمگیر نبود. از سوی دیگر این کمپانی با چالش‌های درون سازمانی همچون رسوایی‌های بخش حسابداری و... هم مواجه بود. همه‌ی این مسائل دست به دست هم داد تا توشیبا تصمیم بگیرد که ساختار سازمانی خود را به صورت جدی تغییر دهد. فروش 80 درصدی سهام بخش PC به شارپ هم در همین راستا گرفته شد.

توشیبا تکه تکه شده، احتمال حذف کامل توشیبا

جالب است بدانید که توشیبا علاوه بر بخش PC، در ادامه‌ی همان تصمیم تغییر ساختار سازمانی، بخش‌های دیگری از سازمان خود را هم به فروش رسانده است. برای نمونه بخش توسعه‌ی حافظه‌های NAND که از توشیبا جدا شده بود، حالا تحت برند Kioxia و به صورت مستقل فعالیت دارد. بخش تلویزیون و همچنین وستینگهاوس الکتریک هم در بخش دیگری هستند که از توشیبا جدا شده‌اند.

اگر این روند ادامه دار باشد و همچنان شاهد کوچکتر شدن توشیبا باشیم، ممکن است روزی این برند به صورت کامل از صحنه‌ی کمپانی‌های تکنولوژی محور دنیا پاک شود.

اخبار مرتبط:

AMD بالاخره توانست از سد اینتل بگذرد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techspot


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mostafa

دوشنبه, 20 مرداد 1399

یادش بخیر بیست و پنج سال پیش یه لبتاب داشتیم توشیبا بود، هنوزم میزنیم به برق کار میکنه، فلاپی میخوره که در حد هارد اکسترنال بود اون زمان، ویندوز 95 روش ریخته بودیم و کار حسابداری باهاش میکردیم

پاسخ

ثبت نظر