AMD بالاخره توانست از سد اینتل بگذرد

AMD بالاخره توانست از سد اینتل بگذرد

کمپانی AMD یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده انواع پردازنده است که در سال 1969 میلادی توسط چری ساندرز تأسیس شد. اگرچه طی این سال‌ها، کمپانی AMD بسیار موفق عمل کرد اما همواره از رقیب اصلی‌اش اینتل عقب بود.

حالا این طور به نظر می‌رسد که AMD با وارد کردن پردازنده سری Ryzen خود به بازار که در ماه مارس 2017 عرضه شد، توانسته است برای اولین بار طی این سال‌ها از اینتل پیشی بگیرد.

بر اساس آمارهایی که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی آلمان، Mindfactory.de اخیراً منتشر کرده است، کمپانی AMD تا قبل از عرضه پردازنده سری Ryzen خود، تنها حدود 27 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود اما از ماه مارس به بعد این روند تغییر کرد و همواره با رشد همراه بود. تا اینکه در ماه جولای تقریباً با اینتل برابر شد و در ماه آگوست بالاخره موفق شد از سد بزرگ اینتل گذشته و از آن پیشی بگیرد.

مقایسه فروش پردازنده دو کمپانی اینتل و AMD

مقایسه فروش پردازنده دو کمپانی اینتل و AMD

بعلاوه براساس این داده‌ها، آخرین پلتفرم Threadripper کمپانی AMD که در اواخر آگوست عرضه شد به دلیل قیمت مناسب و وسوسه کننده‌اش توانسته است به خوبی جای خود را در بین کاربران باز کند.

در مقابل در کمپانی اینتل هنوز هم کالایی که بیشترین فروش را دارد پردازنده Core i7-7700K است که یکی از محبوب‌ترین پردازنده‌های موجود برای کامپیوترهای گیمینگ است که به دلیل کارایی بسیار خوبش توانسته است یکی از پرفروش‌ترین محصولات در وب‌سایت آمازون باشد.

اگرچه این اطلاعات و آمارها از یک فروشگاه کوچک در آلمان منتشر شده است اما همیشه مشت نمونه خروار است! پس این طور به نظر می‌رسد که عملکرد کمپانی AMD به نحوی تغییر کرده است که بتواند به کسب جایگاه اینتل امید داشته باشد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: neowin


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر