هواوی دومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند 2018 در سراسر دنیا شد

هواوی دومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند 2018 در سراسر دنیا شد

هواوی با پشت سر گذاشتن اپل، دومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند 2018 در سراسر دنیا شد اما همچنان سامسونگ یکه تاز میدان است.

کمپانی چینی هواوی، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند، تاکنون بعد از سامسونگ و اپل، سومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا بود اما حالا به شکل تعجب‌آوری این رتبه‌بندی تغییر کرده است.

بنا به گزارش‌ها اخیر شرکت بین‌المللی IDC، بررسی‌کننده سهم بازار برندهای مختلف کالاهای دیجیتال، هواوی با کسب 15.8 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند 2018 در سراسر دنیا و فروش 54.2 میلیون گوشی، از اپل قدرتمند پیشی گرفته و رتبه دوم پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است.

سهم بازار پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند 2018

سهم بازار پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند 2018 

 

به این ترتیب در سه ماهه دوم سال 2018 سامسونگ با در دست داشتن 20.9 درصد از سهم بازار، هنوز رتبه اول را در دست دارد و اپل با قرار گرفتن در رتبه سوم، 12.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

تنزل اپل به رتبه سوم اصلاً به معنای ضعیف عمل کردن این کمپانی نیست بلکه اپل نسبت به سال گذشته در همین زمان 0.7 درصد فروش بیشتری داشته است. سامسونگ اما با رتبه اول، کاهش 10.4 درصدی در فروش را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. می‌توانیم بگوییم که کاربران سامسونگ به خرید هواوی یا سایر برندها روی آورده‌اند.

هواوی، سامسونگ و سایر کمپانی‌ها هر ساله گوشی‌های مختلفی را راهی بازار می‌کنند اما اپل تقریباً در هر سال تنها یک تا دو گوشی جدید معرفی می‌کند و با همین عرضه کم هم توانسته است جایگاه قابل تأمل در بین پرفروش‌ترین برندهای گوشی در سراسر دنیا را به خود اختصاص دهد.

نمودار میزان فروش این سه کمپانی‌ از سال 2015 تاکنون اطلاعات جالبی را به دست می‌دهد. سامسونگ تقریباً خط ثابتی را طی می‌کند اما اخیراً شیب این خط رو به پایین است. اپل در سه ماهه چهارم هر سال، فروشی فوق‌العاده بالاتر از خط ترند خود را تجربه می‌کند، یعنی دقیقاً زمانی که آیفون‌های جدید این کمپانی معرفی می‌شوند. هواوی اما فارغ از همه شرایط، حتی مشکلاتی که با دولت آمریکا دارد، خط ترندی رو به رشد را تجربه کرده است.

میزان فروش سه برند پرفروش گوشی هوشمند در سه سال اخیر

میزان فروش سه برند پرفروش گوشی هوشمند در سه سال اخیر

اگر سری به فروشگاه آنلاین آمازون بزنید، سری آنر، برندی که هواوی آن را با هدف عرضه گوشی‌هایی ارزان قیمت‌تر به وجود آورد، را در پرفروش‌ترین‌های این فروشگاه می‌بینید.

 

پیشنهاد فیسیت: معرفی بهترین گوشی‌ها برای سال 2018

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر