سامسونگ احتمالاً برای گوشی‌های گلکسی و لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک هسته CPU اختصاصی می‌سازد

samsung .jpg

طبق گزارشی جدید، سامسونگ برای توسعه هسته CPU اختصاصی مصمم است و می‌خواهد از آن در گوشی‌های گلکسی و لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک استفاده کند. کره‌ای‌ها با توسعه این هسته CPU می‌خواهند وابستگی‌شان به شرکت ARM را کاهش دهند.

سامسونگ با توسعه هسته CPU اختصاصی نه‌تنها می‌تواند وابستگی‌اش به ARM را کمتر کند، بلکه می‌تواند محصولاتش به‌ویژه گوشی‌های گلکسی را بهتر بهینه‌سازی کند. طبق گزارش اخیر، سامسونگ مدت‌هاست چندین تیم داخلی برای توسعه هسته CPU و بهینه‌سازی آن دارد و همچنین به‌طور مداوم از سراسر جهان افراد مستعد را جذب می‌کند.

سامسونگ برای شتاب‌بخشیدن به توسعه هسته CPU اختصاصی‌اش، توسعه‌دهنده ارشدی که مسئول یک تیم در شرکت AMD بوده را هم استخدام کرده است.

سامسونگ روی «گلکسی چیپ» برای پرچمدارهای گلکسی هم کار می‌کند

همان‌طور که می‌دانید، CPU مغز یک دستگاه الکترونیکی به‌حساب می‌آید. سامسونگ در کنار شرکت‌های مانند کوالکام، از معماری ARM برای توسعه پردازنده‌هایشان استفاده می‌کند. بنابراین تراشه‌های اگزینوس موجود در بازار از فناوری ARM بهره می‌برند. با توجه به این موضوع، اگر سامسونگ بتواند هسته CPU اختصاصی توسعه دهد، نه‌تنها وابستگی‌اش به ARM کمتر می‌شود، بلکه در کنار این شرکت قرار می‌گیرد و می‌تواند معماری‌اش را به شرکت‌های دیگر هم بفروشد.

002_product_galaxy_book3_pro_16_beige.jpg
-

ظاهراً سامسونگ در کنار توسعه هسته CPU اختصاصی، کار روی تراشه اختصاصی‌اش برای پرچمدارهای سری گلکسی S را هم سرعت بخشیده است. کره‌ای‌ها امسال پس از مدت‌ها تصمیم گرفته‌اند از چیپ‌های اگزینوس در سری گلکسی S استفاده نکنند و گوشی‌های خانواده گلکسی S23 تنها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 شرکت کوالکام بهره می‌برند.

عدم استفاده از اگزینوس به‌معنای قطع امید از تراشه‌های اختصاصی سامسونگ نیست. درحقیقت طبق گزارش‌ها، کره‌ای‌ها روی تراشه اختصاصی به نام «گلکسی چیپ» (Galaxy Chip) کار می‌کنند که سال 2025 از راه می‌رسد. این چیپ مبتنی بر هسته‌ها و فناوری ARM خواهد بود. بااین‌حال احتمالاً در آینده این کمپانی به‌طور کامل به‌سمت هسته CPU انحصاری خودش حرکت می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: pulsenews

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر