سامسونگ مجوز همکاری با هواوی در زمینه تولید نمایشگر را دریافت کرد

هواوی.jpg

به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، شرکت‌های زیادی امکان همکار با هواوی را نداشتند. حالا اما سامسونگ دیسپلی موفق شده تا مجوز تولید نمایشگر OLED برای هواوی را بدست بیاورد.

بدون شک در جریان تحریم‌های آمریکا علیه هواوی هستید، تحریم‌هایی که با محدودیت دسترسی به سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های این کمپانی آغاز شد و رفته رفته به تحریم‌های گسترده‌تری مانند جلوگیری از ساخت تراشه‌های اختصاصی هواوی توسط سایر شرکت‌ها، تحریم کارت حافظه و... رسید. با این حال این تحریم تنها به ضرر هواوی نیست؛ بلکه کمپانی‌های مختلف هم یک مشتری بزرگ خود را از دست داده‌اند و از این جهت متضرر شده‌اند. به همین دلیل بسیاری از کمپانی‌ها، تلاش کرده‌اند تا با انجام مذاکراتی با آمریکا، بتوانند برای ادامه‌ی همکاری با هواوی مجوز دریافت کنند.

سامسونگ یکی از همین شرکت‌هایی بود که ناچار شد فروش حافظه و نمایشگر به هواوی را متوقف کند. حالا بنا به گزارشی به نظر می‌رسد که سامسونگ دیسپلی (یکی از زیر مجموعه‌های سامسونگ) اخیراً موفق شده است تا مجوز تامین نمایشگر OLED برای هواوی را از دولت آمریکا کسب کند. این شرکت اولین کمپانی است که بعد از شدید تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، توانسته است چنین مجوزی را کسب کند. شاید دلیل ارائه‌ی این مجوز این باشد که نمایشگر چندان اهمیتی ندارد و هواوی می‌تواند نیازش را از شرکت چینی BOE (که در زمینه تولید نمایشگر پیشرفت چشمگیری داشته است)، تامین کند.

البته سامسونگ تنها کمپانی نیست که موفق شده است این مجوز را بدست بیاورد، بلکه AMD و Intel هم این مجوز را دریافت کرده‌اند و حالا می‌توانند پردازنده‌های مورد نیاز هواوی برای کامپیوتر و سرورها را تامین کنند. با این حال هواوی هنوز نتوانسته است برای تامین تراشه‌ی حافظه، با سامسونگ همکاری کند.

به هر ترتیب بعد از تحریم‌های اخیر، دو بخش مربوط به نمایشگر و تراشه‌ی شرکت سامسونگ، به دلیل از دست دادن مشتری بزرگی مانند هواوی، متضرر شدند اما بخش موبایل سامسونگ، برخلاف دو بخش دیگر، مخصوصا در بازارهای هند و اروپا، با رشد چشمگیری همراه شد.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا سایر شرکت‌ها هم می‌توانند مجوز همکاری با هواوی را دریافت کنند یا خیر.

اخبار مرتبط:

کوالکام همچنان در تلاش برای فروش پردازنده اسنپدراگون به هواوی است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر