سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A05 و A05s رونمایی کرد

a05.jpg

گوشی‌های جدید و اقتصادی سامسونگ، یعنی گلکسی A05 و A05s، به تازگی معرفی شدند. این دو گوشی نسبت به نسل قبلی خود دارای طراحی مدرن‌تری هستند و از قطعات قدرتمندتری بهره می‌برند. علاوه بر این، سرعت شارژ آن‌ها نیز بهبود یافته است.

مشخصات و قیمت گلکسی A05 و A05s به شرح زیر است

گلکسی A05 دارای یک نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس می‌باشد. اما گلکسی A05s از همین نوع صفحه‌نمایش استفاده می‌کند، اما با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 90 هرتزی بهبود یافته است. یکی از تفاوت‌های مهم بین این دو مدل مربوط به دوربین‌های اصلی و سلفی آن‌ها است.

Galaxy-A05.jpg.webp

گلکسی A05s دارای یک دوربین اصلی سه‌گانه و گلکسی A05 دارای یک دوربین اصلی دوگانه است. هر دو مدل دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هستند، اما گلکسی A05s همچنین دارای یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز می‌باشد. همچنین دوربین سلفی گلکسی A05 با رزولوشن 8 مگاپیکسل و گلکسی A05s با رزولوشن 13 مگاپیکسل عرضه شده است.

این دو گوشی از تراشه‌های قدرتمندتری نسبت به مدل‌های گذشته مانند گلکسی A04 و A04s بهره می‌برند. مدل A05 از تراشه هلیو G85 و مدل A05s از تراشه اسنپدراگون 680 استفاده می‌کنند. با این تفاوت‌ها، هر دو مدل دارای 6 گیگابایت حافظه RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

gsmarena_012.jpg

گلکسی A05 و A05s دارای درگاه کارت حافظه هستند و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. همچنین از فناوری شارژ سریع 25 واتی نیز بهره می‌برند. برقراری انرژی برای این دو مدل از طریق یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت انجام می‌شود.

گلکسی A05 از سنسور اثرانگشت برای قفل و باز کردن گوشی فاقد است، اما گلکسی A05s دارای این سنسور در قسمت فریم گوشی می‌باشد. هر دو مدل از سیستم‌عامل اندروید 13 بهره می‌برند و دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستند. همچنین، سامسونگ اعلام کرده که مدل A05s به‌زودی به اندروید 4 به‌روزرسانی خواهد شد، اما برای مدل A05 هنوز اعلامی صورت نگرفته است.

gsmarena_011.jpg

در حال حاضر، اطلاعاتی درباره قیمت و تاریخ عرضه دقیق گلکسی A05 و A05s در دسترس نیست و برای دریافت این اطلاعات باید منتظر اعلان‌های بعدی باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر