رونمایی سامسونگ از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴

Untitled-1.jpg

شایعات، با برگزاری مراسم آنپکد 2021 به پایان رسید و کاربرانی که منتظر رونمایی از گلکسی واچ 4 بودند نیز انتظارشان به پایان رسید. غول تکنولوژی کره‌ای شب گذشته دو نسخه از ساعت‌های هوشمند ساده و کلاسیک خود را رونمایی کرد که مهم‌ترین تغییرات ظاهری که تماشا می‌کنیم، مربوط به حلقه مکانیکی چرخان در اطراف نمایشگر مدل کلاسیک است.

هر دو مدل این ساعت‌ها به GPS مجهز هستند و گلکسی واچ 4 در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و با بدنه آلومینیومی به بازار عرضه خواهد شد. درحالی که مدل کلاسیک بدنه فولادی دارد و در اندازه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری روانه بازار می‌شود.

قلب تپنده گلکسی واچ 4 به جدیدترین پردازنده 5 نانومتری کمپانی سامسونگ یعنی پردازنده اگزینیوس 920W مجهز است. این پردازنده جایگزین چیپ اگزینوس ۹۱۱۰ خواهد بود که براساس ادعا کمپانی سامسونگ سرعت بالاتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. اگزینوس W920 به دو هسته پردازشی کورتکس A55، پردازنده اختصاصی کورتکس M55 برای وظایف نمایشگر همیشه روشن و نیز پردازشگر گرافیکی Mali-G68‌ مجهز شده است. به گفته سامسونگ، این چیپ در بخش پردازنده تا ۲۰ درصد سریع‌تر از قبل است و کارایی گرافیکی تا ۱۰ برابر پیشرفت داشته است. علاوه بر این همراه شدن چیپ مدیریت توان، رم LPDDR4 و حافظه eMMC درون یک پکیج، استفاده بهینه‌تر از فضای داخلی کوچک گجت‌های پوشیدنی را به همراه داشته است.

galaxt watch 4 gsm.ir.jpg
-

گلکسی واچ 4 نسبت به گلکسی واچ 3 تغییر زیادی نداشته نداشته و ظاهر کلی خود را حفظ کرده است و در عین حال با ویژگی‌های کلیدی گلکسی واچ اکتیو ۲،‌ تشخیص افتادن کاربر، سنجش قند خون و فشار خون، قابلیت ثبت نوار قلب و تحلیل ترکیب بدن (body composition) بر اساس ۵ فاکتور BMI، میزان عضله و چربی، میزان آب بدن و متابولیسم بدن همراه شده است.

galaxt watch 4 gsm.ir1.jpg
-

گلکسی واچ ۴ همچنین در مقابل نفوذ آب و گرد وغبار مقاوم است و تا عمق ۵۰ متری آب به خوبی مقاومت می‌کند. علاوه بر این شیشه ساعت توسط گوریلا گلس +DX پوشانده شده و گواهینامه استاندارد نظامی ۸۱۰G خبر از یک ساعت مقاوم در شرایط سخت می‌دهد.

اما یکی از مهم‌ترین تغییرات این ساعت هوشمند نسبت به نسل قبل در بخش نرم‌افزار اتفاق افتاده؛‌ همان سیستم عاملی که حالا در همکاری نزدیک بین سامسونگ و گوگل برای ترکیب ور او اس و تایزن توسعه یافته و پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه‌های قبلی ور او اس گوگل و تایزن سامسونگ به حساب می‌آید. به این ترتیب گلکسی واچ ۴ امکان دسترسی به سرویس‌هایی نظیر گوگل پلی را خواهد داشت اما در عین حال به پوسته «One Watch UI» سامسونگ مجهز شده تا همچنان کم و بیش ظاهری شبیه به تایزن داشته باشد.

galaxt watch 4 gsm.ir2.jpg
-

سامسونگ، برای گلکسی واچ ۴ تعداد ۴۰ واچ‌فیس پیش فرض را در نظر گرفته است. قابلیت پایش خواب ساعت هوشمند جدید سامسونگ هم نسبت به قبل بهبود یافته و امکان پایش میزان اشباع اکسیژن خون حین خواب را دارد. از قابلیت‌های جالب گلکسی واچ ۴ امکان شناسایی ژست‌های حرکتی است. به عنوان مثال برای رد کردن تماس کافی‌ست مچ دست خود را به سرعت و چند بار تکان دهید.

گلکس واچ ۴ با قیمت پایه ۲۴۹ دلار و گلکسی واچ ۴ کلاسیک با قیمت پایه ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر