هک اسنپ‌فود و افشای اطلاعات کاربران تایید شد

snapfood.jpg

شب گذشته، گروهی از هکرها که پیش‌تر تپسی را هک کرده بودند، ادعا کردند که به اطلاعات کاربران، پیک، و فروشنده‌های اسنپ‌فود دسترسی پیدا کرده‌اند.

اسنپ‌فود نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با همکاری پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از این اقدام گروه هکری می‌باشد.

در بیانیه خود، اسنپ‌فود مسئولیت این اتفاق را پذیرفته و اعلام کرده است که بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد شد. همچنین، این شرکت اظهار کرده است که پیش از مذاکره با اسنپ‌فود، گروه هکری اقدام به فروش اطلاعات کرده و شرکت در حال تلاش برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران است.

اسنپ‌فود به کاربران خود اطمینان داده که اطلاعات بانکی‌شان در معرض خطر نیست؛ زیرا اطلاعات پرداخت بانکی کاربران با استفاده از امنیت کامل به موجب مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.

همچنین، اسنپ‌فود وعده داده است که به زودی اطلاعات تکمیلی در این زمینه را منتشر خواهد کرد.

گروه هکری ادعا کرده است که بیش از ۲۰ میلیون کاربر، شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول، در اختیار آنها قرار گرفته است. این گروه هکر اعلام کرده است که اطلاعات را مستقیماً برای فروش گذاشته و هیچ مذاکره‌ای با اسنپ‌فود انجام نداده است. دلیل این تصمیم به تجربه ناپسند مذاکره با تپسی باز می‌گردد؛ زیرا گفته است: "پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!"

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آخرین نمونه اطلاعات نشت شده مربوط به تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ است. این موضوع نشان‌دهنده این است که اطلاعات حدود ۲۰ روز پیش از اسنپ‌فود استخراج شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر