استودیو یوبی‌سافت مورد حمله هکرها قرار گرفت

ubisoft-hack.jpg

پس از حمله گروه باج افزار Rhysida و افشای 1.7 ترابایت از اطلاعات استودیو insomniac، اکنون نوبت به استودیو یوبی‌سافت رسیده است اما این تیم بازی‌سازی موفق به جلوگیری از حمله آن‌ها شد. به گفته استودیو یوبی‌سافت، حمله هکرها ناموفق بوده و خطر رفع شده است.

گروه هکری Rhysida در طی روزهای گذشته، موفق به نفوذ در سیستم‌های استودیو insomniac شده و بیش از 1.7 ترابایت از اطلاعات این استودیو را به سرقت برده‌اند. اخبار فاش شده شامل اطلاعات کارمندان، بازی‌های معرفی نشده، اولین گیم‌پلی بازی موردانتظار Wolverine و... بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، اعلام شده است که استودیو یوبی‌سافت، تنها چند روز پس از حمله به استودیو insomniac، مورد حمله قرار گرفتند اما گروه هکری موفق به دستیابی اطلاعات این استودیو نشده‌اند. تیم‌های امنیتی یوبی‌سافت موفق به جلوگیری از حمله شده و پیش از لورفتن اطلاعات، دستیابی هکرها به سیستم‌های این شرکت را قطع کردند.

حساب کاربری vx-underground در شبکه‌اجتماعی X (توییتر سابق)، پیامی در این رابطه منتشر کرد. براساس گفته‌های او، در تاریخ 20 دسامبر (29 آذر) هکرها به مدت 48 ساعت به سیستم‌های یوبی‌سافت دسترسی داشته و قصد دزدیدن 900 گیگابایت از اطلاعات مربوط به این استودیو را داشته‌اند اما تیم امنیتی یوبی‌سافت دسترسی آن‌ها را قطع کرده و اجازه دزدیدن اطلاعات را به آن‌ها نداده‌اند.

گفته شده است که هکرها در این مدت به فایل‌های SharePoint و حساب مایکروسافت تیم و اطلاعات سیستم‌های استودیو دسترسی داشته اما با وجود دسترسی بالا، تنها موفق به برداشتن چندین اسکرین شات شده‌اند که تقریبا اطلاعات خاصی را نمایان نمی‌کند. آن‌ها که قصد دسترسی به 900 گیگابایت اطلاعات استودیو را داشته‌اند، پس از بوت شدن سیستم‌های یوبی‌سافت، دسترسی آن‌ها قطع شده است. عمده دیتایی که هکرها به دنبال آن بودند، اطلاعات مربوط به بازی Rainbow Six Siege اعلام شده است.

اطلاعات لورفته نامشخص مانده است اما به گفته حساب vx-underground، تلاش هکرها بی نتیجه بوده است اما باید منتظر بیانیه رسمی از طرف یوبی‌سافت باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: insider-gaming.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر