تقریبا 40 میلیون پلی استیشن 5 به فروش رسید

hjyhjkyk.JPG

در گزارش مالی جدید خود، سونی اعلام کرد که در فصل اخیر ۶٫۳ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ به بازار عرضه شده است و مجموع فروش این دستگاه به ۳۸٫۴ میلیون واحد رسیده است.

در گزارش مالی جدید سونی اعلام شده که در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، تعداد ۶٫۳ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ به بازار عرضه شده است و با این عرضه، مجموع فروش این کنسول به ۳۸٫۴ میلیون دستگاه رسیده است. در بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۲، تعداد عرضه شده PS5 حدود دو میلیون دستگاه بوده است.

در سال مالی ۲۰۲۲ (که به فصل اول سال عادی ۲۰۲۳ منتهی می‌شود)، سونی موفق شد ۱۹٫۱ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ را به فروش برساند. این در حالیست که شرکت در ابتدا پیش‌بینی کرده بود ۱۸ میلیون دستگاه فروش خواهد شد.

گزارش ورج نشان می‌دهد که درآمد سونی از فروش نرم‌افزارهای گیمینگ در این بازه‌ی زمانی رشد کرده است. تعداد کاربران ماهانه‌ی فعال پلی استیشن نتورک با رشد اندک به ۱۰۸ میلیون نفر رسیده است. با این‌حال، تعداد مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس تغییر نکرده و همچنان در حدود ۴۷٫۴ میلیون نفر باقی مانده است.

تیتر-35.webp
-

احتمالاً عدم تغییر تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس نشان می‌دهد که سونی در فصل گذشته نتوانست بازی‌های انحصاری هیجان‌انگیز بیشتری را در اختیار گیمرها قرار دهد.

تحلیلگران اظهار می‌دارند که سونی در سال گذشته عملکرد مالی قدرتمندی را ثبت کرده است. این شرکت موفق شده است به بالغ بر 1.21 تریلیون ین (حدود 8.9 میلیارد دلار) سود عملیاتی دست یابد که به عنوان یک رکورد جدید شمرده می‌شود. درآمد سونی در فصل پایانی سال مالی ۲۰۲۲ به میزان ۳۵ درصد رشد کرده و به حدود ۳.۰۶ تریلیون ین (۲۲.۵ میلیارد دلار) رسیده است. سونی درباره آمار فروش هدست پلی استیشن VR2 هیچ اطلاعاتی ارائه نداده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر