امکان تشخیص هویت شماره‌های ناشناس به گوشی‌های گوگل اضافه خواهد شد

google pixel

گوگل اکنون امکان شناسایی شماره‌های ناشناس را با جست‌وجو در اپلیکیشن‌های مختلف برای کاربران گوشی‌های پیکسل فراهم می‌کند.

 به گفتهٔ AssembleDebug، گوگل در حال توسعه ابزاری جدید به نام Lookup برای کاربران گوشی‌های پیکسل است که به اپلیکیشن پیش‌فرض تماس اضافه می‌شود. این قابلیت به کاربران این گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا به جست‌وجوی شماره‌های ناشناس در اپلیکیشن‌های مختلف بپردازند و شماره‌های تماس را شناسایی کنند.

این ویژگی جدید ابتدا با به‌روزرسانی ماه مارس (اسفند و فروردین) در دسترس کاربران گوشی‌های پیکسل در ژاپن قرار گرفته و به مرور زمان کاربران سایر کشورها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. Lookup در حال حاضر به صورت آزمایشی عرضه شده و احتمالاً تا انتشار نهایی آن زمان زیادی نمی‌گذرد.

GKYMaE1aMAArgDX copy
-

این قابلیت با روشی متفاوت از Truecaller کار می‌کند؛ کاربران با ضربه‌زدن روی شماره‌ی ناشناس در بخش تماس‌های اخیر، گزینه‌ی Lookup را مشاهده خواهند کرد. سپس، پس از انتخاب گزینه‌ی Lookup، فهرستی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی که قابلیت جست‌وجو در وب را دارند، نمایش داده می‌شود. همچنین، موتور جست‌وجوی گوگل نیز از جمله اپلیکیشن‌هایی است که در این لیست نمایش داده می‌شود و با انتخاب آن، نتایج جست‌وجو برای شماره‌ی ناشناس نمایش داده می‌شود.

هدف گوگل از قابلیت Lookup، کمک به کاربران برای شناسایی شماره‌های تجاری ثبت‌شده در فضای آنلاین است، اما باید توجه داشت که این قابلیت نمی‌تواند شماره‌های شخصی که در فضای آنلاین حضور ندارند را شناسایی کند، به‌علاوه اینکه مشابه Truecaller عمل نمی‌کند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: twitter-AssembleDebug

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر