تکذیب شدن ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای اعلام شد

phone

سرپرست کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران، خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای را رد کرد و اعلام کرد که خبرهای مربوط به این موضوع به شرکت‌هایی که "گوشی‌های دکمه‌ای خود را تولید می‌کنند" نسبت داده می‌شود.

در کمتر از دو هفته پس از شایعاتی درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای، سرپرست کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران، هرگونه ممنوعیت در این زمینه را رد کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی ایران از سیدحسین سادات حسینی نقل قول کرده است که بعضی از شرکت‌های واردکننده که خود را به عنوان تولیدکننده گوشی‌های دکمه‌ای معرفی کرده‌اند، با منتشر اخبار مربوطه قصد ایجاد انحصار در بازار برای فروش محصولات خود را دارند. اما با اطلاعاتی که تاکنون از همکاران وزارت صنعت دریافت کرده‌اند، این خبر رد شده و ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد.

ارجاع سرپرست کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران به مسئله مونتاژ گوشی در حالی است که در پایان سال گذشته، تولید گوشی‌های تلفن همراه تقلبی با برند نوکیا در ایران بحث‌برانگیز شده بود.

تولید گوشی‌های تقلبی به نام نوکیا؛ مصداق عینی تخلف و نقض مالکیت معنوی؛ در این مورد نوشت: "این گوشی‌ها حتی اگر مونتاژی باشند و قطعات با کیفیتی داشته باشند، یک مسئله بزرگ دارند و آن این است که شرکت سازنده آنها در ایران نماینده شرکت فنلاندی نوکیا نیست و همچنین اصلی‌شان از تولید این گوشی‌ها در ایران خبر ندارد!"

قبلاً هم در نیمه فروردین، خبر می‌شد که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت خواسته بود که برای جلوگیری از واردات گوشی‌های دکمه‌ای برنامه‌ریزی کند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر