سلطان رمزارز جهان تصمیم داشت با سرمایه‌گذاری منابع عربستانی از وقوع ورشکستگی صرافی FTX جلوگیری کند

FTX.jpg

یکی از شواهد در دادگاه مرتبط با سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX که به اختلاس دارایی‌های کاربران صرافی و کاهش ارزش توکن‌های FTX منتهی شد، اعلام نموده که او به دنبال جلب سرمایه از محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان سعودی، به منظور حمایت از صرافی خود بوده است.

کارولین الیسون، مدیرعامل سابق شرکت Alameda Research، در دادگاه اظهار نموده که سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل سابق FTX، دنبال تأمین منابع مالی برای صرافی‌اش بوده و خواسته است که بنیان‌گذار FTX به نام "سلطان رمزارز" در پاسخ به نیازمندی‌های مالی صرافی‌اش اقدام نماید.

دادگاه مذکور نتیجه‌ی هفت اتهام جدی علیه آقای بنکمن‌فرید است، که منجر به ورشکستگی صرافی FTX شده است. در سال گذشته، ارزش توکن‌های FTX به صفر رسید و اطلاعات بیشتر نشان می‌دهد که آقای بنکمن‌فرید از دارایی‌های مشتریان صرافی به منظور تصفیه سود شخصی خود بهره‌برداری کرده است.

sam-bankman

اسناد منتشر شده نشان می‌دهند که صرافی FTX و شرکت Alameda Research در واقع دارای ارتباطات نزدیکی بوده‌اند، حتی اگر در ظاهر این دو شرکت به عنوان موجودیت‌های مستقل اعلام شده باشند. از جمله نکات مهم این است که کارولین الیسون، که پیشتر به عنوان نامزد سم بنکمن‌فرید شناخته شده و به عنوان مدیرعامل شرکت Alameda Research منصوب شده بود، تأکید می‌کند که آقای بنکمن‌فرید در واقع رهبر اصلی شرکت Alameda Research بوده است.

الیسون و بنکمن‌فرید در سال ۲۰۲۲ در مورد جذب منابع مالی برای شرکت Alameda Research سخن می‌گویند و اظهار می‌کنند که محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان سعودی، به عنوان یکی از ممکن‌ترین سرمایه‌گذاران اندک پیشنهاد داده بود. با این حال، سرمایه‌گذاری از سوی بن سلمان در FTX هیچ وقت به اجرا در نیامد و این صرافی تعدادی ماه بعد تعطیل گردید.

بن سلمان، که به عنوان نخست‌وزیر عربستان سعودی هم شناخته می‌شود، علاقه فراوانی به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله بلاک‌چین داشته و گزارش‌ها اشاره می‌کنند که سم بنکمن‌فرید حدود دو هفته قبل از سقوط FTX، با او در عربستان سعودی دیدار کرده و خواستار جذب یک میلیارد دلار به عنوان سرمایه‌گذاری در FTX شده بود، در حالی که عربستان تنها آماده بود ۲۵۰ میلیون دلار را در این صرافی سرمایه‌گذاری کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-innercitypress

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر