وب سایت کمپین تبلیغاتی ترامپ هک شد

ترامپ.jpg

در حالی که تنها یک هفته تا انتخابات آمریکا باقی مانده است، وب سایت کمپین تبلیغاتی ترامپ با حمله‌ی Deface هک شده است. این حمله در اصل برای جمع کردن ارز دیجیتال مونرو ترتیب داده شده است.

وب سایت مربوط به کمپین ترامپ در روز سه شنبه برای مدت کوتاهی هک و با حمله‌ی دیفیس مواجه شد. این حمله تنها برای مدت کمتر از 30 دقیقه صورت گرفته است اما این اتفاق در شرایطی رخ داده است که ترامپ و جو بایدن در حال تبلیغ برای انتخاباتی هستند که هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد.

با این وجود بنا به گفته‌ی سخنگوی ترامپ، در وب سایت هک شده اطلاعات ضروری در معرض خطر قرار نگرفته‌اند و در حال حاضر مشکل برطرف و وب سایت بازیابی شده است.

در این حمله‌ی دیفیس که نوعی دزدی ارز دیجیتال بوده است، از کاربران درخواست پول شده بود. البته این پول به صورت ارز دیجیتال مونرو بوده است که به سختی می‌توان آن را ردیابی کرد. به هر ترتیب هکرها بدون هیچ مدرکی، دولت ترامپ را به دست داشتن در ریشه‌ی کرونا ویروس و همچنین همکاری با بازیگران خارجی برای دست‌کاری در انتخابات 2020 متهم کرده‌اند.

درواقع برای پرداخت شدن ارز دیجیتال، دو گزینه جلوی کاربر قرار می‌گیرد، یکی اینکه بله اطلاعات را به اشتراک بگذارید و دیگر نه اطلاعات را به اشتراک نگذارید. نهایتاً هکر چنین پیامی را به نمایش می‌گذارد:

پس از اتمام مدت زمان مشخص شده، ما پرداخت‌ها را مقایسه کرده و مطابق خواسته جهان عمل می‌کنیم.

-

به هر ترتیب این حمله که کاملاً یک حمله‌ی دزدی ارز دیجیتال به نظر می‌رسد، در شرایطی رخ داده است که تنها یک هفته تا انتخابات باقی است. از این رو نگرانی‌های امنیتی زیادی را ایجاد کرده است.

حمله Deface چیست؟

در حمله‌ی Deface یکی از بیشترین حملاتی است که در وب سایت‌ها رخ می‌دهد. هنگام این حمله عملاً در یک وب سایت، صفحه‌ای را مشاهده می‌کنیم که ارتباطی به محتوای آن وب سایت ندارد. معمولاً در این شرایط متنی به نمایش در می‌آید که سخن هکر است. وب سایت کمپین تبلیغاتی ترامپ هم دقیقاً با همین حمله مواجه شده است.

اخبار مرتبط:

هکرها از چه ترفندهایی برای به دست آوردن پسورد طعمه‌های خود استفاده می‌کنند

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: nytimes


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

چهارشنبه, 07 آبان 1399

پول این حمله هم از جیب ما پرداخت شده

پاسخ

علی

پنج‌شنبه, 04 دی 1399

ببخشید خودت می خونی چی نوشتی؟این چه ربطی به ما داره؟

پاسخ

ثبت نظر