انویدیا و AMD تمام ظرفیت CoWoS TSMC را تا دو سال آینده رزرو کردند

tsmc

رقابت در دنیای هوش مصنوعی به شدت داغ شده است و غول‌های فناوری مانند انویدیا و AMD برای کسب برتری در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

در همین راستا، خبرهای جدید حاکی از آن است که این دو شرکت تمام ظرفیت تولید CoWoS (Chip-on-Wafer-on-Silicon) شرکت TSMC را برای دو سال آینده رزرو کرده‌اند.

TSMC ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد و استاندارد جدید SoIC را معرفی می‌کند

TSMC، بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های سفارشی در جهان، قصد دارد تولید CoWoS را به طور قابل توجهی افزایش دهد. علاوه بر این، این شرکت در حال توسعه استاندارد جدیدی به نام SoIC (System-on-Integrated-Chip) است که نسل بعدی CoWoS به حساب می‌آید. تقاضای فزاینده برای هوش مصنوعی، انگیزه TSMC برای ارتقای ظرفیت و فناوری خود شده است.

CoWoS و SoIC در قلب محصولات جدید انویدیا و AMD

گزارش‌ها نشان می‌دهد که انویدیا از CoWoS در توسعه کارت گرافیک جدید خود به نام Hopper و AMD نیز از آن در شتاب‌دهنده‌های MI300 خود استفاده خواهد کرد. SoIC نیز که با قابلیت‌های چیدمان چگالی برتر و پهنای باند فوق‌العاده بالا به بازار عرضه می‌شود، مورد توجه AMD قرار گرفته و در شتاب‌دهنده‌های Instinct MI300 این شرکت به کار گرفته خواهد شد.

tsmc-sow-cowos-evolution
-

افزایش تقاضا، TSMC را به سمت ارتقا سوق می‌دهد

با توجه به تقاضای فزاینده برای CoWoS و SoIC، TSMC در حال افزایش ظرفیت تولید خود است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، ظرفیت تولید این شرکت به 45000 تا 55000 واحد برسد.

SoIC، آینده بسته‌بندی تراشه‌ها

TSMC انتظار دارد که SoIC نقشی کلیدی در بازار بسته‌بندی تراشه‌ها در سال‌های آینده ایفا کند. این فناوری جدید، با ارائه قابلیت‌های پیشرفته، برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و HPC (High-Performance Computing) ایده‌آل خواهد بود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر