جک دورسی، بنیانگذار توییتر، از هیئت مدیره بلواسکای کناره‌گیری کرد

jack dorsi

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، دیگر در هیئت مدیره بلواسکای، پلتفرم شبکه اجتماعی که به راه‌اندازی آن کمک کرده بود، حضور ندارد.

 بلواسکای با انتشار دو پست در توییتر، ضمن تشکر از دورسی، جدایی او را تأیید کرد و اعلام کرد که به دنبال عضو جدیدی برای هیئت مدیره خود است.

طبق توییت‌های بلواسکای، دورسی دیگر عضو هیئت مدیره این شرکت نیست. این توییت‌ها یک روز پس از آن منتشر شد که یکی از کاربران در پلتفرم X از دورسی پرسید که آیا او هنوز در هیئت مدیره این شرکت حضور دارد یا خیر. دورسی بدون هیچ توضیحی به این سوال پاسخ داد: "خیر."

دلایل جدایی دورسی از بلواسکای مشخص نشده است. نه بلواسکای و نه خود دورسی در این مورد توضیحی ارائه نداده‌اند. در حال حاضر، دو عضو دیگر در هیئت مدیره این شرکت حضور دارند: جی گرابر، مدیرعامل بلواسکای و جرمی میلر، مخترع پروتکل پیام‌رسانی XMPP.

bluesky
-

دورسی در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار از بلواسکای به عنوان پروژه‌ای برای توسعه یک استاندارد رسانه اجتماعی متن‌باز حمایت کرد. او پس از جدایی از توییتر در سال ۲۰۲۲ به هیئت مدیره این شرکت پیوست. با این حال، به نظر می‌رسد که دورسی نقش فعالی در بلواسکای ایفا نکرده است. جی گرابر در مصاحبه‌ای اخیر به طور ضمنی این موضوع را تأیید کرد و گفت که دورسی فقط گاهی اوقات بازخوردهایی ارائه می‌داد و حضور فعالی در این شرکت نداشت. پیش از آن نیز دورسی حساب کاربری خود در بلواسکای را غیرفعال کرده بود.

بلواسکای پس از حدود یک سال از راه‌اندازی، در بهمن ماه سال گذشته ثبت‌نام بدون دعوت‌نامه را برای کاربران خود امکان‌پذیر کرد. در طول این یک سال، این شبکه اجتماعی حدود ۳ میلیون کاربر جذب کرده بود. پس از آن، این پلتفرم ابزار تعدیل محتوای خود با نام Ozone را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد تا بتوانند سرویس‌های فیلترسازی بیشتری برای کاربران ایجاد کنند.

هنوز مشخص نیست که چه کسی جایگزین دورسی در هیئت مدیره بلواسکای خواهد شد.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: bsky.app

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر