اپل دو طراحی متفاوت را برای آیفون تاشو آزمایش می‌کند

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل در حال توسعه و کار بر روی یک آیفون تاشو است که طرح نهایی این آیفون تاشو را به دو نسخه‌ی متفاوت محدود خواهد شد؛ ای‌ها همگی در گزارش وب‌سایت Money UDN منتشر شده است. در ادامه این گزارش گفته شده است که شرکت تولید کننده آیفون تاشو یعنی فاکسکان، در این روز‌ها در حال آزمایش بر روی این دو طرح است که برای کنترل کیفیت این دو دستگاه تلاش می‌شود.

کمپانی اپل در حال توسعه و کار بر روی یک آیفون تاشو است که طرح نهایی این آیفون تاشو را به دو نسخه‌ی متفاوت محدود خواهد شد. این‌ها همگی در گزارش وب‌سایت Money UDN منتشر شده است. در ادامه این گزارش گفته شده است که شرکت تولید کننده آیفون تاشو یعنی فاکسکان، این روز‌ها در حال آزمایش بر روی این دو طرح است و برای کنترل کیفیت این دو دستگاه تلاش میکند.

در اینجا باید توجه کنیم که شرکت فاکسکان بر روی نسخه‌ی نهایی این آیفون‌های تاشو آزمایش، تجزیه و تحلیل انجام نداده است بلکه فقط بر روی برخی قسمت‌های این دستگاه مانند بدنه و نمایشگر این آیفون‌های تاشو آزمایش کرده و میزان مقاوت آن‌ها بررسی شده است. این صحبت‌ها و اطلاعات نشان از این دارد که هر دوی این آیفون‌های تاشو با طراحی‌های متفاوت توانسته‌اند این آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارند.

یکی از این دو طرح گوشی تاشو، مانند گوشی‌های موتورولا Razr و سامسونگ گلکسی Z Flip است. همان‌گونه که این موبایل‌های تاشو را دید به صورت عمودی به داخل خم می‌شوند و دارای یک نمایشگر کوچک خارجی هستند تا در صورت بستن این گوشی‌ها بتوان از آن استفاده کرد.

علاوه بر این نمایشگر کوچک ثانویه، در این گوشی‌های تاشو از یک صفحه‌نمایش بزرگ اصلی استفاده شده است که کاربران با باز کردن این گوشی می‌توانند از آن استفاده کنند.

iPhone-foldable-1.jpg
-

طرح دومی که اپل برای گوشی‌های تاشو خود در نظر گرفته است، اصطلاحا طرح کتابی نام دارد که مانند سامسونگ گلکسی Z Fold خواهد بود. استفاده از این طرح بیشتر به این دلیل است که کاربران در هنگام احتیاج با باز کردن صفحه‎‌نمایش تاشو بتوانند از تبلتی مانند آیپد استفاده کنند و از نمایشگر بزرگتر آن بهره ببرند. در ادامه این گزارش گفته شده است، که اپل قصد دارد فقط یکی از این طرح‌ها را انتخاب نهایی کند به همین دلیل در حال تست مقاومت هر دو طراحی است.

در گزارش‌هایی که قبلا منتشر شده بود همین اطلاعات نیز منتشر شده بود اما در این اخبار اطلاعات بیشتری به دست آوردیم که نشان از این دارد که اپل نمونه‌های اولیه از آیفون‌های تاشو را به فاکسکان فرستاده است. به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند، از آیفون تاشو در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) رونمایی کنند.

گزارش‌های مختلف با اطلاعات کامل‌تری از آیفون تاشو نیز منتشر شده است. به عنوان مثال اپل به‌تازگی پتنتی را برای این گوشی ثبت کرده است. در پتنت به ثبت رسیده عنوانی منتشر شده است که " دستگاه الکترونیکی تاشو با لولا‌های دارای چرخنده" است. این شعار نشان از این دارد که گوشی تاشو اپل قرار است با لولا‌های چرخنده‌ رونمایی شود که باعث می‌شود بتوان آن را هم به سمت داخل و هم به سمت بیرون باز و بسته کرد.

اگر شایعات صحت داشته باشد و قرار باشد در سال 2022 شاهد رونمایی از اولین آیفون تاشو باشیم، با توجه به زمان رونمایی این گوشی که خبر‌های مبنی بر عرضه‌ی آیفون با پردازنده‌ی ۳ نانومتری در آن سال می‌شنویم، به جرأت می توانیم بگوییم که آیفون تاشو با پردازنده ۳ نانومتری رونمایی خواهد شد.

اخبار مرتبط:

بهترین گوشی های تاشو 2020


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر