استفاده از کابل شارژ دستگاه‌های اندروید ممکن است باعث سوختن گوشی آیفون 15 شود

Untitled-1.jpg

مدل‌های سری 15 اپل، امسال با تغییراتی همراه بوده‌اند. یکی از آن تغییرات استفاده از کابل Type-C در گوشی‌های آیفون 15 بوده است.

در تاریخ 13 سپتامبر، شرکت اپل به صورت رسمی سری آیفون 15 را همراه با تغییراتی، همچون استفاده از کابل Type-C برای تمام سری‌های آیفون 15 معرفی کرد که این تغییر توانست نظر بسیاری از منتقدین و مشتریان را به خود جلب کند.

امروزه بسیاری از گوشی‌های اندروید از رابط micro USB به سمت Type-C رفته‌اند؛ اگر گوشی‌های آیفون از این پس به سمت استفاده از کابل‌های Type-C بروند، به این معناست که بسیاری از کاربران تنها به یک کابل شارژ برای گوشی‌های اندروید و آی او اس خود احتیاج دارند. با این حال بعضی از فروشگاه‌های آیفون در چین به مصرف کنندگان خود توصیه کرده‌اند که نباید از کابل شارژ اندروید برای آیفون 15 خود استفاده کنند؛ زیرا ممکن است به دستگاه آیفون آسیب بزند و باعث سوختن دستگاه شود.

usb-c-iphone-lead_2.jpg
-

در یک فروشگاه اپل استور در شهر فوشان چین، فروشندگان اپل به مشتریان هشدار داده‌اند تا از کابل گوشی‌های اندروید برای آیفون 15 خود استفاده نکنند. توضیحی که راجع به این هشدار داده‌اند، این است که کابل‌های اندرویدی از 9 ردیف پین و کابل‌های آیفون از 11 ردیف پین استفاده می‌کند و در بعضی مواقع ممکن است باعث سوختن گوشی شود. هرچند که این فروشگاه، تنها اپل استوری نیست که چنین ادعایی کرده است اما بعضی از کاربران این ادعا را رد کرده‌اند و باور دارند که این بیانیه‌ها تنها برای تبلیغ محصولات آیفون و مجبور کردن کاربران برای خرید محصولات آنها است؛ زیرا تفاوت قیمت بالایی بین کابل‌های اندروید و آیفون وجود دارد.

هنوز بیانیه رسمی از طرف اپل برای این ادعا منتشر نشده است و بحث استفاده نکردن از کابل‌های اندروید تنها در چین صورت گرفته است. هرچند صحت این ادعا هنوز تایید یا رد نشده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phone.cnmo.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر