بخش پادکست‌ سرانجام به یوتیوب موزیک اضافه شد

padcast.JPG

همانطور که از قبل اعلام شده بود، پادکست‌ها در نهایت به سرویس موزیک یوتیوب اضافه شدند. با این تغییر، کاربران در ایالات متحده می‌توانند به راحتی از طریق برنامه YouTube Music برای دستگاه‌های iOS و اندروید، به پادکست‌های موردعلاقه خود گوش داده و بدون نیاز به اشتراک، آن‌ها را استریم و پخش کنند.

همانطور که در پست جدید وبلاگ گوگل ذکر شده، فعلاً این ویژگی تنها برای کاربران مستقر در ایالات متحده در دسترس است و به نظر می‌رسد ممکن است برای کاربران سایر مناطق جهان زمان بیشتری طول بکشد تا این ویژگی در دسترس قرار گیرد. هرچند گوگل در پست خود اشاره‌ای به زمان مشخصی نکرده است، اما احتمالاً این ویژگی در آینده برای کاربران سایر مناطق نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

اضافه شدن پادکست به یوتیوب موزیک

Youtube-Podcast.jpg.webp
-

همانطور که در تصویر بالا قابل تشخیص است، برنامه YouTube Music اکنون دارای یک برگه اختصاصی است که در آن می‌توانید برنامه‌هایی را مرور کنید که زمانی به‌صورت محدود در برنامه اصلی یوتیوب وجود داشتند. همچنین می‌توانید هنگام استفاده از این پادکست‌ها، بین نسخه‌های صوتی و تصویری آن‌ها جابه‌جا شوید.

اضافه شدن پادکست‌ها به یوتیوب موزیک به این سرویس کمک خواهد کرد تا در زمینه رقابت با اسپاتیفای که اخیراً اعلام شده بود 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، عملکرد بهتری داشته باشد. یوتیوب در نوامبر سال گذشته اطلاع داد که حدود 80 میلیون مشترک Music و Premium دارد، در حالی که اسپاتیفای می‌گوید حدود 210 میلیون کاربر پرداخت کننده دارد.

گوگل در چند وقت گذشته تلاش زیادی کرده تا تلاش‌های خود در زمینه پادکست را افزایش دهد. همچنین علاوه بر اسپاتیفای، رقبای دیگری در این زمینه مانند Castbox و حتی برنامه پادکست اپل وجود دارند. با این وجود، صنعت پادکست شاید مانند گذشته جذاب نباشد، حتی اگر همچنان تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که غول موتور جستجو در حال حاضر یک برنامه اختصاصی برای پادکست (Google Podcasts) نیز دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: support.google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر