واتس‌اپ به‌دنبال تلگرام؛ قابلیت استفاده از کانال‌ها در راه است

jljhkiijhlhilil.jpg

واتس‌اپ در بخش بزرگی از توسعه مسنجرهای سریع در جهان نقش داشته است. با این حال، با پیشرفت پیام‌رسان‌های مثل تلگرام که با ویژگی کانال‌های خود تحول بزرگی در حوزه این برنامه‌ها به وجود آورده‌اند، اکنون واتس‌اپ نیز بر روی توسعه ویژگی مشابهی کار می‌کند.

براساس گزارشات وب‌سایت WABetaInfo، این وب‌سایت مدعی است که یک اعلان در واتس‌اپ کشف کرده است که به ویژگی "کانال‌ها" اشاره می‌کند. این اعلان در نسخه بتا 2.23.10.14 این پیام‌رسان که در گوگل پلی استور موجود است، مشاهده شده است.

واتس‌اپ در این اعلان اعلام کرده است که هیچ حداکثری برای تعداد اعضای یک کانال وجود ندارد. بیشتر، کانال‌ها می‌توانند برای اشتراک‌گذاری اخبار، رویدادها و سایر اطلاعات استفاده شوند. اعضای یک کانال قادر به مشاهده شماره تلفن مالک کانال نخواهند بود تا حفظ حریم خصوصی افراد تضمین شود. اما هنوز نامشخص است که آیا کانال‌های خصوصی با رمزنگاری انتها-به-انتها محافظت خواهند شد یا نه.

wabetainfo-updates-channel.jpg.webp
-

واتس‌اپ قرار است کانال‌ها را به کنار استاتوس‌ها اضافه کند. بنابر گزارشات، بروزرسانی‌های جدیدی در کانال‌ها قرار است در بخشی مجاور استاتوس‌ها نمایش داده شوند. به این ترتیب، واتس‌اپ قصد دارد نام زبانه Status را به Updates تغییر دهد تا شامل هر دو این ویژگی‌ها شود. این تغییرات نشان‌دهنده این است که چگونه کانال‌ها در آینده در واتس‌اپ کار خواهند کرد.

واتس‌اپ تا کنون پشتیبانی از پیام‌رسانی یک-به-یک و گروهی را ارائه داده بود و با استفاده از قابلیت‌های بخش کامیونیتی، امکاناتی مشابه به دیسکورد را برای کاربران فراهم کرده بود. اما با افزودن کانال‌ها، اکنون قادر خواهد بود که یکی از ویژگی‌های مهم تلگرام در زمینه پیام‌رسانی یک-به-چند را ارائه دهد.

همان‌طور که می‌دانید، کانال‌ها می‌توانند برای اطلاع‌رسانی، اشتراک‌گذاری اعلانات و امور متفرقه حتی در مورد کسب و کارها بسیار مفید باشند. با این حال، هنوز مشخص نیست که چه زمانی این قابلیت برای کلیه کاربران در دسترس خواهد بود.

این شرکت همچنین بر روی ویژگی ویرایش پیام‌ها کار می‌کند، که کاربران به مدت طولانی منتظر عرضه آن بوده‌اند. این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتا در دسترس کاربران است و امیدواریم که به زودی در نسخه استابل واتس‌اپ موجود باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wabetainfo

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر