آیا اپل با جریمه نیم میلیارد دلاری روبرو خواهد شد؟

iuoiuou.jpg

اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد به‌خاطر اعمال سیاست‌های انحصارگرانه، اپل را مجازات کند.

کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد برای اولین بار به‌دلیل شکایت از اپل توسط اسپاتیفای، این شرکت تولیدکننده‌ی آیفون و اپل واچ را به جریمه‌ای معادل ۵۳۸ میلیون دلار متهم کند.

به‌گزارش فایننشال تایمز، اتحادیه‌ی اروپا معتقد است که اپل برای سرویس‌های پخش موسیقی مانند اسپاتیفای از سیاست‌های انحصارگرانه استفاده کرده و اجازه نمی‌دهد که آن‌ها روش‌های اشتراک‌گیری دلخواه خود را به کاربران ارائه دهند. اپل این سیاست‌ها را به عنوان مقررات "ضدفرمان" دسته‌بندی می‌کند.

این مقررات باعث می‌شوند توسعه‌دهندگان از گزینه‌های جایگزین خرید مطلع نشوند. اتحادیه‌ی اروپا تنها بر روی تأثیر این مقررات بر سرویس‌های پخش موسیقی تمرکز دارد و ادعا می‌کند که این مقررات منجر به برتری ناعادلانه‌ی اپل موزیک شده است.

اتحادیه‌ی اروپا قصد ندارد اپل را مجبور به قبول روش‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای کند، بلکه اصرار دارد که سرویس‌های پخش موسیقی به طور آزادانه کاربران خود را از گزینه‌های خرید جایگزین مطلع کنند. به‌عنوان مثال، اسپاتیفای باید قادر باشد تا به وب‌سایت خود لینک دهد.

با تغییرات چشمگیر قوانین اپ استور در پی تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا، اسپاتیفای می‌تواند از روش‌های پرداخت جایگزین در اروپا استفاده کند؛ اما توسعه‌دهندگانی که از فروشگاه‌های برنامه‌ی متفرقه استفاده می‌کنند، باید برای نصب سالانه‌ی برنامه‌ها بعد از یک‌ میلیون دانلود، ۵۰ سنت بپردازند و این امر باعث انتقاد شدید اسپاتیفای از اپل شده است.

منتظر می‌مانیم تا حکم نهایی اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ی پرونده‌ی مذکور در هفته‌های آینده به‌طور رسمی اعلام شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ft.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر