آپدیت ویندوز10 با تغییراتی در کورتانا و هسته لینوکسی منتشر شد

Untitled-1.jpg

مایکروسافت دو روز پیش آپدیت جدیدی با نام می2020 برای ویندوز منتشر کرد، این نسخه به‌روزرسانی شده بزرگ‌ترین تغییرات را برای این سیستم‌عامل به همراه داشته و قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را که برای کورتانا و Windows Subsystem که برای لینوکس 2 بوده را به ارمغان آورده است.

یک ماه پیش شرکت ردموندی این نسخه به‌روز شده را به مهندسان و تسترها داده تا مشکلات آن را برطرف کنند و امروزه این نسخه قابل دریافت برای همه می‌باشد.

یکی از تغییراتی که مهم‌ترین تغییر نیز به حساب می‌آید Windows Subsystem برای لینوکس 2 است که یک هسته لینوکسی سفارشی ‌سازی شده است. یکپارچه سازی به کمک تغییر لینوکس در ویندوز 10 باعث عملکرد عالی زیر سیستم لینوکس خواهد شد. مایکروسافت متعهد شده تا از طریق آپدیت‌های بعدی لایه متن باز این تغییر را در اختیار کاربران قرار دهد تا خودشان بتوانند هسته WSL سیستم خودشان را بسازند.

همچنین مایکروسافت در بیاناتش اعلام کرده تا هر دو قابلیت WSL 2 و شتاب دهنده سخت‌افزاری GPU را که فعلا پشتیبانی نمی‌شود را در نسخه‌های بعدی اضافه کند.

به لطف آپدیت می2020 شما بعد از به‌روزرسانی این نسخه می‌توانید از طریق تسکبار ویندوز، کورتانا خود را قفل‌گشایی کنید و شما می‌توانید از بین دو گزینه صحبت کردن با دستیار دیجیتالی یا تایپ کردن را برای انجام این کار انتخاب کنید.

رابط کاربری کورتانا هم در این به‌روزرسانی تغییر کرده و مایکروسافت سرچ‌‌های سریع را به اینترفیس سرچ هوم اضافه کرده است. تا مواردی نظیر آب و هوا، اخبار، رویداد تاریخی و فیلم‌های جدید را راحت‌تر نمایش دهد. برای دریافت آپدیت می 2020 ویندوز 10 میتوانید از بخش تنظیمات این نرم افزار به ترتیب گزینه های Update & Security و سپس Windows Update را انتخاب نمایید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: pcmag

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر