یوتیوب ابزار جدیدی برای ساخت ویدیوهای کوتاه معرفی کرد

yputuob.JPG

یوتیو برای عقب نماندن از تیک‌تاک، ابزار جدیدی برای اپلیکیشن IOS و اندروید معرفی کرده است که «Edit to Shorts» نام دارد و کاربران می‌توانند ویدیوهای طولانی را به صورت ویدیوهای کوتاه Shortsآن‌ها را به نمایش در بیاورند.

با وجود این ابزار، از این به بعد تولیدکنندگان محتوا می‌توانند تا حداکثر 60 ثانیه یکی از ویدیو‌های خود را انتخاب کنند و سپس کلیپ مورد نظر خود را از برنامه یوتیوب در iOS یا اندروید به ویرایشگر Shorts اضافه کنند. سپس می‌توان موارد دیگری از جمله متن، فیلترهای مختلف و همچنین محتوا موجود در گالری یا گرفته شده توسط دوربین را به آن اضافه کرد و ویدیو کوتاه جدید خود را آپلود کرد.

براساس خواسته گوگل در پست وبلاگ از کاربران باید که برای معرفی ابزار جدید یوتیوب که در ویدیو کوتاه نهایی، به ویدیو اصلی لینک داده می‌شود تا با این وجود، این ابزار به یک ابزار تبلیغاتی ایده‌آل برای سازندگان محتوا تبدیل شود. بنابراین، در صورتی که کاربران از یک ویدیو Shorts ایجاد شده با این ابزار لذت ببرند، لازم نیست برای مشاهده ویدیو اصلی آن به کانال سازنده بروند و به دنبال ویدیو کامل باشند.

این ویژگی بر خلاف دیگر ابزار یوتیوب مانند Cut به کاربران اجازه خواهد داد تا از 5 ثانیه تا یک ویدیو طولانی‌تر دیگر برای ویدیو خود بسازند. ابزار Edit to Shorts را نمی‌توان روی ویدیوهای آپلود شده توسط دیگران استفاده کرد. در واقع، این ابزار فقط برای ویدیوهایی فعال است که توسط شما آپلود شده باشند.

yputob.JPG
-

در پست یوتیوب آمده است که ابزار Edit into a Short به کاربران این امکان را می‌دهد که «جان تازه‌ای به محتوا کلاسیک خود ارائه کنند» و هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حالی که این ابزار و قابلیت‌های آن به‌طور کامل جایگزین نرم‌افزارهای سنتی ویرایش ویدیو برای ایجاد Shorts نخواهد شد، اما این موضوع که یوتیوب پلتفرم سریع و آسانی را در دسترس سازندگان قرار داده، قابل‌توجه است.

یوتیوب از زمان راه‌اندازی قابلیت Shorts در سال 2020 تمرکز زیادی روی بهبود آن داشته است. البته این موضوع چندان جای تعجبی ندارد، زیرا پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل اخیرا اعلام کرده بود که بیش از 1.5 میلیارد کاربر در ماه ویدیوهای کوتاه را تماشا می‌کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر