در همایش 12 اردیبهشت منتظر چه محصولات جدیدی از مایکروسافت باشیم؟

در همایش 12 اردیبهشت منتظر چه محصولات جدیدی از مایکروسافت باشیم؟

دوم ماه مه (12 اردیبهشت)، مایکروسافت یک همایش سخت افزاری در نیویورک برگزار خواهد کرد. با توجه به اخبار بدست آمده، گفته شده که در این مراسم ویندوز 10 ابری (Cloud) با تمرکز بر مسائل آموزشی و محصول سخت افزاری جدید این شرکت معرفی خواهند شد.

دوم ماه مه (12 اردیبهشت)، مایکروسافت یک همایش سخت افزاری در نیویورک برگزار خواهد کرد. با توجه به اخبار بدست آمده، گفته شده که در این مراسم ویندوز 10 ابری (Cloud) با تمرکز بر مسائل آموزشی و محصول سخت افزاری جدید این شرکت معرفی خواهند شد.

اما منتظر چه محصولاتی در این تاریخ باشیم؟

مبنی براینکه کنفرانس توسعه دهندگان بیلد مایکروسافت در اواسط ماه مه برگزار خواهد شد، می‌توانیم مطمئن باشیم که نسخه جدیدی از ویندوز در این همایش معرفی نخواهد شد.

 با توجه به گزارشات رسیده از منابع معتبر، مطمئنا خبری از سرفیس فون نیز نخواهد بود.

سرفیس پرو 5 (Surface Pro 5) و سرفیس بوک 2 (Surface Book 2) نیز در این همایش معرفی نخواهند شد و همچنین نمیتوانیم شاهد رونمایی از یک سرفیس استودیو جدید باشیم.

جو بلفیور!

جو بلفیور (Joe Belfiore) بازگشت خود را برای کمک به مایکروسافت در زمینه ی ساخت محصولات آموزشی اعلام کرد.

 تمرکز اصلی همایش 2 مه بر روی مسائل آموزشی است و احتمال اینکه جو بلفیور برای معرفی  بخش‌هایی از ویندوز 10 ابری در این همایش حضور داشته باشد، زیاد است.

اگر او در این مراسم حضور نداشته باشد، بدون شک ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت بر روی صحنه حاضر شده و محصولات جدید را معرفی خواهد کرد.

در صورت حضور بلفیور در این مراسم، این اولین دیدار عمومی و رسانه‌ای او پس از یکسال دوری از مایکروسافت خواهد بود.

ویندوز 10 ابری

ویندوز 10 ابری،  نسخه‌ای از ویندوز خواهد بود که برای نصب بر روی محصولات سخت افزاری جدید در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌گیرد که انتظار میرود مایکروسافت در تاریخ 2 مه بالاخره از نسخه ابری ویندوز 10 (Windows 10 Cloud) رونمایی کند.

هر اپلیکیشنی که در مارکت ویندوز وجود داشته باشد در این نسخه از ویندوز 10 نیز اجرا خواهد شد. نرم افزاری مثل گوگل کروم در این مارکت وجود ندارد و شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید اما در اجرای برنامه‌های Evernote، اسلک و فوتوشاپ المنتس هیچ مشکلی نخواهد بود.

کاربران این نسخه تنها قادر خواهند بود که از اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور (Windows Store) استفاده کنند و امکان دانلود برنامه‌های متفرقه از اینترنت وجود ندارد.

در صورتی که قصد داشته باشید از نرم افزاری خارج از ویندوز استور استفاده کنید، باید نسخه سیستم عامل خود را مستقیماً از طریق همین مارکت به ویندوز 10 پرو ارتقا دهید.

این سیستم عامل تنها برای دستگاه‌های ضعیف طراحی نشده و شرکت‌ها می‌توانند در دستگاه‌های قدرتمندتر خود (مثل محصول جدید مایکروسافت) از این نسخه ویندوز 10 استفاده کنند که  احتمالاً تولیدکنندگان دستگاه‌های ارزان قیمت از این تصمیم مایکروسافت استقبال خواهند کرد.

آفیس 2016 Centennial در ویندوز استور

 پیش از این در نسخه‌هایی که از ویندوز 10 ابری به بیرون درز کرده بود مشاهده می‌شد که نرم افزارهای ورد 2016، پاورپوینت 2016 و اکسل 2016 در منوی استارت ویندوز وجود دارند، البته کلیک کردن بر روی این آیکون‌ها کاربر را به یک صفحه خالی هدایت می‌کرد. با توجه به اینکه ویندوز 10 ابری تنها امکان دریافت نرم افزار از مارکت ویندوز را دارد، انتظار می‌رود که مایکروسافت به صورت رسمی آفیس 2016 را از طریق پروژه Centennial در این مارکت ارائه کند.

عرضه آفیس 2016 در ویندوز استور خبر بسیار خوبی برای کاربران این نسخه از ویندوز 10 خواهد بود، این افراد با استفاده از آفیس جدید می‌توانند از همه امکانات سیستم عامل خود استفاده کرده و نیازی به اپلیکیشن‌های موبایلی کوچک و کم کاربرد نداشته باشند.

ازدیگر نکات مثبت عرضه این محصولات در ویندوز استور، قابلیت دانلود جدای آنهاست. هرکدام از محصولات آفیس دارای صفحه و دکمه دانلود جداگانه خواهند بود و به این ترتیب کاربرانی که تنها قصد استفاده از نرم افزاری مثل Word را دارند، دیگر نیازی نیست تا تمام اپلیکیشن‌های آفیس را دریافت و نصب کنند.

یک سرفیس نه چندان قدرتمند

انتظار می‌رود مایکروسافت از یک دستگاه سرفیس نه چندان قدرتمند  برای مصارف آموزشی طراحی شده و دارای سیستم عامل ویندوز 10 ابری در این همایش رونمایی کند. شایعه شده که این دستگاه کلاودبوک (CloudBook) نام دارد.

اطلاعاتی راجع به طراحی بدنه این دستگاه موجود نیست! اما..

اگر این شایعات صحت داشته باشند، با یک دستگاه لپ تاپ مانند سر و کار داریم که صفحه نمایش آن قابلیت جدا شدن از کیبورد را ندارد. البته این احتمال نیز وجود دارد که محصول جدید جانشینی برای سرفیس 3 باشد؛ دستگاهی تبلت مانند که قابلیت اتصال کیبورد را نیز دارد.

این دستگاه به این دلیل که برای مصارف آموزشی تهیه شده است، مایکروسافت تلاش خود را برای کاهش قیمت آن انجام داده است.

در حقیقت هدف مایکروسافت از ارائه سری سرفیس نشان دادن روش ساخت بهترین دستگاه ممکن به سایر تولیدکنندگان بوده است و این شرکت به هیج عنوان قصد ندارد تا با ارائه دستگاه‌های ارزان قیمت با سایر کمپانی‌ها رقابت داشته باشد.

هنوز خبری در مورد مشخصات فنی این دستگاه منتشر نشده. ممکن است که محصول جدید مایکروسافت دارای قطعات فنی میان رده با پردازنده سری Y اینتل (همان سری M سابق) و یا کمی قدرتمند و با پردازنده Core i5 یا Core i7 باشد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که از پردازنده‌های اینتل اتم (ATOM) و یا آرم (ARM) در این دستگاه استفاده شود، البته انتظار نمی‌رود تا قبل از پاییز امسال سیستم عامل ویندوز از پردازنده‌های ARM پشتیبانی کند.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر