پرونده الکامپ 97 بسته شد

پرونده الکامپ 97 بسته شد

پرونده بیست و چهارمین دوره الکامپ در کشور بسته شد. الکامپ 97 با معرفی استارتاپ‌های بسیاری همراه بود که در فیسیت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

عصر دیروز، 9 مردادماه، بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ به پایان رسید. پرونده الکامپ 97 در حالی بسته شد که استارتاپ‌ها و کسب و کارهای بسیاری از سراسر ایران دستاوردهای خود را در این رویداد بزرگ فناوری اطلاعات کشور رونمایی کردند. در ادامه قصد داریم بخش‌های جذابی از این نمایشگاه را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

غرفه تاپ، ورودی نمایشگاه الکامپ 97

در بدو ورود به نمایشگاه الکامپ 97 با غرفه تاپ مواجه بودیم، غرفه‌ای که در تبلیغات گسترده، زیبا و جذابی را ارائه داده و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده بود. تاپ در اصل اپلیکیشنی برای پرداخت موبایلی است که قصد رقابت با اپلیکیشن آپ را دارد.

این غرفه برای تبلیغات، بادبادک‌هایی به شکل اتوبوس را به هوا فرستاده بود.

غرفه اپلیکیشن تاپ در نمایشگاه الکامپ 97

غرفه اپلیکیشن تاپ در نمایشگاه الکامپ 97

پادویش، آنتی ویروسی بومی

غرفه جالب توجه بعدی، غرفع مربوط به پادویش بود. پادویش در اصل یک آنتی ویروس است که اپلیکیشنی موبایلی (برای هر دو نسخه ویندوز و iOS) و همچنین ویندوزی ارائه می‌دهد که به گفته مسئولان این غرفه، توان مقابله با نود 32 را دارد.

به گفته مسئولان غرفه پادویش، این برنامه کاملا بومی است و از ابتدا برنامه نویسی شده است.

پادویش، آنتی ویروس بومی- الکامپ 97

پادویش، آنتی ویروس بومی- الکامپ 97

آی سیما، استارتاپی همچون فیلیمو

آی سیما غرفه‌ مجهز و جالب دیگری در نمایشگاه الکامپ 97 بود که با اهدای کارت تخفیف به بازدیدکنندگان جذاب‌تر هم شده بود. آی سیما در واقع کاری مانند فیلمو انجام می‌دهد. تفاوت جالب ای سیما نسبت به فیلیو اینجاست که در آی سیما می‌توانید شبکه‌ای مختص به خودتان داشته باشید.

غرفه آی سیما

غرفه آی سیما

 

آفرینک، انتشار محتوای ویدیویی برای کودکان و نوجوانان

استارتاپ آفرینک هم یکی از حاضران در نمایشگاه الکامپ بود. این استارتاپ هم مانند فیلمو محتوای ویدیویی در اختیار کاربران قرار می‌دهد با این تفاوت این محتوا مخصوص به کودکان و نوجوانان است.

غرفه آفرینک- انتشار محتوای ویدیویی مخصوص کودکان و نوجوانان

غرفه آفرینک- انتشار محتوای ویدیویی مخصوص کودکان و نوجوانان

 

حضور پیام رسان‌ها در نمایشگاه الکامپ 97

پیام رسان‌های بومی که چندی است بیشتر از گذشته در رسانه‌ها مطرح شده‌اند اما در نمایشگاه الکامپ 97 حضور خوبی نداشتند. در بازدید ما از این نمایشگاه تنها شاهد غرفه مربوط به پیام رسان گپ و بیسفون پلاس بودیم و سایر پیام رسان‌ها مانند بله و ویسپی و... غرفه‌ای در این نمایشگاه نداشتند.

به گفته مسئولان غرفه پیام رسان گپ مزیت این پیام رسان نسبت به سایر پیام رسان‌های داخلی ثبات و stable بودن است.

غرفه پیام رسان بومی گپ در نمایشگاه الکامپ

غرفه پیام رسان بومی گپ در نمایشگاه الکامپ

 

نارتب، تبلتی برای کودکان

غرفه نارتب یکی از جذابیت‌های نمایشگاه الکامپ 97 بود که برای افراد زیر 12 سال تبلت‌هایی با قابلیت‌های جالب طراحی کرده است. تبلت‌های مخصوص کودکان نارتب رابط کاربردی زیبا و ساده‌ای دارد و از کانفیگ و البته قیمت بهتری نسبت به آی لایف برخوردار است به طوری که تقریبا آخرین مدل این تبلت حدود 800 هزار تومان قیمت دارد.

کنترل دسترسی کودکان به اینترنت و حتی ساعت استفاده کودکان از تبلت را به راحتی با استفاده از نارتب می‌توان کنترل کرد.

نارتب، تبلتی مخصوص به کودکان

نارتب، تبلتی مخصوص به کودکان

 

دانک، شبکه هوشمند گفت و گوی کوانتومی

غرفه دانک یا همان گفت و گوی کوانتومی یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های نمایشگاه الکامپ 97 بود. این اپلیکیشن امکانی فراهم می‌کند تا برای تماس‌هایی که با شما برقرار می‌شود هزینه‌ای مشخص دریافت شود، مثلا برای هر دقیقه نهایتا 1500 تومان می‌توان هزینه دریافت کرد.

این اپلیکیشن برای افرادی مانند مشاوران در هر حوزه‌ای کاربردی است. به این ترتیب که به ازای هر دقیقه مکالمه مبلغی از پیش تعیین شده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

دانک، شبکه هوشمند گفت و گوی کوانتومی

دانک، شبکه هوشمند گفت و گوی کوانتومی

 

نرم افزار نویسا

اپلیکیشن نویسا هم در نمایشگاه الکامپ 97 حضور داشت. این برنامه که توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است، گفتار را به متن تبدیل می‌کند. در تستی که خود ما از این برنامه داشتیم دیدیم که نویسا دقت بسیار بالایی (به گفته خودشان دقتی 95 درصدی) دارد و تقریبا بدون هیچ غلط املایی گفتار را به متن تبدیل می‌کند.

این برنامه برای نویسندگان، وبلاگرها، خبرنگاران و یا حتی افرادی که معلولیت‌های مختلف دارند بسیار کاربردی است.

اپلیکیشن نویسا- الکامپ 97

اپلیکیشن نویسا- الکامپ 97

 

حضور پررنگ اپراتورهای تلفن همراه در نمایشگاه الکامپ 97

اپراتورها در این نمایشگاه تبلیغات گسترده‌ای را ارائه داده بودند اما تبلیغات همراه اول بیش از تمام اپراتورها به چشم می‌آمد به طوری که از بدو ورود به نمایشگاه شاهد بنرهای تبلیغاتی بسیار بزرگی از این اپراتور بودیم. ضمنا همراه اول تقریبا در تمامی سالن‌ها غرفه‌ای برپا کرده بود.

 

از جمله سایر بخش‌های جذاب نمایشگاه الکامپ 97 می‌توان به غرفه مگ فا، حامی محیط زیست که در حوزه‌های مختلف اینترنت اشیا، شهر هوشمند و... فعالیت دارد اشاره کرد. اولین موتور رندر تحت وب ایرانی بخش دیگر جالب در الکامپ 97 بود.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر