بسته‌های ترکیبی شبانه و روزانه اینترنت موبایل حذف می‌شوند

بسته‌های ترکیبی شبانه و روزانه اینترنت موبایل حذف می‌شوند

بسته‌های ترکیبی شبانه و روزانه اینترنت موبایل حذف می‌شوند. باید هزینه همه ساعات مصرف کاربران در طول شبانه روز یکسان باشد.

همان‌طور که اطلاع دارید تعداد زیادی از بسته‌های اینترنتی موبایلی به صورت ترکیبی، یعنی روزانه و شبانه ارائه می‌شوند. عمدتاً بخش شبانه این بسته‌ها از ساعت 2 شب تا 7 صبح و رایگان هستند. علاوه بر بسته‌های ترکیبی، در برخی از بسته‌ها کاربر برای بسته شبانه باید مبلغی را بپردازد.

بسیاری از کاربران به این بسته‌های رایگان و یا ارزان‌قیمت‌تر شبانه علاقه زیادی دارند و برای دانلود فیلم و سریال از این بسته‌ها استفاده می‌کنند. در مقابل ساعت بسته‌های شبانه به نحوی است که برای همه افراد کاربردی نیست. با این وجود عده زیادی به خرید این بسته‌ها ترغیب می‌شوند اما عملاً نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

تقریباً یک سال قبل بود که سازمان تنظیم مقررات رادیویی طی ابلاغیه‌ای از اپراتورها خواست تا این بسته‌ها را حذف کنند. درواقع این سازمان با متغیر بودن تعرفه اینترنت شبانه و روزانه مشکل داشت. وزیر ارتباطات هم چندی پیش در مصاحبه‌ای از ممنوعیت فروش ترکیبی شبانه و روزانه توسط اپراتورها خبر داده بود.

بنا به همین سخنان، همراه اول برای مدتی کوتاه برخی از بسته‌های خود را تغییر داد و بسته‌های شبانه نامحدود خود را حذف کرد اما پس از مدتی و به دنبال اعتراضات کاربران، این بسته‌ها باز هم برگردانده شد.

حالا بار دیگر نسترن محسنی، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص حذف بسته‌های ترکیبی اینترنت موبایل چنین توضیح داده است:

وزیر ارتباطات درست گفته‌اند، زیرا در مقررات چیزی به عنوان تقسیم شبانه و روزانه نداریم؛ درواقع اگر تعرفه‌ای اعلام شده، برای همه‌ ساعات شبانه‌روز یکسان است و چنین تقسیم‌بندی نداریم.

به اعتقاد وی در صورتی که طرح آزادسازی تعرفه‌های اینترنت تصویب و اجرا شود، اپراتورها می‌توانند در ساعاتی که ترافیک اینترنت آن‌ها پایین است، اینترنتی ارزان‌قیمت‌تر ارائه دهند اما همین تعرفه ارزان‌قیمت هم نباید به رقابت خدشه‌ای وارد کند. با این وجود وی تأکید کرده است که فروش ترکیبی شبانه و روزانه اینترنت اصلاً قانونی نیست بلکه تعرفه اینترنت برای همه ساعات شبانه روز باید یکسان باشد. در نهایت او در مورد بررسی فنی تعرفه‌ها چنین توضیح داد:

معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این موضوع را رصد می‌کند و اگر فروش اینترنت را برخلاف تعرفه اعلام شده و خلاف مقررات ببیند، با آن برخورد و اعمال قانون خواهد کرد.

 

واضح سازی تعریف اینترنت غیرحجمی

تعریف معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسرین محسنی از اینترنت غیر حجمی چنین است:

در حقیقت به هیچ عنوان نمی‌توان از حجم جدا شد و همیشه وابستگی به حجم وجود دارد اما تفاوت در سرویس‌های حجمی و غیرحجمی چیست؟ به عنوان مثال مصرف شما در ماه 10 گیگابایت است، اینجا اپراتور یک پیشنهاد 30 گیگابایتی به شما می‌دهد و شما دیگر دغدغه اتمام حجم اینترنت خود را ندارید. 10 گیگابایت حداکثر حجمی است که می‌توان با آن سرعت ارائه کرد، به همین دلیل اگر 30 گیگابایت ارائه کنند، به آن حالت اینترنت نامحدود ‌گفته می‌شود اما تصمیم جدیدی که سال گذشته در مصوبه 266 گرفته شد، این بود که ما خواستیم به ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت اعلام کنیم که اولاً باید از ADSL به VDSL گذار کنید. اگر این اتفاق بیفتد، سرعت‌ها بالای 20 مگابیت بر ثانیه می‌رود که در این صورت مشخص کردن حجم‌های پایینی که در حالت قبل بود، بی‌معنی است و شما می‌توانید حجم‌های بسیار بالاتری را پیشنهاد دهید. دغدغه محدودیت حجم در اپراتورهای موبایل ایجاد می‌شود، به این دلیل که آن‌ها از فرکانس استفاده می‌کنند و استفاده از BTS و فرکانس محدودیت دارد. بنابراین اپراتورهای موبایل هستند که باید مبنای فروش را حجم قرار دهند و اپراتورهای ثابت باید مستقل از حجم، فروش خود را انجام دهند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

 

منبع خبر: yjc


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

dara

دوشنبه, 29 مرداد 1397

اینترنتم گرون کنید تا اگه اعتراضات خیابونی شد ما هم به جمع معترضین بپیوندیم وسلام

پاسخ

پسر خداوند

دوشنبه, 29 مرداد 1397

خوب این به ضرر مردمه خیلی بدتر میشه چون حجم شبانه حذف میشه هزینه هم همانه

مثلا یک بسته 1 گیگ روزانه 4 گیگ شبانه اگر شبانه حذف بشه همون 1 گیگ را با همان قیمت گذشته می فروشند و از آن 4 گیگ هم خبری نخواهد بود

دقیقا الان فن آوا اینکارو کرده و شبانه را حذف کرده و این یعنی دزدی یعنی گناه کار بودن یعنی اون دنیا پدر این آدم های گناه کار در میاد این آدمها هیچوقت نمی فهمن تا عدد 100 بیشتر زنده نیستن و دنیا آزمایشیه و بعد از مرگ چوب تو همه جاشون فرو میره...

باید جواب پس بدن

خدای واقعی گناه کاران را پاره خواهد کرد

وقتی از هیچی به این دنیا آمدی بعد از مرگتم از هیچی به دنیایی خواهی رفت که باید جواب پس بدی ای مسئول ای مقام ای فروشنده اینترنت ای فروشنده نان ای فروشنده برنج ای سوپرمارکت دار ای راننده ای کارگر ای انسان... همه باید جواب گناهان لعنتی رو پس بدیم...

یادت باشه بیشتر از عدد 100 یا نهایت 120 زنده نخواهی بود...

پاسخ

بلخره تقاص گناهان را پس میدن

دوشنبه, 29 مرداد 1397

من 15 ساله که شب ها بیدارم

شاید باور نکنید ولی همین بسته های شبانه زندگی منو سیاه کرد و سیستم خواب و زندگی منو بهم ریخت ( بسته شبانه حتی از مواد مخدر بدتره )

به والله همین الان من از دیشب نخوابیدم تازه ساعت 10 صبحه میخوام بخوابم یعنی نابودم کردن با این اینترنت شبانه

هروز نفرین می کنم تمام مسئولین ایران رو که اینترنت گیگ گیگ میفروشن کاملا دزدی در روز روشنه و آدم مجبور می کنن که شبانه بخره چون ارزون تره و حجمش بیشتره و چه زندگی هارو که سیاه نکردن مگه فقط مواد مخدر باید زندگی سیاه کنه ؟ همین گیگ گیگ فروختن همین بسته شبانه ما شغلمون وابسطه به این اینترنته برنامه نویس که باشی مهم ترین نیازت همینه و اینطوری بود که برنامه نویس ها به جغد یا خفاش معروف شدن

رئیس ایرانسل رئیس همراه اول رئیس مخابرات همه اینا اون دنیا به من بده کار هستن نفرین و آه من تا ابد دنبال شماست هیچوقت حلالتون نمی کنم

این دنیا که تا عدد 100 بیشتر عمر نمی کنن از هیچی به دنیا اومدن و میمیرن و از هیچی هم به دنیای حق میرن یعنی دنیایی که باید جواب پس بدن

الانم فکر کردین اگر شبانه حذف کنن روزانه رو بیشتر می کنن حجمشو ؟ نه خیر تازه قیمت هارو هم هروز دارن گرونتر می کنن

تو هیچ کشوری چنین چیزی نیست کمه کم 200 گیگ روزانه هر کاربر معمولی داره تو کشور های دیگه اونم با قیمت نهایت 10 هزار تومان در محاسبه با حقوق یک ماه کارگر معمولیشون

خلاصه اون دنیا مسئولین (باعث و بانی های گیگ گیگ فروختن) منتظرشون خواهم بود... باید تاوان گناه ها و ظلم هایی که در حق بشریت کردن رو پس بدن

پاسخ

ehsan

دوشنبه, 29 مرداد 1397

متاسفانه این موضوع بر میگرده به خیلی قبل که هنوز و هر رور دارن عقب میندازن و هر روز وعده جدید و درست نشدنی
قرار شد اینترنت نامحدود شود که نشد اومدن اسم ش رو عوض کردن به جاش زدن . !
متاسفم برا خودم و ایرانیان که اینترنت بی کیفیت میدهند و گرانتر .
لا اقل حرفی میزنید درست عمل کنید مگر چقدر زمان میبره که ک شرکت رو پلمپ کنید نهایتش 1 هفته کاغذ بازی وسلام پلمپ
هر روز یک وعده جدید بخدا خسته شدیم نکنید لطفا "
----------
خب برسیم به موضوع
کسی اقا دلش نخواد بسته شبانه داشته باشد چرا زوری بهش میدین پولشم میگیرید
برا خودشان اومدن شبانه و روزانه راه انداختن .اصلا اینترنت روزانه و شبانه ندارد
1 هفته بهش مهلت بدید درست کرد نکرد پلمپ و ببندینش یا جریمه سنگین

پاسخ

ثبت نظر