فیلترینگ اشتباهی اسنپ تریپ به قیمت زیان 2 میلیارد تومانی هتل‌ها تمام شد

فیلترینگ اشتباهی اسنپ تریپ به قیمت زیان 2 میلیارد تومانی هتل‌ها تمام شد

فیلترینگ اشتباهی اسنپ تریپ به قیمت زیان 2 میلیارد تومانی هتل‌ها تمام شد.

تقریباً 48 ساعت از فیلترینگ وب سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما می‌گذرد، فیلتری که بدون اطلاع قبلی و بدون دلیل انجام شده بود. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که این هفته یکی از بهترین زمان‌ها در حوزه گردشگری کشور است.

حالا امروز دلیل این فیلترینگ مشخص شده است. گویا فیلترینگ وب سایت‌های غیر مجاز (که فاقد بند الف هستند) به درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور رخ داد است. سازمان هواپیمایی کشور یکی از دلایل بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما را فعالیت همین وب سایت‌های غیر مجاز می‌داند. اسنپ تریپ یکی از همین وب سایت‌هایی بود که در این جریان فیلتر شد اما مسئله اینجاست که اسنپ تریپ وب سایت غیر مجازی نیست.

به گفته امیر علی مهاجر، مدیر ارشد عملیاتی اسنپ تریپ، این وب سایت به اشتباه فیلتر شده است زیرا اسنپ تریپ تأمین‌کننده بلیت هواپیما سایت فلایتیو است که همه مجوزهای لازم برای فعالیت در این عرصه را دارد. حتی اگر فیلتر شدن اسنپ تریپ یک اشتباه هم باشد، نمی‌توان ضررهای این دو روزه آن را نادیده گرفت. در این دو روز تعطیلی اسنپ تریپ، هزاران اتاق در هتل‌های سراسر ایران خالی مانده است و ضرری 2 میلیارد تومانی را برای این هتل‌ها به دنبال داشت.

روابط عمومی اسنپ تریپ در مورد فعالیت اسنپ تریپ چنین توضیح داده است:

این سایت یکی از وب‌سایت‌های فروش خدمات هتل است و از سال گذشته با همکاری و شراکت با سایت فلایتیو سعی کرده تا خدمات کامل‌تری را برای مسافران فراهم کند. از این رو مسافران می‌توانند از طریق اسنپ ‌تریپ بلیت هواپیما تهیه کنند ولی تأمین‌کننده اصلی بلیت هواپیما سایت فلایتیو است که یکی از پلتفرم‌های معتبر فروش بلیت در کشور است و پیش از فروش آنلاین چندین سال در مارکت آژانس‌های فیزیکی فروش بلیت نیز فعالیت داشته است.

اسنپ‌ تریپ در بیانیه‌ جدیدش تأکید کرده که همچنان در انتظار ابلاغیه رسمی از سوی دادستانی کشور یا کمیته فیلترینگ درخصوص محدودیت ایجاد شده برای این سرویس است.

 

پیشنهاد فیسیت: فیلترینگ بی‌دلیل استارتاپ‌ها، برنامه آخر هفته‌های کشور!

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: دیجیاتو


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سعید

یک‌شنبه, 25 شهریور 1397

اینجا همه چی اولش همینه، فردا چندتا سایت رزرو هتل روسی که راه بیوفته، راه اینهام مثل خود اسنپ هموار میشه!

پاسخ

محسن

دوشنبه, 26 شهریور 1397

اگر به کیفیت سایتتون علاقنمند هستید اخبار واهی منتشر نکنید.
اسنپ تریپ که هیچ، هر وب سایتی بدون مجور سارمان گردشگری اجازه فعالیت در این حوزه را ندارد. به هزاران دلیل که کاملا مشخص است نگارنده این مطلب از آنها بی اطلاع بوده است.
هرچند که خود گویاست که منشا خبر خود اسنپ تریپ بوده است! این اعداد و ارقام و مقاله موزیانه ولی ناشیانه خود گویای این حقیقت است.

پاسخ

ثبت نظر