سامسونگ گلکسی A9 2018 رونمایی شد

سامسونگ گلکسی A9 2018 رونمایی شد

سامسونگ گلکسی ای9 (2018 galaxy A9) اولین گوشی در دنیاست که چهار دوربین پشت دارد. درحالی که به نظر کمی زیاده روی می‌آید اما سامسونگ معتقد است که این تعداد کیفیت عکس‌ها را به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. 
سامسونگ می‌گوید که گلکسی ای 9 برای پست‌های اینستاگرامی بهینه سازی شده است و هدف اصلی‌اش نوجوانان و جوانانی است که عکاسی و شبکه‌های اجتماعی برایشان بسیار مهم است. 
دیگر قابلیت‌های این گوشی صفحه نمایش فول اچ‌دی 6.3 اینچی، 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی (درگاه کارت میکرو اس‌دی) و باتری 3800 میلی آمپر ساعتی است. 
سری گلکسی ای گوشی‌های سامسونگ معمولاً قابلیت‌های بسیار عالی و قیمتی قابل قبول دارند. 

 

تاریخ انتشار و قیمت 


هنوز تاریخ انتشار این گوشی دقیقاً مشخص نیست اما سامسونگ گفته که اواسط آبان ماه این گوشی منتشر خواهد شد. قیمت این گوشی چیزی نزدیک به 720 دلار است.

 

طراحی


قاب این گوشی فلزی و جلو و پشت آن شیشه‌ای است. گلکسی ای9 (2018)در سه رنگ منتشر خواهد شد که زیباترین آن‌ها آبی لیمویی و صورتی آدامسی است. اگر دوست دارید گوشیتان کمی جدی‌تر باشد گلکسی ای9 در رنگ سیاه خاویاری نیز منتشر خواهد شد. 
اندازه آن 162.5 در 77 در 7.8 میلی‌متری است. که با وجود صفحه نمایش 6.3 اینچی کمی بزرگ‌تر و بلندتر از سامسونگ گلکسی نوت 9 است. اما وزن آن تنها 183 گرم است. با این که گلکسی ای9 گوشی بزرگی است اما اصلاً بددست نیست. 
پشت گوشی شیشه‌ای است و احتمال شکستن آن وجود دارد در نتیجه بهتر است که از یک قاب استفاده کنید. 
علاوه بر اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی و دکمه‌‌های تنظیم صدا یک دکمه دیگر نیز روی گلکسی ای9 وجود دارد که دکمه بیکس‌بای نام دارد و مخصوص دستیار دیجیتالی خود سامسونگ است. خبر خوب برای عاشقان موسیقی این است که در کنار درگاه USB-C این گوشی دارای جک هدفون نیز هست. 

سامسونگ

 

صفحه نمایش 


صفحه نمایش گلکسی ای9 6.3 اینچ سوپر آمولد فول اچی‌دی و روشن، رنگی و کاملاً شفاف است. درحالی که رزلوشن 1080 در 2220 به اندازه پانل‌های QHD روی گلکسی اس9، اس9 پلاس و نوت9 خوب نیست با توجه به قیمتش کیفیت قابل قبولی را دریافت می‌کنید. 

 

باتری و عملکرد 


سامسونگ گلکسی ای9 دارای تراشه چهار هسته‌ای اکسینوس 7885 و رم 6 گیگابایتی است. سیستم عامل آن اندروید 8 اورئو است که متأسفانه آخرین نسخه اندروید نیست. البته سامسونگ اعلام کرده که به زودی آپدیت اندروید 9 پای را برای گلکسی ای9 منتشر خواهد کرد اما هنوز این روند کمی کار دارد. 
عملکرد سیستم عامل اندروید روی گلکسی ای9 بسیار خوب است و اپلیکیشن‌ها خیلی سریع بارگذاری می‌شوند. خبر خوب اینجاست که فضای ذخیره سازی گلکسی ای9 128 گیگابایت است. درضمن اگر این فضا کافی نبود می‌توانید از کارت میکرو‍اس‌دی تا 512 گیگابایتی استفاده کنید.
درضمن باتری این گوشی 3800 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که بیشتر از گلکسی اس9 و اس9 پلاس است. 
شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌شود اما این گوشی فست شارژ را پشتیبانی می‌کند. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر