هشت روش برای ارسال ضمیمه‌های بزرگ از طریق ایمیل

هشت روش برای ارسال ضمیمه‌های بزرگ از طریق ایمیل

بسیاری از سرویس‎های ایمیل اجازه نمی‌دهند که شما پیامی با بیش از حجمی خاص دریافت کنید و یا بفرستید. وقتی که این اتفاق رخ می‌دهد بیشتر کاربران نمی‌دانند که فایل‌های بزرگ خود را چگونه ارسال کنند. برای راسال فایل‌های بزرگ از طریق ایمیل شما می‌توانید فایل خود را در یک فضای ابری آپلود کرده و لینک آن را در ایمیل برای مخاطب خود ارسال کنید و یا از سرویس به اشتراک گذاری فایل استفاده کنید. 

از هر کدام از این روش‌ها که استفاده می‌کنید نه تنها دیگر حجم فایل برای شما دغدغه خواهد بود بلکه صندوق پستی شما پر نخواهد شد. در این مقاله ما چند روش خوب برای ارسال فایل‎های بزرگ را به شما معرفی می‎کنیم. 

 

1- Google Drive: استفاده از طریق جیمیل

در جیمیل، شما می‌توانید فایل‌هایی تا 25 مگابایت حجم را فرستاده و فایل‌هایی تا 50 مگابایت را دریافت کنید. شما می‎توانید از گوگل درایو برای ارسال فایل‎های سنگین استفاده کنید. برای این کار حساب جیمیل خود را باز کرده و روی دکمه Compose کلیک کنید. در پایین این پنجره روی آیکون Google Drive کلیک کنید. 

گوگل درایو

 

Insert files using Google Drive ظاهر می‌شود. فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. در پایین صفحه انتخاب کنید که دوست دارید فایل شما چطور فرستاده شود.

• Drive link برای هر فایلی که در درایو ذخیره شده از جمله فایل‌های گوگل داک، شیت، اسلاید و فرم قابل استفاده است. 

• Attachment تنها برای فایل‌هایی است که با استفاده از داک، شیت یا اسلاید ساخته نشده‌اند. 

سپس روی Insert کلیک کنید. 

گوگل درایو

 

گوگل چک می‌کند که آیا گیرنده‌های شما به فایل دسترسی دارند یا خیر. اگر نداشته باشند از شما می‌خواهد که پیش از ارسال تنظیمات به اشتراک گذاری فایل را در درایو خود تغییر دهید. شما می‌توانید کاری کنید تا تنظیمات شما مورد سوء استفاده قرار نگرفته و به گیرنده‌های خاص فرستاده شود. 

 

2- OneDrive: برای اوت لوک و Outlook.com

اگر قصد دارید فایل‎هایی که بیشتر از 33 مگابایت هستند را بفرستید Outlook.com امکان آپلود فایل را با حساب وان درایو برای شما فراهم می‌کند. به این روش شما یک فایل را در پوشه Email attachments وان درایو آپلود می‌کنید. گیرنده به جای فایل یک لینک به فایل را دریافت می‌کند. حال شما می‌توانید با استفاده از وان‌درایو تا 2 گیگابایت فایل بفرستید. 

وان درایو

 

وقتی که فایل را آپلود کردید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید بقیه می‌توانند فایل شما را ویرایش کنند یا خیر. Change permissions را انتخاب کرده و تصمیم بگیرید که می‌خواهید با فایل به اشتراک گذاشته خود چه کار کنید. دو گزینه پیش روی شماست که می‌توانید از آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

• Recipient can view: دیگران می‌توانند فایل را کپی و یا دانلود کنند اما تغییری در آن ایجاد نکنند. 

• Recipient can edit: دیگران می‌توانند پوشه ارسال شده را ویرایش، چیزی به آن اضافه و یا حذف کنند. 

وان درایو

 

3- Dropbox: همگام با جیمیل 

اگر از دراپ‌باکس استفاده می‎کنید باید بدانید که افزونه کروم دراپ‌باکس برای جیمیل به شما امکان ارسال و مشاهده فایل‌ها و لینک‌ها را بدون خروج از پنجره جیمیل می‌دهد. این افزونه یک آیکون دراپ باکس را به پنجره ارسال اضافه می‌کند. روی آیکون دراپ باکس کلیک کرده و فایل را از حساب کاربری دراپ‌باکس خود انتخاب کنید. به جای یک فایل در پیام ایمیل یک لینک به گیرنده ارسال می‌شود. 

دراپ باکس

 

شما می‌توانید از این لینک‌ها برای دانلود فایل‌ها به صورت مستقیم از طریق جیمیل استفده کرده و آن را به دراپ باکس خود اضافه کنید. اگر یک حساب کاربری رایگان دراپ باکس داشته باشید می‌توانید فایل‌هایی با حجم 2 گیگابایت را ارسال کنید. 

 

4- iCloud Mail Drop: از طریق اپل میل 

اگر قصد ارسال فایل‌های بزرگ از طریق ایمیل را دارید می‌توانید از قابلیت آی کلود میل دراپ استفاده کنید. وقتی که فایلی بزرگ‌تر از 20 مگابایت را ارسال می‌کنید میل دراپ به صورت خودکار وارد عمل می‌شود. به جای ارسال یک فایل از طریق سرور ایمیل اپل، فایل روی آی کلود آپلود شده و یک لینک به گیرنده می‎فرستد. این لینک موقتی بوده و پس از 30 روز منقضی می‌شود. 

آیفون

 

اگر گیرنده نیز macOS 10.10 یا بالاتر داشته باشد فایل ارسال شده به صورت خودکار در پیش زمینه دستگاه دانلود می‌شود. اگر آن را به یک سرویس ایمیل دیگر فرستاده‌اید پیام حاوی تاریخ انقضای فایل به همراه لینک دانلود آن برای گیرنده ارسال خواهد شد. 

با میل دراپ شما میتوانید فایل‌هایی به بزرگی 5 گیگابایت را بفرستید. شما می‌توانید آن‌ها را از طریق اپل میل، اپلیکیشن میل روی آی‌او‌اس و iCloud.com بفرستید. میل دراپ هر نوع فایلی را پشتیبانی کرده و فضای آی‌کلود شما را پر نمی‌کند. 

 

5- Firefox Send: با هر مرورگری قابل استفاده است 

فایرفاکس سند گزینه‌ی خیلی خوبی برای انتقال فایل‌های بزرگ برای کسانی است که به گوگل، مایکروسافت و اپل متکی نیستند. شما می‌توانید تا 1 گیگابایت داده کدگذاری شده را از طریق آن به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. برای استفاده از فایرفاکس سند نیازی نیست چیزی نصب کنید. تنها کافی است روی مرورگر خود به صفحه  Firefox Send رفته و روی دکمه Select a file to upload کلیک کنید. 

firefox

 

وقتی که آپلود کامل شد، فایرفاکس سند یک لینک به شما می‌دهد که می‌توانید آن را از طریق ایمیل ارسال کنید. شما می‌توانید این لینک را به 20 نفر ارسال کنید. همچنین می‌توانید برای فایل خود رمز بگذارید. هر لینک فرستاده شده از طریق سند، 24 ساعت بعد منقضی می‌شود. این فایل از سرور موزیلا حذف شده و هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذارد. 

 

6- pCloud Transfer: انتقال فایل رمزگذاری شده به صورت ساده

پی فایل ترسنفر جزئی از pCloud storage است که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به ثبت نام فایل‌های بزرگ خود را بفرستید. به صفحه pCloud Transfer رفته و با استفاده از گزینه Click here to add files فایل خود را وارد کنید. 

pcloud

 

شما می‌توانید تا 5 گیگابایت فایل ارسال کنید اما هرکدام از فایل‌ها باید کمتر از 200 مگابایت حجم داشته باشد. روی گزینه   Encrypt Your Files کلیک کرده و یک رمز بسازید. 

pCloud از طرف شما رمز را برای گیرنده نخواهد فرستاد. شما می‌توانید فایل را به ده نفر بفرستید. کافی است در قسمت Send to آدرس آن‌ها را بنویسید. یک پیام بگذارید و روی Send Files کلیک کنید. گیرنده‌های شما پس از چند ساعت یک لینک ایمیل دریافت خواهند کرد. این لینک برای هفت روز باقی خواهد ماند. 

 

7- DropSend: ارسال فایل‌های سنگین از طریق هر دستگاه

دراپ‌سند به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های سنگین را بدون نیاز به ثبت نام بفرستید. کافی است آدرس ایمیل خود و گیرنده را بنویسید، فایل را آپلود کنید و روی دکمه  Send Your File کلیک کنید. 

dropsend

 

پیش از ارسال فایل حتماً مراحل تایید را طی کنید. نسخه‌ی رایگان این برنامه به شما اجازه می‌دهد که 5 فایل در ماه، هرکدام تا 4 گیگابایت حجم را ارسال کنید. این لینک برای هفت روز باقی خواهد ماند. 

نسخه‌ی مخصوص به شما امکان ارسال 15 تا 45 فایل در ماه، هرکدام به بزرگی 8 گیگابایت را می‌دهد. دانلودها هیچ محدودیتی ندارند و شما می‌توانید از یک تا چهارده روز فایل‌ها را حفظ کنید. دراپ‌سند از امنیت AES 256 بیت برای حفظ امنیت فایل‌ها استفاده می‌کند. 

 

8- SendThisFile : انتقال سرتاسر رمزگذاری شده 

برای استفاده از SendThisFile کافی است یک حساب کاربری رایگان ساخته و روی دکمه Send Files کلیک کنید تا فایل‎‌ها آپلود شود. آدرس ایمیل گیرنده را وارد کرده و روی Send کلیک کنید. در نسخه‎ی رایگان می‌توانید تا هر چقدر که می‌خواهید فایل‌هایی تا حجم 2 گیگابایت ارسال کنید. 

sendthisfile

 

نسخه‌ی حرفه‌ای امکان ارسال 25 گیگابایت فایل رمزگذاری شده را به شما داده و تا شش روز تاریخ انقضا دارد. این نسخه همچنین دارای پلاگین اوت‌لاک، گزینه‎هایی برای رمزگذاری و امکان ارسال فایل روی وب‌سایت شما است. همه‌ی این موارد شامل رمزگذاری  AES–256 و رمزگذاری 128-bit TLS برای ارسال سرتاسر رمزگذاری می‌شود. 

 

مدیریت ضمیمه‎های سنگین ایمیل 

وقتی که قصد ارسال فایل سنگین از طریق ایمیل را دارید بهتر است از ابزارهای انتقال و فضای ابری استفاده کنید. سرویس‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم در این زمینه بهترین و همه رایگان هستند. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر