پنج اپلیکیشن خوب برای مبارزه با اعتیاد به گوشی

پنج اپلیکیشن خوب برای مبارزه با اعتیاد به گوشی

 

اگر خیلی زیادتر از چیزی که دوست دارید با گوشی خود کار می‎کنید باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از ما که در گردباد تکنولوژی زندانی شده‎ایم ساعت‎های بسیار زیادی را با گوشی‎هایمان تلف می‎کنیم. شاید گفتن این حرف کمی عجیب و متناقض باشد اما بهترین راه استفاده از یک اپلیکیشن است. در این مقاله پنج اپلیکیشن خیلی خوب را برای کاهش میزان مصرف گوشی هوشمند به شما معرفی می‎کنیم. 

 

1- ابزارهای موجود درون خود گوشی 


اپلیکیشن

 

هردو گوگل و اپل قابلیت‎هایی در سیستم عامل‎های خود قرار داده‎اند تا شما بتوانید میزان مصرف خود را کنترل کنید. اپلیکیشن  Screen Time که در iOS 12 قرار دارد را می‎توانید تنظیمات دستگاه بیابید. قابلیت Digital Wellbeing ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن بتا منتشر شد اما از اندروید 9.0 به بعد جزئی از سیستم عامل خواهد بود. Digital Wellbeing همه‎ی گوشی‏های گوگل پیکسل را پشتیبانی کرده و برای بیشتر دستگاه‎هایی که اندروید 9 دارند موجود است. هردو قابلیت به شما اجازه می‎دهند مدت زمانی که با گوشی و هر اپلیکیشن گذرانده‎اید را مشخص کنید و برای هر اپلیکیشن یک زمان خاص مشخص کنید. Digital Wellbeing همچنین دارای قابلیت فیلتر نور آبی است. 

به این منظور اپل اپلیکیشن Downtime را معرفی کرده که تنها به شما اجازه می‎دهد از بعضی اپلیکیشن‌های خاص استفاده کنید. 

 

2- Forest

اعتیاد به گوشی

 

اگر نمی‎توانید گوشی خود را، حتی وقتی مشغول کاری دیگر هستید برای مدتی کنار بگذارید می‎توانید از Forest استفاده کنید. این اپلیکیشن چالش را به یک گیم تبدیل می‌کند. اگر لازم است روی یک وظیفه خاص تمرکز کنید Forest را باز کرده و یک دانه بکارید. هرچه بیشتر گوشی را به حال خود رها کنید درخت بزرگ‎تر خواهد شد. اگر نتوانید خودتان را کنترل کنید درخت شما می‎میرد. 

درضمن یک اد-آن فایرفاکس نیز برای این برنامه موجود است. اگر نمی‎توانید مسئولیت یک درخت مجازی را به عهده بگیرید Forest یک حقه دیگر برای شما دارد. برای هر درختی که رشد دهید سکه دریافت خواهید کرد. از این سکه‎ها در دنیای واقعی برای درخت کاشتن در جنگل استفاده خواهد شد. 

اندروید / فایرفاکسiOS

 

3- Headspace

خیلی وقت‎ها ما در ویدئوهای یوتیوب گم می‎شویم یا ساعت‎ها شبکه‏های اجتماعی خود را زیرورو می‎کنیم و زمان زیادی را در روز تلف می‎کنیم. شاید هوشیاری درمورد تصمیم‎ها و فکرهایمان دفعه بعدی که در این زندان گرفتار شدیم به ما کمک کند. Headspace یک اپلیکیشن مدیتیشن است که می‏تواند در این زمینه به ما کمک کند. این اپلیکیشن توسط اندی پودیکام ساخته شده که قبلاً یک راهب بودایی بوده است. Headspace پر است از مدیتیشن و درس‌هایی مرتبط با فعالیت‎ها یا احساسات خاص. 

خوبی مدیتیشن مداوم افزایش حس هشیاری و ذهن آگاهی است. اگر نیاز به یادآوری دارید می‎توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. برای استفاده از اپلیکیشن Headspace باید ثبت نام کنید. البته این تنها اپلیکیشن مدیتیشن موجود در اینترنت نیست و گزینه‎های مشابه خیلی خوبی می‏توانید پیدا کنید. 

اندرویدiOS

4- Space

Screen Time اپل و Digital Wellbeing گوگل قدم درستی در مسیر کاهش میزان مصرف از گوشی گذاشته‌اند. با این حال اپلیکیشن‌های آن‎ها تصویر درستی از عادات ما نمی‎دهد. اپلیکیشن Space قدم بهتری در مسیر کاهش مصرف شما از گوشی دارد. بسته به این که چطور از گوشی خود استفاده می‎کنید Space شما را به یکی از چهار نوع کاربر گوشی تقسیم می‎کند. سپس با توجه به آن توصیه‎هایی به شما می‎کند.  

قابلیت‎های اصلی آن مشابه گزینه‎های موجود در سیستم عامل در گوشی‎های اپل و اندروید است اما به شما این امکان را می‎دهد تا کنترل کامل گوشی را در دست بگیرید. برای مثال با یک ضربه می‏توانید نوتیفیکیشن‎های گوشی را غیرفعال کنید. 

بنا به تحقیقات Space کاربران آن‎ها به طور میانگین 2 ساعت و 46 دقیقه با گوشی خود زمان می‎گذرانند. این در حالی است که این میزان در امریکا 4 ساعت و 16 دقیقه است. اپلیکیشن آن‎ها برای همه‏ی کاربران رایگان است اما بعضی از قابلیت‎ها خریدنی هستند. 

اندروید / ChromeiOS

5- RescueTime

اعتیاد به گوشی

 

گرچه گوشی همیشه با ماست اما تنها وسیله نابود کننده تمرکز ما نیستند. RescueTime یک اپلیکیشن میان پلتفرمی است که برای پلتفرم‎های اندروید، لینوکس، مک و ویندوز موجود است. این برنامه میزان مصرف شما از این دستگاه‏ها را به صورت خودکار نظارت می‎کند و یک تصویر واقعی از روزتان به شما می‏دهد. شما می‏توانید هدف گذاری کنید و اگر بیشتر از آن از یک سایت یا اپلیکیشن استفاده کنید RescueTime به شما هشدار می‎دهد. 

این برنامه هرروز به شما گزارشی دقیق از زمان استفاده شده، عملکرد و این که چقدر به هدف خود رسیده‎اید به شما می‏دهد. RescueTime Premium به شما این امکان را می‎دهد تا سایت‏های مزاحم را بلاک کنید، فعالیت‏های آفلاین خود را نظارت کنید، نوتیفیکیشن‎های خود را شخصی سازی کنید و یک ژورنال از روز خود داشته باشید. 

اندرویدلینوکسmacOSویندوز

شما چطور اعتیاد خود را به گوشی مدیریت می‏کنید؟ 

این که ساعت‎ها در گوشی خود گم شویم تا از دنیای واقعی فاصله بگیریم کاری بسیار ساده است. اما با این پنج اپلیکیشن می‎توانید مدت زمان مصرفی با گوشی را مدیریت کنید. 

بیشتر بخوانید:

فیلتر نور آبی چیست و بهترین اپلیکیشن‎ها برای آن کدامند؟

با این هفت پروتکل امنیتی ایمیل آشنا شوید

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر