پنج اپلیکیشن جدید گوگل که خیلی جذاب و کاربردی هستند

پنج اپلیکیشن جدید گوگل که خیلی جذاب و کاربردی هستند


گوگل همیشه در حال توسعه اپلیکیشن‎های جدید است و با همکاری هوش مصنوعی مدام چیزهای جدید می‎سازد. در این مقاله جدیدترین اپلیکیشن‌های گوگل را به شما معرفی می‎کنیم. 
گوگل یک غول تکنولوژی است که در نوع مصرف روزانه ما از اینترنت تأثیر مستقیم دارد. توسعه دهندگان و مهندسین آن به طور مداوم در حال آپدیت اپلیکیشن‎های موجود و ساخت اپلیکیشن‎های جدید هستند تا زندگی دیجیتال ما را ساده‎تر کنند. این اپلیکیشن‎های خوب آنقدر زیادند که به احتمال زیاد خیلی از آن‎ها را دست می‎دهیم. در این مقاله پنج‎تا از بهترین‎ اپلیکیشن‎های جدید گوگل را به شما معرفی می‎کنیم. 


Google Live Transcribe (اندروید): رونویسی از هرآنچه بقیه می‎گویند 


Google Live Transcribe یک ابزار بسیار خوب برای کسانی است که مشکل شنوایی دارند و یا به طور کامل ناشنوا هستند. این اپلیکیشن هر حرفی را به متن تبدیل می‎کنند. سرعت آن به حدی بالاست که می‎توان از آن در مکالمات استفاده کرد. این متن می‎تواند فونت مشکی روی صفحه سفید و یا فونت سفید روی پیش زمینه مشکی باشد. گوشه بالا سمت راست نشان می‎دهد که محیط پر از صداست یا خیر . اگر بود افراد باید بلندتر صحبت کنند. درضمن اگر کسی از پشت سر با شما حرف بزند گوشی ویبره می‎زند تا شما را باخبر کند. این اپلیکیشن را امتحان کنید بسیار کاربردی و جالب است. 
این اپلیکیشن از Cloud Speech API استفاده می‎کند درنتیجه نیاز به اتصال اینترنت دارد. گوگل می‎گوید که هیچ صدایی روی سرورهای این شرکت ذخیره نمی‎شود اما ممکن است در این زمینه خیلی هم صادق نباشند. گوگل هم اکنون هم اطلاعات بسیار زیادی درمورد شما دارد و این اطلاعات را با مقامات دولت امریکا به اشتراک می‎گذارد. 

 

Squoosh(وب): فشرده سازی عکس‎ها به صورت آنلاین با قابلیت‎های پیشرفته 

google

 


در ساده‎ترین حالت شما می‎توانید سایز عکس‎ها را کوچک کرده و یا پالت رنگ‎های موجود را محدودتر کنید. اما برای فشرده سازی قابلیت‎های بسیار بیشتری موجود است. شما می‏توانید فرمت فایل فشرده سازی عکس و همچنین کیفیت، کانال‏ها و کوانتیزاسیون‎ها را تغییر دهید. اگر نمی‎دانید این کلمات چه معنی می‎دهند بگذارید Squoosh خودش بهترین‎ها را برایتان انتخاب کند. درضمن شما می‏توانید گزینه‎های مختلف را آزمایش کنید تا بیشتر با آن‎ها آشنا شوید. با تغییر تنظیمات اندازه‏ی نهایی عکس نیز تغییر خواهد کرد. درضمن شما می‎توانید قبل و بعد عکس را هنگام تغییرات ببینید. وقتی که کارتان تمام شد عکس را دانلود و ذخیره کنید. 

 

Password Checkup by Google (کروم): 

google

 


ابزارهای بسیار خوبی در بازار موجود است که توسط آن‎ها می‎توانید بفهمید هک شده‎اید یا خیر. گوگل با افزونه‎ی کروم Password Checkup کار را برای شما ساده‌تر کرده است. دیگر لازم نیست شما وارد سایت‎ها شوید و این ابزار هرگاه که لازم باشد به شما می‎گوید که باید رمز خود را تغییر دهید. 
این افزونه فعالیت‎های شما را در تمام وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها سر می‎زنید نظارت می‎کند. هرگاه شما حساب کاربری و رمز خود را در جایی وارد می‎کنید که گوگل از نشت داده آن‎ها اطلاع دارد شما خیلی سریع در جریان قرار خواهید گرفت. اگر این اتفاق افتاد بهتر است برای حفظ بیشتر امنیت رمز خود را تغییر دهید. 
گوگل می‎گوید که هدف این افزونه افزایش حریم شخصی است درنتیجه هیچ اطلاعاتی را درمورد حساب کاربری، رمز یا دستگاه شما به جایی ارائه نمی‎دهد. این افزونه که با پسورد منیجر جدید گوگل کار می‎کند به شما کمک می‎کند تا خیلی راحت‎تر و امن‎تر از اینترنت خود استفاده کنید. 

 

Shadow Art (وب): ساخت نمایش سایه با وب‎کم و هوش مصنوعی 


گوگل نمایش سایه با دست روی دیوار را که در بچگی بازی می‎کردیم به یک تجربه تعاملی دیجیتالی تبدیل کرده است. Shadow Art یکی از تجربیات هوش مصنوعی گوگل است که به رایگان روی یک اپلیکیشن وب موجود است. برای استفاده از این سایت به یک وب‎کم و اتصال اینترنت نیاز دارید. 
اول از همه شما باید علامت یکی از حیوانات صور فلکی را انتخاب کنید. Shadow Art با استفاده از وب‎کم شما محیط اطراف را می‏سنجد و یک طرح کلی از دست‎ها را به شما نشان می‎دهد. سپس شما با دست خود طرح‎ها را اجرا کنید. به این وسیله شما اولین طرح سایه دیجیتالی خود را ساخته‎اید. وقتی که کارتان تمام شود این طرح به یک هنر خیلی زیبا تبدیل خواهد شد. علاوه بر این قابلیت،  Shadow Art یک بازی هم هست. شما باید در بین 12 نوع علامت صور فلکی بچرخید و یاد بگیرید چطور با دست خود شکل حیوانات را بسازید. شما برای هر علامت تنها 20 ثانیه زمان خواهید داشت. 

 

Text.App (کروم): ویرایشگر متن برای کروم و سیستم عامل کروم 

google

 


به دلایلی سیستم عامل گوگل کروم یک نوت‎پد ساده یا یک ابزار ویرایشگر متن ندارد. Text.App همان ابزاری است که کمبود آن در هردو سیستم عامل کروم و همچنین گوگل کروم حس می‎شود. برای کسانی که نیاز به یک ویرایشگر متن دارند که روی گوگل درایو ذخیره شو، Text.App چیزی است که به آن احتیاج دارید.  
Text.App تمام قابلیت‎های یک ویرایشگر متن را دارد. اگر تازه‎کار هستید می‏توانید چندین فایل را باز کرده و در تب‎های مختلف از آن‎ها لذت ببرید. شما می‏توانید فایل‏ها را روی گوگل درایو ذخیره کرده و به طور مستقیم از درایو آن‎ها را باز کنید. برای برنامه نویسان نیز امکان هایلایت سینتکس وجود دارد درنتیجه می‎توانید کد خود را در آن وارد کرده و با آن کار کنید. این اپلیکیشن کاملاً رایگان است اما نسخه‎ی وب وجود ندارد. درنتیجه تنها می‎توانید به عنوان اپلیکیشن کروم از آن استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

به هفت دلیل بهتر است که به جای گوگل کروم از موزیلا فایرفاکس استفاده کنید

4 ویرایشگر عکس آنلاین که جایگزین‌های مناسب فتوشاپ هستند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر