لیست قیمت پردازنده‌های Ryzen 3000 توسط یک فروشگاه آنلاین سنگاپوری فاش شد!

لیست قیمت پردازنده‌های Ryzen 3000  توسط یک فروشگاه آنلاین سنگاپوری فاش شد!

فروشگاه آنلاین سنگاپوری Bizgram دیروز در اقدامی عجیب، پیش از معرفی رسمی پردازنده های سری 3000 رایزن شرکت AMD، لیست قیمت آنها را  فاش کرده است! با توجه به اینکه این فروشگاه قبلاً نیز سابقه انتشار لیست قیمت پردازنده های سری 9000 اینتل را داشته است و اتفاقاً کاملا دقیق و درست از آب درآمده بود، بار دیگر  با انتشار این لیست توجه کاربران و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

البته لیست منتشر شده بر واحد دلار سنگاپور بوده و باید برای تبدیل به دلار آمریکا در یک ضریب تبدیل  0.74 ضرب شود. 

لیست قیمت فاش شده پردازنده های سری 3000 رایزن شرکت AMD

با توجه به اینکه پردازنده‌های سری 3000 رایزن در نیمه سال 2019 و به احتمال بسیار قوی در نمایشگاه COMPUTEX 2019 تایوان به همراه مادربردهای جدید سری X570 با تکیه بر  معرفی نسل چهارم رابط پر سرعت PCI-E معرفی شود و فاصله حدوداً 3 ماهه تا معرفی رسمی این پردازنده‌ها وجود دارد، بازار اخبار و شایعات و درز کردن مدل‌های مادربردهای جدید توسط شرکای سازنده حسابی داغ خواهد شد.

با توجه به اینکه چند ماه قبل لیستی از مشخصات و مدل‌های  پردازنده‌ها توسط یک رسانه روسی در یوتیوب فاش شده بود، چندان با مدل‌ها و مشخصات احتمالی پردازنده‌های جدید AMD غریبه نیستیم و می‌دانیم AMD این بار سری  جدید Ryzen 9 را با 16 هسته پردازشی اصلی وارد میدان نبرد تمام عیار با پردازنده‌های Core i9 سوکت 1151 و حتی پردازنده‌های Core-X 7000/9000 اینتل از نظر تعداد هسته و رقابت قیمتی بسیار سخت با غول زخم خورده دنیای پردازنده ها که روزی در غیاب AMD یکه‌تازی می‌کرد، خواهدداشت. پردازنده‌های Ryzen 3 و Ryzen 5 و Ryzen 7 نیز هرکدام نسبت به اجداد خود دارای دو هسته اضافه بوده و به این ترتیب شمشیر تیز  انتقام AMD بر گلوی اینتل قرار گرفته است.

در لیست زیر  به همراه  قیمت تبدیل شده زیر می توانید مشخصات  این پردازنده‌ها را مشاهده کنید.

مشخصات فاش شده و قیمت  جهانی فاش شده پردازنده های جدید سریRyzen 3000  شرکت AMD

آنچه مسلم است با توجه به لیتوگرافی7 نانومتری پردازنده‌های جدید AMD Ryzen 3000  شاهد  بهبود کارایی  قابل توجه در سطح IPC  و افزایش فرکانس نسبت به نسل های پیشین خواهیم بود که نقطه ضعف AMD در نسل‌های قبل به شمار می‌رفت. در حالی که  اینتل از نسل هفتم تا نسل نهم تمرکز به دستیابی به فرکانس 5 گیگاهرتزی را به طور جدی دنبال می‌کرد، بیشینه فرکانسی پرچمدار نسل 2000 رایزن  از 4.3 گیگاهرتز فراتر نمی‌رفت؛ اما اکنون حداقل در مشخصات اولیه شاهد درج فرکانس بالای 5 گیگاهرتز در برخی مدل های نسل 3000 رایزن هستیم.

دستیابی به فرکانس 5 گیگاهرتز و بالاتر در پردازنده های بالای 8 هسته به طور کامل برای همه هسته ها  به صورت پیش فرض در حال حاضر عملاً غیر ممکن است و حتی اینتل هم در غول پرچمدار خود یعنی Core i9 9900K نهایتاً یک هسته را در این فرکانس کشنده فعال می‌کند؛ چرا که در صورت فعال شدن همه هسته‌ها در چنین فرکانسی، حرارت پردازنده و توان مصرفی آن به طور غیر قابل توصیفی از کنترل خارج خواهد شد. بنابراین باید منتظر معرفی پردازنده‌های جدید ماند و دید AMD چه تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی را در  مکانیسم XFR و Precision Boost و همچنین بهینه‌سازی مدار تغذیه سری جدید مادربردهای خود  جهت دستیابی به این فرکانس اعمال خواهد کرد و  چند هسته  از پردازنده‌ها در این فرکانس و با چه شرایط کنترلی  قادر به فعال شدن خواهند بود؟

منبع خبر: TomsHardware


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر