موزیلا یک پسورد منیجر رایگان برای اندروید منتشر کرد

موزیلا یک پسورد منیجر رایگان برای اندروید منتشر کرد

اپلیکیشن پسورد منیجر فایرفاکس لاک باکس (Firefox Lockbox) به اندروید می‌آید. این اپلیکیشن که ساخت شرکت موزیلاست مدتی است که برای پلتفرم iOS موجود بوده اما حال برای اندروید نیز منتشر شده است. 


چرا پسورد منیجرها پرطرفدار هستند؟


وقتی که اینترنت فراگیر شد بیشتر مردم یک رمز انتخاب کرده و از آن روی سایت‌های مختلف استفاده کردند و تا مدتی هیچ مشکل خاصی پیش نمی‌آید. اما حال که پسوردها مدام هک می‌شوند به همه توصیه می‌شود که روی هر وب‌سایت از یک رمز خاص استفاده کنند. راه‌های زیادی برای ممکن ساختن این کار وجود دارد. شما می‌توانید همه‌ی آن‌ها را در ذهن خود بسپارید، هرکدام از آن‌ها را روی یک کاغذ بنویسید و یا از یک پسورد منیجر استفاده کنید و حال که روز به روز مردم بیشتری به روش آخر روی می‌آورند فایرفاکس لاک باکس نیز به بازار آمده است. 

 

چطور از فایرفاکس لاک‌باکس استفاده کنیم؟


فایرفاکس لاک‌باکس یک پسورد منیجر ساده است که تنها با مرورگر وب فایرفاکس کار می‌کند. درنتیجه هر کدام از لاگین‌های شما ( حساب کاربری و پسورد) که در فایرفاکس خود ذخیره می‌کنید روی موبایل شما موجود خواهد بود. نصب این پسورد منیجر نسبت به بقیه ساده‌تر است. شما کافی است اپلیکیشن را نصب کرده و وارد حساب کاربری فایرفاکس خود شوید. لاک باکس خودش همه‌ی پسوردهای شما را ذخیره خواهد کرد. اطلاعات شما توسط رمزنگاری 256 بیت ذخیره شده و حتی موزیلا نیز به آن‌ها دسترسی نخواهد داشت. 
برای یک لایه امنیت اضافی با استفاده از یک اسکنر اثرانگشت یا تشخیص چهره می‎توانید اپلیکیشن را قفل کنید. شرکت موزیلا ادعا کرده که این اپلیکیشن تا به حال بیش از پنجاه هزار بار دانلود شده است. اگر هم اکنون هم از فایرفاکس استفاده می‌کنید فایرفاکس لاک باکس گزینه‌‎ی مناسبی برای شماست و حتی ممکن است شما را وسوسه کند تا مرورگر خود را تغییر دهید. با این حال پسورد منیجرهای بسیار زیادی موجود است که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. 

 

مقالات مرتبط:

کشف مشکلات امنیتی بسیار مهم در پسورد منیجرهای معروف

افزونه Password Checkup Chrome؛ ابزاری برای محافظت از پسوردها در برابر هک شدن

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

 

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سعید

شنبه, 10 فروردین 1398

با 25+ سال سابقه کار نرم‌افزار عرض میکنم خدمتتون که بعد از مغز شما هیچی مطمئن‌تر از "یک تکه کاغذ پاره" برای نگهداری پسورد و اطلاعات شخصی نیست!

پاسخ

ثبت نظر