ایرپاور کنسل شد: اپل می‌گوید شارژر وایرلسش با استانداردها تطابق ندارد

ایرپاور کنسل شد: اپل می‌گوید شارژر وایرلسش با استانداردها تطابق ندارد

مدت‌هاست که منتظر تاریخ انتشار اپل ایرپاور هستیم اما اپل امروز اعلام کرد که این پروژه به طور کامل کنسل شده است. ایرپاور شارژر وایرلس اپل است که این شرکت یک سال و نیم پیش آن را در مراسم رونمایی از آیفون ایکس معرفی کرد. قرار بود که این شارژر سه دستگاه را به طور همزمان با استاندارد  Qi شارژ کند. به این صورت که شما برای مثال می‌توانستید آیفون، ایرپاد و اپل واچ خود را در یک ظرف مخصوص قرار داده و بدون این که نیاز باشد چیزی را به برق بزنید شارژ کند. 
در هجده ماه گذشته هیچ صحبتی درمورد ایرپاور نشد و هیچ‌گاه منتشر هم نشد. حال شرکت اپل اعلام کرده که این شرکت با کنترل کیفیت به مشکل برخورده است. 
زمانی که شرکت‌هایی مثل سامسونگ و بلکین شارژرهای وایرلس Qi خود را که می‎تواند دو دستگاه را به طور همزمان شارژ کند منتشر کردند، با مشکلاتی مثل داغ شدن بیش از حد شارژر روبه‎رو شدند. شارژر سامسونگ Duo تقریباً به ما نشان داد که چه انتظاری باید از ایرپاور داشته باشیم. اما این شارژر تنها دو دستگاه را شارژ کرده و اپل واچ را نیز پشتیبانی نمی‌کند. اپل چندین بار در سایت خود به این شارژر وایرلسش اشاره کرد اما داستان به همینجا ختم شد. 
اما امروز اپل به سایت‎های خبری اعلام کرد که خبرهای خوبی درمورد ایرپاور ندارد. این شرکت گفت: « پس از مدت‌ها تلاش ما به این نتیجه رسیدیم که ایرپاور با استانداردهای بالای ما مطابق نیست و ما این پروژه را به طور کامل کسنل کردیم. ما از مشتریانی که منتظر این تکنولوژی بودند عذرخواهی می‌کنیم و معتقدیم که آینده به تکنولوژی وایرلس وابسته است.» 
ایرپاور از نظر تئوری پروژه‌ی بسیار خوبی بود اما از زمانی که آتش گرفتن گوشی‌هاس سامسونگ گلکسی نوت7 باعث ایجاد وحشت در سراسر دنیا شد مشکل داغ شدن باتری بسیار جدی گرفته می‌شود. البته شما هم اکنون هم می‌توانید آیفون و ایرپاد خود را به صورت وایرلس شارژ کنید اما نه توسط یک محصول اپل. 

بیشتر بخوانید:

HTC قیمت هدست واقعیت مجازی جدید Vive Focus Plus خود را اعلام کرد ( این هدست به شدت گران قیمت است)

ال‌جی قصد دارد تلویزیون‍های اولد کوچک 48 اینچی منتشر کند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر