VACO، یک اپلیکیشن عالی برای کسانی که با گوشی هوشمند عکاسی می‎کنند

VACO، یک اپلیکیشن عالی برای کسانی که با گوشی هوشمند عکاسی می‎کنند

VACO، یک اپلیکیشن عالی برای کسانی که با گوشی هوشمند عکاسی می‎کنند.

اگر به عکاسی با گوشی هوشمند علاقه داشته باشید به احتمال زیاد VSCO را زیر پست‎های اینستاگرام دیده‎اید. اما VSCO چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ در این مقاله‎ی فیسیت اپلیکیشن VSCO که یکی از مهم‎ترین ابزارهای عکاسی با گوشی هوشمند است را به شما معرفی می‎کنیم. 

 

VSCO چیست؟

VSCO (که قبلاً VSCO Cam نام داشت) یک اپلیکیشن و پلتفرم معروف و محبوب عکاسی با گوشی هوشمند است. این اپلیکیشن که برای iOS و اندروید موجود است یک ویرایشگر عکس، اپلیکیشن و همچنین جامعه عکاسی است که کاربران توسط آن عکس گرفته و به اشتراک می‎گذارند. 

درحال حاضر 189 میلیون پست با هشتگ #vsco روی اینستاگرام موجود است. وقتی که شما یک عکس را ویرایش و آپلود می‎کنید این هشتگ به صورت خودکار به آن اضافه می‌شود اما بسیاری از افراد خودشان آن را به عکس‎هایشان اضافه می‎کنند زیرا این هشتگ خیلی پرطرفدار است. VSCO به طور مداوم چالش‌های خلاقانه و مسابقه برگزار می‎کند، کلکسیون عکس می‎سازد و محتوای آموزشی را در قالب یک پلتفرم شبکه اجتماعی برگزار می‎کنند. 

 

VSCO به چه معنی است؟

VSCO مخفف Visual Supply Company و نام شرکت سازنده‌ی اپلیکیشن است. شرکت Visual Supply Company در سال 2011 تأسیس شد و در اوکلند کالیفرنیا قرار دارد. 

 

اپلیکیشن دوربین VSCO

عکاسی با دوربین

 

VSCO دارای یک اپلیکیشن دوربین است که به احتمال زیاد بسیار کاربردی‎تر از دوربین خود گوشی شماست. اما یک مشکل وجود دارد. قابلیت‎های حرفه‎ای VSCO تنها روی iOS موجود است چرا که دستگاه‎های اندروید با محدودیت‎هایی روبه‎رو هستند. اگر یک آیفون داشته باشید می‏‌توانید از این قابلیت‌‏ها استفاده کنید: 

  • عکاسی در RAW
  • جبران نوردهی
  • تعادل رنگ سفید 
  • ISO
  • سرعت شاتر 
  • DSCO برای ساخت گیف

 

ویرایشگر عکس VSCO

عکاسی با گوشی

 

VSCO ویرایشگر عکس بسیار خوبی است. شاید قابلیت‎های پیشرفته مثل روتوش یا بِراش را نداشته باشد اما برای کار کردن با رنگ، کنتراست و نور عالی است. VSCO دارای ابزارهای ویرایش استاندارد مثل نمایش و کنتراست است. قابلیت Split Tone به شما امکان تنظیم سایه و هایلایت را می‎دهد و ابزار HSL به شما امکان تنظیم رنگ و نور را می‎دهد. 

اما بهترین قابلیت VSCO فیلترهای آن است. کلکسیون فیلتر بسیار بزرگ آن باعث می‎شود که انتخاب بسیار دشوار شود. شما می‎توانید فیلترهای خود را در بخش علاقه‎مندی‎ها ذخیره کنید و حتی آن‎ها را ترکیب کنید. 

 

پلتفرم شبکه اجتماعی VSCO

عکاسی با گوشی

 

وقتی که یک عکس خوب با دوربین VSCO گرفتید و آن را طوری که دوست داشتید ویرایش کردید می‎توانید عکستان را با جامعه‎ی VSCO به اشتراک بگذارید. این پلتفرم اجتماعی برای عکاسان موبایل بسیار جذاب است زیرا می‎توانند عکس‎های خود را با دیگر عکاسان به اشتراک بگذارند بدون این که فشار جامعه را روی خود حس کنند. شبکه‎ی اجتماعی VSCO چند تب دارد.

• پروفایل: که در آن می‎توانید عکس‎های خود را با کپشن و هشتگ قرار دهید و عکس‎های مورد علاقه‎ی خود را در قسمت کلکسیون ذخیره کنید. در iOS شما همچنین می‎توانید ژورنال بسازید که داستان‎های تصویری با عکس و متن است. 

فید: که در آن می‎توانید پست‎های خود، کاربران پیشنهادی، کلکسیون‎‌ و عکس‌های افرادی که دنبال می‎کنید را ببینید. 

کشف: که در آن می‎توانید چالش‎های VSCO و کلکسیون‎های خاص را ببینید. شما در این قسمت می‎توانید به راحتی عکس‎های مورد علاقه‎ی خود را یافته و عکس‎های خود را ثبت کنید. 

 

VSCO در مقابل اینستاگرام 

از آنجایی که VSCO یک پلتفرم عکس محور است شاید فکر کنید که مشابه اینستاگرام است اما تفاوت‌های عمده‎ای بین این دو وجود دارد. به طور خلاصه VSCO یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی همه پسند نیست و بیشتر یک جامعه برای کسانی است که به عکاسی علاقه دارند. هدف اصلی به اشتراک‌گذاری زندگی نیست بلکه به اشتراک‌گذاری خلاقیت است. به طور کلی تفاوت‎های VSCO با اینستاگرام این موارد است: 

  • کسی پست‎های شما را لایک نمی‎کند. شما می‎توانید فردی را فالوو کنید و یا عکس‎هایش را به عنوان علاقه‎مندی‎ها علامت گذاری کنید اما این ارتباط فقط بین شما  دو نفر باقی می‎ماند. 
  • شما می‎توانید عکس‎هایی که دوست دارید را ریپست کنید یا آن‎ها را در یک کلکسیون قرار دهید. 
  • استوری به سبک اینستاگرام وجود ندارد و شما می‎توانید با عکس و متن یک ژورنال بسازید. 
  • تبلیغ ندارد. بعضی از برندها در VSCO حساب کاربری دارند اما این فضا کاملاً بدون تبلیغات است. 

همه‎ی این قابلیت‎ها از VSCO یک جایگزین بسیار عالی برای اینستاگرام برای کسانی می‎سازد که به عکاسی با گوشی علاقه دارند. به خصوص اگر از تبلیغات، سلفی‎ها، روبات‌‏ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام خسته شده باشید. 

 

آیا استفاده از VSCO امن است؟ 

VSCO یک فضای امن برای نوجوانان و جوانان است و افراد بالای 13 سال می‎توانند در آن حساب داشته باشند. VSCO تا حدی حتی از اینستاگرام و فیسبوک نیز امن‎تر است. از آنجایی که تمرکز این اپلیکیشن بیشتر روی خلاقیت است افراد منحرف کمتر سراغ آن می‌آیند و از آنجایی که لایک و فالوور در آن معنی ندارد کمتر نوجوانان در آن دچار اضطراب اجتماعی می‎شوند. از آنجایی که تنها کسانی که شما را فالوو دارند می‎توانند پیام بفرستند کمتر پیش می‎آید که یک غریبه مزاحم شما شود. 

اما با این که این سایت حس امنیت بسیار بالایی دارد هیچ راهی برای خصوصی کردن حساب‎های کاربری VSCO وجود ندارد. درنتیجه بهتر است لوکیشن کودکان یا اطلاعات خیلی شخصی را در آن قرار ندهید. 

 

آیا VSCO رایگان است؟ 

عضویت در VSCO، دقیقا 20 دلار قیمت دارد و یک دوره آزمایشی هفت روزه نیز دارد. البته شما می‎توانید به رایگان از این اپلیکیشن استفاده کنید اما قابلیت‎های آن کمی محدود خواهد شد. 

 

چرا VSCO انقدر محبوب است؟ 

بعضی می‎گویند که VSCO نقطه شروع بسیار خوبی برای عکاسی با گوشی است و بعضی دیگر معتقدند که توسط آن می‎توانید تنها روی هنر عکاسی خود تمرکز کنید. اما به طور کلی VSCO به شما کمک می‎کند تا با گوشی هوشمند بهتر عکاسی کنید. این اپلیکیشن به طور کلی سه قابلیت اصلی دارد:

  • عکاسی و ویرایش خوب 
  • چندین فیلتر برای ساخت رنگ‎های طبیعی عالی 
  • یک جامعه و پلتفرم اجتماعی متشکل از تمام کسانی که عاشق عکاسی هستند. 

 

بیشتر بخوانید:

آیا واتس‎اپ امن است؟ پنج خطر امنیتی که کاربران را تهدید می‌کند

آهنگتو؛ اپلیکیشن سرگرمی و آموزش حرفه‌ای موسیقی؛ عیدانه

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.   

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

alhadi

جمعه, 08 آذر 1398

mage maraz darin form mizarin commentaro OK nemikonin

پاسخ

ثبت نظر