راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی.jpg

هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به نکات مهمی توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید و ماشین ظرفشویی در خانه شما تبدیل به یک کمد نشود که هر از چند گاهی یکبار، به کار بیاید. از این رو راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را برای شما آماده کرده ایم. با این مطلب همراه فیسیت باشید.

یکی از لوازم خانگی های کاربردی، ماشین ظرفشویی است. هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به نکات مهمی توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید و ماشین ظرفشویی در خانه شما تبدیل به یک کمد نشود که هر از چند گاهی یکبار، به کار بیاید. از این رو راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را برای شما آماده کرده ایم. با این مطلب همراه فیسیت باشید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

بهترین برند ماشین ظرفشویی

مسلماً یکی از اولین نکاتی که هنگام خرید هر کالایی از جمله ماشین ظرفشویی در نظر می‌گیرید، مارک یا برند آن است. در حال حاضر بوش، AEG، Miele (سه برند آلمانی) و سامسونگ و ال جی (دو برند کره‌ای و البته با سابقه کمتر در این حوزه نسبت به سه برند دیگر) بهترین مارک ماشین ظرفشویی را تشکیل می‌دهند.

طراحی ماشین ظرفشویی؛ سه نوع مختلف

از نظر طراحی، ماشین‌های ظرفشویی به سه دسته‌ی ماشین ظرفشویی توکار، رومیزی و ایستاده تقسیم می‌شوند. ماشین‌های ظرفشویی توکار، برای آشپزخانه‌های مدرن گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند زیرا این نوع ماشین‌های ظرفشویی فضای کمی می‌گیرند و با قرار کردن در جایگاهی هم سطح با کابینت، ظاهر یکدستی را ایجاد می‌کنند.

ماشین ظرفشویی تو کار.jpg
ماشین ظرفشویی توکار -

ماشین ظرفشویی رومیزی اما قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارند و البته فضای بسیار کمی را هم اشغال می‌کنند. این نوع ماشین ظرفشویی بیشتر برای خانواده‌های کم جمعیت مناسب است.

ماشین ظرفشویی ایستاده، مدل دیگر ماشین ظرفشویی است که اندازه‌ی بزرگی دارند و به طبع می‌توانند ظرف‌های بزرگتر و بیشتری را بشویند. از این رو ماشین ظرفشویی رومیزی برای خانواده‌ی پرجمعیت و... انتخاب مناسبی است.

البته در این مورد باید به اندازه‌ی قفسه‌ها هم توجه کنید. ماشین‌های ظرفشویی معمولاً از 2 یا 3 قفسه بهره می‌برند که اولین قفسه را می‌توان جدا کرده و ظرف‌های بزرگ‌تری را برای شستوشو در آن قرار داد.

ماشین ظرفشویی رومیزی.jpg
ماشین ظرفشویی رومیزی -

ظرفیت ماشین ظرفشویی

نکته‌ی بعدی که در خرید ماشین ظرفشویی باید در نظر بگیریم، ظرفیت ماشین ظرفشویی است. انتخاب ظرفیت مناسب برای ماشین ظرفشویی به تعداد افراد خانواده‌ی شما بستگی دارد. به عنوان مثال ماشین‌های ظرفشویی 6 تا 8 نفره که همان ماشین‌های ظرفشویی رومیزی هستند، بین 72 تا 104 ظرف را در خودشان جای می‌دهند و برای خانواده‌های کم جمعیت گزینه‌ی مناسبی هستند.

ماشین ظرفشویی 12 نفره اما بیشترین استفاده را دارند و اغلب افراد طرفدار خرید ماشین ظرفشویی با این ظرفیت هستند. این دستگاه‌ها قابلیت جا دادن 144 قطعه ظرف را دارند و بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب هستند.

ماشین‌های ظرفشویی 14 نفره اما ظرفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند 160 قطعه ظرف را در خود جای بدهند. نکته‌ی مثبت دیگر درخصوص این نوع ظرفشویی‌ها، قابلیت شست و شوی ظرف‌های بزرگ مانند قابلمه و... را دارند.

میزان سر و صدا

اگر برای مصرف دائمی و روزانه خود قصد استفاده از ماشین ظرفشویی را دارید، پس باید به سر و صدایی که ایجاد می‌کند توجه کنید. ماشین‌های ظرفشویی با میزان صدای 44 دسی بل، میزان سر و صدای مناسبی دارند و آزاردهنده نیستند.

امکانات مناسب و آپشن‌های کاربردی

ماشین‌های ظرفشویی مانند تمام لوازم تکنولوژی محور دیگر، روز به روز امکانات بیشتری پیدا می‌کنند و عملاً آپشن‌های کاربردی به آن‌ها اضافه می‌شود. از جمله آپشن‌های ماشین‌های ظرفشویی می‌توانیم به امکان پاشیدن آب از جهت‌های مختلف، شستوشوی سریع، امکان شستن میوه، شستوشو با تأخیر، خشک کن و... اشاره کنیم.

بدنه‌ی داخلی؛ پلاستیک یا استیل

هنگام خرید ماشین ظرفشویی در نظر داشته باشید که بدنه‌ی داخلی اهمیت دارد اما این مورد روی قیمت تاثیرگذار است. درواقع بدنه‌ی داخلی ماشین ظرفشویی می‌تواند از جنس پلاستیک ساخته شده باشد که قیمت پایین‌تری را برای دستگاه رقم می‌زند. با این حال می‌توانید به سراغ ماشین‌های ظرفشویی با بدنه‌ی داخلی استیل بروید که نه تنها مقاومت بالاتری نسبت به پلاستیک دارند بلکه جرم هم نمی‌گیرند. تنها باید در نظر داشته باشید که قیمت ماشین ظرفشویی با بدنه‌ی داخلی استیل، قیمت بالاتری دارد.

برچسب مصرف انرژی

مانند تمام وسایل برقی دیگر، ماشین ظرفشویی هم باید دارای برچسب انرژی باشد. ماشین‌های ظرفشویی که دارای برچسب انرژی ستاره هستند، به صورت میانگین تا 12 درصد مصرف برق و تا 30 درصد مصرف آب کمتری دارند.

مطالب مرتبط:

راهنمای خرید یخچال فریزر راهنمای خرید جاروبرقی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: faceit


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

آریا

جمعه, 06 فروردین 1400

من فکر میکنم که ال جی و ساسونگ برند های بهتری هستند.

پاسخ

ثبت نظر