راهنمای خرید یخچال فریزر

راهنمای خرید یخچال فریزر.jpg

یخچال فریزر یکی از لوازم خانگی مهمی که در انتخاب آن باید به نکات بسیاری توجه کنید. به دلیل اهمیت این لوازم خانگی، تصمیم گرفتیم راهنمای خرید یخچال فریزر را برای شما آماده کنیم.

یخچال فریزر یکی از لوازم خانگی مهمی که در انتخاب آن باید به نکات بسیاری توجه کنید. به دلیل اهمیت این لوازم خانگی، تصمیم گرفتیم راهنمای خرید یخچال فریزر را برای شما آماده کنیم. با این راهنمای خرید همراه فیسیت باشید.

راهنمای خرید یخچال فریزر

اندازه و گنجایش

یکی از ویژگی‌هایی که هنگام خرید یخچال فریزر باید در نظر بگیرید، گنجایش آن است. معمولاً همه‌ی ما گنجایش یخچال فریزر را با فوت در نظر می‌گیریم اما باید بگوییم که این فاکتور در برندهای مختلف متفاوت است. بنابراین بهتر است به سراغ سنجش گنجایش به لیتر باشیم. ضمناً در نظر داشته باشید که گنجایش یخچال، با گنجایش فریزر کمی متفاوت است اما در یخچال فریزرها معمولاً در کنار هم این فاکتور را عنوان می‌کنند. در خصوص گنجایش یخچال فریزر، باید به اندازه‌ی آشپزخانه، تعداد اعضای خانواده و البته استفاده‌ی خود از یخچال فریزر توجه کنید. هرچه تعداد افرادی که از یخچال استفاده می‌کنند بیشتر باشد، غذاهای بیشتر در یخچال نگه داری شده و در نتیجه به گنجایش بیشتری نیاز دارید. با این حال اگر فضای کوچکی دارید، خرید یخچال فریزر بزرگ، یک اشتباه است. درواقع باید بین این دو مسئله تعادل را برقرار کنید. پیشنهاد ما برای خانواده‌های متوسط، حداقل گنجایش 500 لیتری است که تقریبا 28 تا 30 فوت است. در این بین به الگوی خرید خودتان هم توجه کنید. برای مثال اگر همیشه خریدتان را به صورت هفتگی انجام می‌دهید، به یخچال بزرگ‌تری نیاز دارید.

رنگ یخچال فریزر

انتخاب رنگ یخچال فریزر کاملاً سلیقه‌ای است با این حال در این انتخاب، به جز سلیقه‌ی شخصی خود، به نکات دیگری هم توجه کنید. به عنوان نمونه یخچال فریزرهای استیل به دلیل ضد زنگ بودن و داشتن ظاهری زیبا، طرفداران زیادی دارند اما مشکل این نوع یخچال‌ها، این است که به سرعت لک می‌گیرند. بنابراین اگر می‌خواهید که از شر این مشکل راحت شوید، شاید انتخاب یخچال فریزرهای مات، گزینه‌ی بهتری باشد.

اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است، انتخاب یخچال فریزر مشکی یک اشتباه است زیرا فضا را تاریک و کوچک‌تر نشان می‌دهد. بنابراین برای فضاهای کوچک‌تر بهتر است به سراغ یخچال‌هایی با رنگ سفید بروید که البته نسبت به یخچال‌های استیل، قیمت مناسب‌تری هم دارند. درباره‌ی یخچال‌های سیاه صحبت کردیم، در اینجا باید اشاره کنیم که این یخچال‌ها به جز زیبایی و جذابیت، یک ویژگی خوب دیگر هم دارند و آن هم ضد لک و اثرانگشت بودن آن‌هاست.

مصرف انرژی

نه تنها برای خرید یخچال فریزر، بلکه در خرید هر وسیله‌ی برقی باید به برچسب انرژی دقت کنید. برچسب انرژی نشان می‌دهد که دستگاه شما چطور از برق استفاده می‌کند. برچسب انرژی به صورت A+++، A++، A+ تا G علامت گذاری می‌شود. هرچه برچسب انرژی یخچال فریزر به A+++ نزدیک‌تر باشد، مصرف انرژی دستگاه کمتر خواهد بود. باید بگوییم که هر چه برچسب انرژی دستگاه بهتر باشد، قیمت آن بالاتر است اما در طرف مقابل مصرف برق منزل، که بخش زیادی از آن را یخچال فریزر تشکیل می‌دهد، به شدت کاهش پیدا می‌کند.

برچسب انرژی - راهنمای خرید یخچال فریزر.jpg
برچسب انرژی - راهنمای خرید یخچال فریزر -

بهترین برند

بدون شک، مانند خرید هر محصول دیگری، هنگام خرید یخچال فریزر باید به برند آن هم دقت کنید زیرا تا حد زیادی، برند هر محصولی، تضمین کننده‌ی کیفیت آن است. از جمله بهترین برندهای داخلی و خارجی یخچال فریزر می‌توانیم به بوش، سامسونگ، ال جی، هیتاچی، دوو، اسنوا و... اشاره کنیم.

آپشن‌های کاربردی

هر یک از یخچال فریزرها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که زندگی را برای شما ساده‌تر می‌کنند. از جمه این ویژگی‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

قفسه قابل تنظیم : به لطف این ویژگی می‌توانید فضای درون یخچال را بسته به نیازی که دارید، تنظیم کرده و ضمن بیشترین استفاده از فضا، کمترین هدر رفت را داشته باشید.

آب سرد کن و یخ ریز : این دو ویژگی برای استفاده‌ی روزانه‌ی هر یک از ما کاربردی است. البته ممکن است برخی از افراد به ظاهر این یخچال‌ها، علاقه‌ای نداشته باشند. برخی از این مدل یخچال‌ها دارای مخزن آب هستند و نیازی به لوله کشی ندارند اما در برخی دیگر به لوله کشی نیاز است. نکته‌ی مثبت دیگر در خصوص برخی از این نوع یخچال‌ها، وجود فیلتر تصویه‌ی آب است که باعث می‌شود آب باکیفیت‌تری را مصرف کنید.

فیلتر تصفیه‌ی هوا : برخی از یخچال فریزرها از فیلتر تصفیه‌ی هوا بهره می‌برند تا به این صورت بتوانند مانع نفوذ بوی غذاهای مختلف در دیگر غذاها بشوند. جنس این فیلترها معمولاً از کربن است که علاوه بر حذف بو و جلوگیری از انتشار آن، با جلوگیری از رشد باکتری‌ها، باعث افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال خواهد شد.

درب دوگانه : یکی از ویژگی‌های مثبت برخی از یخچال فریزرها، وجود درب دوگانه است که این امکان را به شما می‌دهد که بطری‌ آب و نوشیدنی‌ها را درون درب خارجی قرار دهید و به این ترتیب زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، درب اصلی را باز کنید. این کار به کاهش مصرف انرژی منجر می‌شود.

از جمله سایر آپشن‌های یخچال فریزرها می‌توانیم به قفل کودک، هشدار باز بودن درب یخچال و... اشاره کنیم.

یخچال هوشمند

این روزها بیشتر از هر زمانی تجهیزات خانه هوشمند در بین مردم اهمیت پیدا کرده است و روز به روز شاهد استفاده‌ی هر چه بیشتر محصولات خانه‌ی هوشمند در زندگی روزمره خود هستیم. یخچال‌های هوشمند هم مدتی است که در بازار موجود شده‌اند و قابلیت‌های جذابی را ارائه می‌دهند. به عنوان برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های یخچال‌های هوشمند می‌توانیم به بهره بردن از نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال به وای فای، دوربین داخلی، قابلیت کنترل میزان دمای داخل یخچال توسط کاربر، بخش بندی محیط داخلی یخچال و تعیین دمای مشخص برای هر بخش و... اشاره کنیم.

به جز موارد گفته شده می‌توانیم به موارد زیر هم اشاره کنیم:

قابلیت Convertible Fridge/Freezer: تبدیل یخچال به فریزر به طور کامل و یا تبدیل کل آن به یخچال.

قابلیت Airtight Crisper: به واسطه‌ی این قابلیت رطوبت به صورت کامل در یخچال می‌ماند و باعث می‌شود که مواد غذایی به مدت طولانی‌تری درون یخچال باقی بماند.

قابلیت Automatic/Measured Filling: به لطف این قابلیت، قبل از سر ریز شدن آبی که درون لیوان می‌ریزد، یخچال این مسئله را تشخیص داده و ریختن آب را متوقف کند.

نظر شما چیست؟ شما هنگام خرید یخچال فریزر به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ به ما کمک کنید تا این راهنمای خرید یخچال فریزر را تکمیل کنیم.

لوازم خانگی:

راهنمای خرید جاروبرقی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: faceit


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهسا

شنبه, 02 اسفند 1399

فوق العاده کامل و جامع. مچکرم

پاسخ

ثبت نظر