جاذبه های گردشگری آنتالیا و استانبول

آنکارا.jpg

ترکیه همسایه شش کشور آسیایی و دو کشور اروپایی است. این کشور شهرهای توریستی زیادی دارد و به‌همین خاطر سالانه گردشگران زیادی به آن‌جا سفر می‌کنند. درادامه قصد معرفی برخی مکان‌های گردشگری سه شهر بزرگ توریستی این کشور یعنی آنتالیا، آنکارا و استانبول را داریم. با ما همراه باشید تا در این مطلب آگاهی بیشتری نسبت ‌به سفر به ترکیه و تور انتالیا بدست بیاورید.

ترکیه همسایه شش کشور آسیایی و دو کشور اروپایی است. این کشور شهرهای توریستی زیادی دارد و به‌همین خاطر سالانه گردشگران زیادی به آن‌جا سفر می‌کنند. درادامه قصد معرفی برخی مکان‌های گردشگری سه شهر بزرگ توریستی این کشور یعنی آنتالیا، آنکارا و استانبول را داریم. با ما همراه باشید تا در این مطلب آگاهی بیشتری نسبت ‌به سفر به ترکیه و تور آنتالیا بدست بیاورید.


جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

آنتالیا به‌عنوان قطب گردشگری کشور ترکیه به‌حساب می‌آید. این شهر جاذبه‌های فراوان، دیدنی و جذابی مانند مجموعه آبی تفریحی آکوالند، تور کشتی رانی، رافتینگ، منطقه ساید، پارک ملی آنتالیا و... دارد که درادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مجموعه آبی تفریحی آکوالند

آکوالند یکی از شگفت‌انگیزترین مراکز آبی، تفریحی در ترکیه بوده و در ساحل کنیا آلتی واقع شده است. در این مجموعه مکان‌هایی هستند که در آن‌جا آب‌های کالسیوس از ارتفاع 100 متری با دمای 35 درجه سانتی‌گراد به پایین می‌ریزند و حوضچه‌های متعددی را تشکیل می‌دهند.

منطقه ساید

سواحل ماسه‌ای و اقامتگاه‌های زیادی در این منطقه وجود دارد، مسافرانی که قصد شرکت در تور ارزان آنتالیا را دارند، می‌توانند در آن‌جا اقامت داشته باشند. منطقه ساید یک شهر قدیمی و سنتی با خیابان‌های پر پیچ‌وخم، بازارهای شلوغ و معابد گوناگون است. همچنین بسیاری از رستوران‌های معروف کشور ترکیه در این منطقه قرار گرفته‌اند؛ کم‌تر گردشگری می‌تواند از ساید چشم‌پوشی کند.

پارک ملی آنتالیا

<p>فاصله پارک ملی آنتالیا با مرکز این شهر 90 کیلومتر است. در این پارک، دره‌ای 14 کیلومتری با انواع مختلفی از گونه‌های جانوری و گیاهی قرار دارند. عمق این دره در برخی نقاط به 400 متر یا بیشتر هم می‌رسد. هنگامی که گردشگران تور آنتالیا پس از گشت‌وگذار در آنتالیا به این منطقه جذاب و زیبا می‌رسند، می‌توانند از حیات‌‌وحش طبیعی و چشم‌انداز زیبا و خیره‌کننده این منطقه لذت ببرند. پس از رفتن به این پارک به‌دلیل وزیدن بادهای خنک کوهستانی حس خوبی به شما منتقل می‌شود. در این پارک رستوران‌های دریایی زیادی وجود دارد که جلوه دیگری به پارک ملی آنتالیا بخشیده است. رومیان باستان در این منطقه پلی را بنا کرده‌اند که پس از گذشت چندین سال هنوز جذابیت خاص خود را دارد. روی رود کجا دره، پلی به نام بوروم بنا شده که از شاهکارهای معماری باستانی به‌حساب می‌آید. این پارک را گذرگاهی برای رفتن به دو منطقه دیگر می‌دانند. یکی از این مناطق، شهر باستانی سلگه و کوه‌های ددگل است که کوهی با ارتفاع 2992 متر دارد. منطقه دیگر شهر باستانی پیسیدیا است که در شمال‌غربی تنگه کوپرولو در پارک ملی قرار می‌گیرد. کسانی که برای <a href="http://iusnews.ir/fa/news-details/351359/"> سفر به این شهر</a> قصد دارند مسیر دیگری را انتخاب و از جاده‌های پیچ‌درپیچ عبور کنند، از این منطقه دیدن می‌کنند. پارک ملی یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز است که نباید در تور ارزان آنتالیا از آن چشم‌پوشی کرد.

</p>

مکان‌های دیدنی آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور است. بناهای تاریخی و توریستی زیادی در این شهر قرار دارد. بعداز سپری کردن تور آنتالیا، گشت‌وگذار در آنکارا پیشنهاد خوبی است.

قلعه آنکارا

این قلعه بالای تپه‌ای در محله اولوس قرار گرفته و چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای از آنکارا را برای شما فراهم می‌کند. این قلعه زمان قرون وسطا ساخته شده و باستان‌شناسان معتقد هستند که قدمتی بالغ‌بر 1000 سال دارد. قلعه آنکارا از چند بنای تاریخی تشکیل شده که در بعضی از آن‌ها فرشگاه‌های صنایع‌دستی، کافه، رستوران و گالری‌ تاسیس شده‌ است. با بالارفتن از پله‌ها و رسیدن روی بام این قلعه می‌توانید یک چشم‌انداز شگفت‌انگیز نسبت‌به شهر آنکارا داشته باشید.

آکواریوم آکوا وگا آنکارا

این آکواریوم زیبا یک تونل بزرگ دارد که در آن انواع گوناگونی از جانوران و موجودات دریایی، ماهی‌، کوسه، لاکپشت و... قرار گرفته‌اند و بازدیدکنندگان با پرداخت 15 لیره می‌توانند به تماشای آن‌ها بپردازند.

موزه تمدن آناتولی

از دیگر جاذبه‌های گردشگری آنکارا می‌توان به موزه تمدن آناتولی اشاره کرد که در آن آثار هنری به‌نمایش گذاشته شده‌ است. قدمت یکی از آثار این موزه به دوره پالئولیتیگ باز می‌گردد. این موزه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه ترکیه محسوب می‌شود و در سال 2002 به‌عنوان برترین موزه اروپا انتخاب شد. موزه آناتولی از دو ساختمان تشکیل شده که هریک مربوط به دوره خاصی از تمدن عثمانی است. دولت ترکیه از نوامبر 2012 شروع به بازسازی این موزه کرد و به‌همین دلیل دسترسی به برخی از قسمت‌های موزه به‌طور موقت غیرممکن است.

مکان‌های دیدنی شهر استانبول

استانبول شهری است که حتما باید هنگام سپری کردن تور ارزان آنتالیا از این شهر هم دیدن کنید. استانبول کنار تنگه‌ بَسفَر و دریای مرمره قرار دارد. این شهر تنها شهر دنیا است که دو قاره را به‌هم وصل می‌کند. در آن‌جا مسجد، موزه، کافه‌های خیابانی، رستوران‌هایی با غذاهای متنوع، بازار، مغازه و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد که درادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول بوده و در سال‌های گذشته تا کنون پربازدیدترین مسجد ترکیه محسوب می‌شود. این مکان یکی از معروف‌ترین و با ارزش‌ترین مساجد استانبول به‌حساب می‌آید که در میدان ایاصوف در محله سلطان احمد قرار دارد. مسجد ایاصوفیه طاق‌ و ستون‌های باشکوهی دارد که در دوره بیزانس ساخته شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند در بهار و تابستان از ساعت 9 الی 19، پاییز و زمستان از 9 الی 15 از این مسجد باشکوه دیدن کنند.

تنکه بسفیر.jpg
-

تنگه بسفر

یکی از مکان‌های مشهور و پربازدید استانبول که نمی‌توان به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کرد، تنگه بسفر است. این تنگه در شمال ترکیه قرار گرفته و نقطه اتصال بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود. این منطقه 30 کیلومتر طول و 700 متر عرض دارد که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند.

امیدواریم از سفر به ترکیه لذت کافی را برده‌ باشید که به‌طور حتم همین‌شکل است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره سفر به ترکیه با ما درمیان بگذارید.

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر