قیمت رنو ساندرو چقدر است؟

رنو.png

رنو ساندرو خودرویی ساخت برند فرانسوی رنو بوده که از سال 1394 توسط پارس خودرو به بازارهای کشور عزیزمان ایران وارد شده و با استقبال نسبتا خوبی از سوی خریداران مواجه شده است. علت استقبال بالای خریداران از این خودرو، بحث مشخصه‌های فنی رنو ساندرو بوده که سبب شده در بازار خودرو ایران به رقیب سرسختی برای خودروهایی همچون دنا پلاس اتوماتیک، ام وی ام 315، پژوه 207i، برلیانس H320 بدل گردد. لازم به ذکر است که به لحاظ ویژگی‌ها و مشخصات فنی، رنو ساندرو شباهت کم‌نظیری با خودرو تندر 90 دارد.

رنو ساندرو خودرویی ساخت برند فرانسوی رنو بوده که از سال 1394 توسط پارس خودرو به بازارهای کشور عزیزمان ایران وارد شده و با استقبال نسبتا خوبی از سوی خریداران مواجه شده است. علت استقبال بالای خریداران از این خودرو، بحث مشخصه‌های فنی رنو ساندرو بوده که سبب شده در بازار خودرو ایران به رقیب سرسختی برای خودروهایی همچون دنا پلاس اتوماتیک، ام وی ام 315، پژوه 207i، برلیانس H320 بدل گردد. لازم به ذکر است که به لحاظ ویژگی‌ها و مشخصات فنی، رنو ساندرو شباهت کم‌نظیری با خودرو تندر 90 دارد. این خودرو که نسل دوم آن ظاهر شیک‌تر و بسیار جذاب‌تری دارد، طراحی مشابه خودرو رنو سیمبل یا نس دو لوگان دارد. به عنوان آخرین نکته در بحث معرفی رنو ساندرو ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این خودرو در بازار دو در دو تیپ دنده‌ای اتومات و دستی حضور به عمل آورده است.

پیش از پرداختن به بحث محدوده قیمت رنو ساندرو لازم است به صورت مختصر درباره مشخصات فنی، سطح ایمنی، طراحی و تجهیزات و امکانات رفاهی آن با شما صحبت کنیم تا شما بتوانید اطلاعات کافی را برای بررسی اینکه آیا قیمت این خودرو با امکانات و ایمنی و رفاه و مهم‌تر از همه عملکرد فنی در تناسب است را در دست داشته باشید. اگر قصد خرید این خودرو به صورت نو و یا کارکرده و دست دوم را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

موتور نصب شده بر روی رنو ساندرو از نوع 4 سیلندره و 16 سوپاپه بوده و حجم آن 1598 سی‌سی است. سیستم انتقال نیرویی که شما در این خودرو با آن مواجه خواهید شد از نوع دیفرانسیل جلو بوده و جعبه دنده آن به صورت 4 دنده اتومات است. این خودرو فرانسوی وزنی معادل با 1146 کیلوگرم داشته و ابعاد آن (طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری) به ترتیب 4020،1746،1534 و 2588 میلی‌متر هستند. درباره توان خروجی تولیدشده توسط رنو ساندرو که یکی از مهم‌ترین پارامترها در بحث مشخصات فنی است باید گفت که مقدار آن به ازای 5750 دور در هر دقیقه،105 اسب بخار است. مقدار گشتاور رنو ساندرو نیز به ازای 3750 دور در دقیقه،140 نیوتن. متر است. از نظر حداکثر سرعتی که به وسیله آن می‌توانید رنو ساندرو را برانید باید گفت که شما قادر خواهید بود با سرعت (حداکثر)170 کیلومتر بر ساعت این خودرو را برانید. شتاب 0 تا 100 کیلومتر رنو ساندرو برابر با 11.5 ثانیه است و جدول زیر برای آگاهی بیشتر شما درباره میزان مصرف سوخت این خودرو آورده شده است.

مقدار مصرف سوخت
9.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر شهری
5.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر جاده‌ای
8.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر ترکیبی

تعداد ستاره‌هایی که رنو ساندرو توانسته از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان NCAP دریافت کند، چهار عدد بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 می‌باشد.

طراحی

با توجه به این که رنو ساندرو یکی از خودرو های اقتصادی تولید رنو فرانسه است می توان گفت که طراحی بیروینی این خودرو در حد یک خودروی اقتصادی مناسب و راضی کننده است. در طراحی داخلی رنو ساندرو یکی از موضوعاتی که به عنوان گلایه‌ای رایج در بین تمامی دارندگان این خودرو مطرح است، استفاده از پلاستیک سخت برای ساخت قطعات رنو ساندرو بوده که سبب شده از آن به عنوان یک نقطه ضعف برای این خودرو، یاد شود. شما به هنگام سوارشدن با پیچیدگی خاصی در طراحی مواجه نخواهید شد و حسی مشابه قرار گرفتن در خودرو تندر 90 را تجربه خواهید کرد. این موضوع در برابر قیمت رنو ساندرو چندان راضی کننده نیست. صندلی‌ها راحتی قابل قبولی خواهند داشت و شما نسبت به این مسئله می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید. تنها مساله در مورد صندلی های این خودرو کوچک بودن آن ها نسبت به خودوریی مثل تندر 90 است.

رنو1.png
-

ایمنی

سیستم ترمز تعبیه شده برای رنو ساندرو از نوع ABS بوده و شما می‌توانید حضور موفق تکنولوژی توزیع الکتریکی نیرو یا EBD را نیز در آن شاهد باشید. نوع ترمزی که برای چرخ جلو و عقب رنو ساندرو در نظر گرفته شده است، به ترتیب از نوع دیسکی و عقب کاسه‌ای می‌باشد.

دقت داشته باشید که در رنو ساندرو، کیسه هوا صرفا برای سرنشین جلو و راننده در نظر گرفته شده است. به عنوان آخرین نکته در بحث ایمنی نیز باید گفت که این خودرو توانسته در سه حوزه مختلف محافظت از جان بزرگ‌سالان، کودکان و عابران پیاده به ترتیب امتیاز 3 و 4 و 1 را از موسسه یوروانکپ دریافت کند.

تجهیزات و امکانات رفاهی

سیستم تهویه مطبوعی که برای رنو ساندرو در نظر گرفته شده است، به صورت دستی قابل تنظیم بوده و درباره سیستم مولتی مدیای این خودرو باید گفت که دارای یک سیستم صوتی بوده که از قابلیت پخش سی برخوردار بوده و می‌تواند به USB نیز اتصال پیدا کند. دکمه‌هایی نیز برای کنترل سیستم صوتی این خودرو در قسمت زیر فرمان تعبیه شده اند. دقت داشته باشید که چراغ مه شکن در رنو ساندرو صرفا برای چراغ‌های جلو این خودرو در نظر گرفته شده اند. آپشن ها و امکانات این خودرو در برابر رقبا و همچنین قیمت رنو ساندرو واقعا رضایت بخش نیست و در حداقل ممکن تعبیه شده است.

قیمت رنو.png
-

قیمت رنو ساندرو بسته به رنگ آن، نو و یا دست‌دوم بودن آن و همچنین نوع مدلی که شما قصد خرید آن را دارید (دنده‌ای و یا اتومات) می‌تواند مقدار متغیری در بازه 230 الی 350 میلیون را به خود اختصاص دهد که با توجه به سطح ایمنی خودرو و کیفیت بالای قطعاتی که برای ساخت این خودرو به‌کاررفته شده است، باید گفت که خرید این خودرو مقرون به‌صرفه است. دقت داشته باشید یکی از نکات مثبت درباره این خودرو، سهل‌الوصول بودن قطعات جانبی آن (در صورت خراب شدن) بوده که خریداران می‌توانند بدون داشتن کوچک‌ترین نگرانی بابت آسیب احتمالی قطعات آن برای خرید رنو ساندرو اقدام کنند. این مساله تا حد زیادی به شرکت پشتیبانی این خودرو یعنی سایپا مربوط می شود که سابقه نسبتا مناسبی در خدمات پس از فروش خودرو‌های مختلف داشته است.

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر