اجرای قطعی رمز دوم یکبار مصرف به تعویق افتاد

رمز دوم یکبار مصرف

بیانیه جدید بانک مرکزی: اجرای قطعی طرح اجباری شدن رمز دوم یکبار مصرف به تعوق افتاده و این طرح به صورت مرحله‌ای به اجرا در خواهد آمد.

رمز دوم یکبار مصرف قرار بود که از اول دی ماه به صورت اجباری در بیاید و بارها و بارها بانک مرکزی درباره غیرفعال شدن رمز دوم ایستا خبر داده بود.حالا که در روزهای آخر آذر هستیم و زمان زیادی تا این مهلت باقی نماند است، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای، از به تعویق افتادن اجرای قطعی رمز دوم پویا در نظام بانکی خبر داد.

درواقع بنا به اعلام بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه کاربران برای انجام امور بانکی خود به صورت اینترنتی، بایستی تنها از رمز دوم یکبار مصرف استفاده می‌کردند. حالا اما ساعتی پیش بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای، توضیح داده است که طرح اجباری شدن رمز دوم یکبار مصرف به تعوق افتاده و این طرح به صورت مرحله‌ای به اجرا در خواهد آمد.

اطلاعیه جدید بانک مرکزی به صورت زیر است:

با توجه به ایام پایانی مهلت فعال‌سازی رمز دوم پویا، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع هموطنان می‌رساند، هر چه سریع‌تر نسبت به پویاسازی رمز دوم کارت‌های مورد استفاده برای پرداخت‌های اینترنتی اقدام نمائید. همچنین به‌منظور رفاه حال مشتریان محترم بانکی و ایجاد فرصت بیشتر برای انجام کار، از ابتدای دی‌ماه اجرای طرح رمز دوم پویا بصورت مرحله‌ای در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری طی چند روز انجام خواهد شد. بدین ترتیب از ابتدای دی‌ماه با اعمال تغییرات لازم در درگاه‌های پرداخت اینترنتی، امکان درخواست رمز دوم پویا و دریافت آن از طریق پیامک به تدریج و طی چند روز برای مشتریان بانک‌های مختلف فراهم خواهد شد.

-

اخبار مرتبط:

اپلیکیشن‌های رمز دوم یکبار مصرف برای بانک‌های مختلف ایرانی

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: تجارت نیوز


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پرویز

یک‌شنبه, 01 دی 1398

به نظر بنده، متأسفانه کشور ما در ارائه رمز دوم پویا در ارائه خدمات بانکی بسیار ضعیف عمل کرده و به نوعی لقمه را از پشت سر به دهان گذاشته است!
درواقع لزومی به این همه دنگ و فنگ نبود که مشتریان بانک‌ها برای فعال نمودن آن شخصاً و یا در مدت زمان خاصی اقدام کنند؛ بلکه بخش فناوری بانک مرکزی می‌توانست رویه‌ی ثابت و مشترکی بین بانک‌ها بدون حضور مشتری ارائه کند بدین صورت که همانند برخی سرویس‌ها و خدمات در دنیا مانند حساب جی‌میل که متعلق به شرکت گوگل است از روش تایید دو مرحله‌ای (رمز دوم جی‌میل) استفاده کنیم و مشتریان بانک‌ها رمز اول (قبلی) را که همان ایستا است وارد نموده و برای انجام کامل تراکنش در مرحله بعدی از پیامک یا تماس تلفنی خودکار روی گوشی تلفن مشتری که قبلاً دربانک مربوطه به ثبت رسیده استفاده کند و کد ارسالی را در کادر مربوطه در سامانه پرداخت وارد نماید

پاسخ

ساخت ایران

دوشنبه, 02 دی 1398

@پرویز
متعجبم از شما که میاین اینجا و دستاورد پیشرفته و کاربردی و بسیار خیلی زیاد کارشناسانه و متدبرانه و "امید" پندارانه بانکهای کشور رو با محصولات جاسوسی شرکت عقب افتاده و نا آگاه غربی و حامی صهیونیزم و بی توجه به حریم خصوصی "گوگل" مقایسه میکنی!
اونا تا چند سال پیش 50 سال از ما عقب تر بودن که الان با توجه به پیشرفت کشور حدو 70 سال عقبترن !!!
همین چند روزی که اینترنت رو تحریم کردیم و دسترسی اون شرکت به شبکه داخلی کشور و فضای عمومی جامعه رو بستیم خیلی ضرر کردن(مطمئنا اونا!)

پاسخ

ثبت نظر