اینفلوئنسرها صاحب پرونده و کد مالیاتی می‌شوند

اینستاگرام

بنا به گفته معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی، اینفلوئنسرها از سال آینده باید مالیات پرداخت کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چند سالی است که در جهان و البته در ایران جای خود را باز کرده است. این روزها اگر سری به اینستاگرام بزنید می‌بینید که این فضا پر شده است از افرادی که خود را اینفلوئنسر معرفی می‌کنند و با انتشار پست‌هایی، ابتدا کاربران زیادی را جذب خود می‌کنند و سپس شروع به تبلیغ کرده و کاربران را به خرید یک محصول، استفاده از یک سرویس و... ترغیب می‌کنند. بنابراین بی شک شما هم با این واژه آشنایی دارید. حالا به نظر می‌رسد که به نوع فعالیت اینفلوئنسرها سر و سامانی داده خواهد شد.

اینفلوئنسرها باید از سال آینده مالیات پرداخت کنند

اینفلوئنسر مارکتینگ مدتی است که در ایران و البته در جهان به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است. تا به امروز در ایران برای این نوع فعالیت قانون خاصی وجود نداشت اما حالا بنا به گفته شهروند، اینفلوئنسرها به زودی بایستی مالیات پرداخت کنند. در واقع گفته می‌شود که محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص فعالیت اینفلوئنسرها چنین توضیح داده است:

هیچ معافیت مالیاتی برای فعالیت‌های پردرآمد فضای مجازی وجود ندارد و قرار شده است که اینفلوئنسرها هم از سال آینده مالیات بدهند.

-

تبلیغات اینفلوئنسرها محدود می‌شود

تغییر رویه برخورد با اینفلوئنسرها تنها مخصوص به ایران نیست، بلکه اینستاگرام هم برای این افراد سیاست‌های سخت گیرانه‌تری را در نظر گرفته است. درواقع بنا به گزارش وب سایت Beebom، اینستاگرام از هفته آینده قانونی را اجرا خواهد کرد که بنا به آن، اینفلوئنسرها اجازه تبلیغ درباره محصولاتی مانند سیگار الکترونیکی، سیگار معمولی و اسلحه را ندارند.

اخبار مرتبط:

6 دلیلی که باعث بلاک شدن حساب اینستاگرام شما می‌شود

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر