بنیان‌گذار آپارات به ۱۰ سال زندان محکوم شد

Untitled-1.jpg

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، محمد جواد شکوری مقدم را به‌ دلیل منتشر شدن یک ویدئو در آپارات، به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

محمد جواد شکوری مقدم، بنیان‌گذار آپارات، فیلیمو و مجموعه‌ی صبا ویژن به‌ دلیل منتشر شدن گزارشی با محتوای مربوط به کودکان در آپارات، به ۱۰ سال زندان محکوم شد. این حکم شامل ۷ متهم دیگر هم می‌شود که در تهیه‌ی گزارش مذکور همکاری داشته‌اند.

حکم محکومیت جواد شکوری در حالی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده که به گزارش روابط عمومی آپارات، رأی بدوی است و تجدیدنظر خواهی در این زمینه صورت پذیرفته است.

0fbb1aa4-ae12-42ec-8bcb-0d0cbe31124b.webp
-

روابط عمومی آپارات در جوابیه‌ای که برای زومیت نیز ارسال کرده است اعلام می‌کند که در تجدیدنظر خواهی آپارات، بر مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها استناد می‌شود: «رأی صادرشده از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، رأی بدوی (نخستین) بوده، تجدیدنظر خواهی از این دادنامه صورت‌‌ پذیرفته و در لایحه‌ی اعتراضیه با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای و مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها که به‌صورت رویه‌ی ثابت درآمده، استناد شده؛ امیدواریم بر این مبادی محکمه‌ی تخصصی رأی مناسب را صادر نمایند.»

آپارات پیش از این هم بارها اخطاریه‌هایی برای منتشر شدن محتوای نامناسب روی پلتفرم دریافت کرده بود. برای مثال در ۲۹ اسفند ۹۸، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای انتشار محتوایی نامناسب، به آپارات اخطار داد. این درحالی است که آپارات هر بار با دریافت گزارش کاربران و نظارت خود، نسبت به جلوگیری از انتشار گسترده‌ی ‌ویدئوهایی با محتوای نامناسب اقدام می‌کند. گفته می‌شود آپارات ۴۵ میلیون کاربر ماهانه دارد. گزارش عملکرد سال ۹۸ آپارات نشان داد که روزانه بیش از ۱۸۰ میلیون دقیقه ویدئو در آپارات نمایش داده شده که به‌صورت میانگین، برابر با ۳۲ میلیون ویدئو است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: zoomit

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اپل

یک‌شنبه, 04 آبان 1399

اینجا چاقو دسته خودشو میبره! خوبه افتخارات ...

پاسخ

Razor

دوشنبه, 05 آبان 1399

چرا ؟ الان بده محتوای نامناسب رو از آپارات باید پاک کنن این پیگیری قانونی خیلیم خوبه یوتیوب کلا ربات داره برای اینکارش حالا این بنده خدا ها به صورت دستی دارن کار انجام میدن

saman

دوشنبه, 05 آبان 1399

این رای بدوی هست و همیشه بعد از چند بار رفت و برگشت کاهش پیدا میکنه، در نهایت احتمالا به یک اخطار و جریمه نقدی ختم میشه، روند همیشگی قوه قضائیه همینه

حمید

دوشنبه, 05 آبان 1399

بنظر من یه چیزی ازش میخواستند موافقت نکرده، وگرنه با این منطق اگر آب شیر کثیف باشه باید مدیر سازمان آب هم زندانی بشه!

پاسخ

...

دوشنبه, 05 آبان 1399

سلام.حالا از کجا نظر گذاشتی! البانی ؟! .. ظاهرا عقل درستی هم ندارید...

رضا

سه‌شنبه, 06 آبان 1399

اره خب تمام مردم تو البانی زندگی میکنن همه هم بی عقلن فقط شما نوادگان انیشتن عقل درس حسابی دارین!
اخه کله پوکا شما خودتون با ریفر دادن مردم عادی به البانی دارین اونارو بزرگ میکنین وگرنه دلیل نداره هر کی باشما مخالفه با مجاهدین موافق باشه!

...

دوشنبه, 05 آبان 1399

باسلام.
بسیار کار درستی کردن،اپارات تبدیل به یک مرکز نامناسب بخصوص برای نوجوان و .. شده و انواع و اقسام ویدئو ها در ان بارگذاری میشود. باید زودتر از اینها با این شخص برخورد میشد،که ظاهرا اهمیتی به ویدئو منتشر شده خود نیز ندارد .. اگر کسی کمی وقت بزارد و بررسی کنید متوجه میشود چه کارها در این مکان انجام نمیشود .. همینطور در blog و blogfa

پاسخ

سعید

شنبه, 10 آبان 1399

مثلا با تاطیل شدن این سایت واون سایت و یک شبکه به کجای شما برمیخوره و اینکه شما میتونستین از اینجور سایتهااستفاده نکنی ولی فضای مجازی فضای کاملا آزادیه که هنوز متاسفانه فرهنگ... درحد نمیگنجد..باتشکر

میثم

سه‌شنبه, 06 آبان 1399

بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد...

پاسخ

سیف

چهارشنبه, 07 آبان 1399

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو...

ثبت نظر