به‌روزرسانی پردازنده گرافیکی گوشی‌های می 10، می 10 پرو و ردمی K30 پرو

Untitled-1.jpg

شیائومی آپدیت پردازنده‌ی گرافیکی در گوشی‌های می ۱۰، می ۱۰ پرو و ردمی K30 پرو را منتشر کرده است.این به‌روزرسانی باعث عملکرد بهتر گرافیک و پردازش بهتر بازی‌ها خواهد شد.

کوالکام در زمان رونمایی از پردازنده‌های اسنپدراگون ۷۶۵ و ۸۶۵ اعلام کرد که این تراشه‌ها قابلیتی جالب دارند که نام الیت گیمینگ را کوالکام برای این قابلیت انتخاب کرد. قابلیت الیت گیمینگ، این است که کاربر می‌تواند واحد پردازش گرافیکی (GPU) تراشه را به‌صورت مجزا از طریق اپلیکیشنی خاص به‌روزرسانی کند. با این ویژگی دیگر کاربران مجبور نخواهد شد که برای دریافت به‌روزرسانی جدید پردازنده‌ی گرافیکی، منتظر انتشار فرمور آن دستگاه باشند. حالا این شرکت برای اولین بار در دنیا بر روی سه گوشی شیائومی از سری Mi و Redmi K با استفاده از قابلیت الیت گیمینگ، پردازنده‌ی گرافیکی آن‌ها را به‌صورت مجزا به‌روزرسانی کرده است.

شیائومی Mi 10 5G ، Mi 10 Pro 5G و Redmi K30 Pro ، هر سه این گوشی‌ها از پردازنده 865 اسنپدراگون استفاده می‌کنند، که هم اکنون می توانند درایورهای GPU خود را به طور مستقل از ROM به روز کنند. البته این نکته را هم بگوییم که فقط این برنامه یعنی اپلیکیشنی که توسط آن می‌توانید آپدیت کنید، متأسفانه تنها در حال حاضر در فروشگاه برنامه چینی Xiaomi در دسترس است.

gsmarena_001.jpg
-

شیائومی اعلام کرده که روند انتشار به‌روزرسانی پردازنده‌ی گرافیکی گوشی‌‌ها شباهتی زیاد به رایانه‌ها دارد؛ اگر دقت کرده باشید برای رایانه خود نیز برای به‌روز رسانی درایو گرافیکی نیازی به آپدیت ویندوز ندارید. آن‌طور که شیائومی می‌گوید، این به‌روزرسانی باعث می‌شود بازی‌های PUBG Mobile Fornite و Honkai Impact 3rd روی گوشی‌های می ۱۰، می ۱۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو به‌شکل بهینه‌تری اجرا شوند. البته این را هم بگوییم که روی تمامی بازی‌ها ‌تاثیر خودش را دارد این به‌روزرسانی و همه بازی‌ها بهینه‌تر اجرا می‌شوند.

اگر به دنبال اپلیکیشن دانلود این به‌روزرسانی می‌گردید باید بگوییم که GPU Driver Updater نام دارد و در حال حاضر مشخص نیست که در چه تاریخی امکان دانلود آن از طریق گوگل پلی استور وجود خواهد داشت. همچنین نمی‌دانیم که شیائومی می‌خواهد از طریق این اپلیکیشن پردازنده‌ی گرافیکی دیگر گوشی‌هایش را نیز به‌روزرسانی کند یا خیر.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر