دلیل قطعی اینترنت در ایران چیست؟

قطعی اینترنت در ایران

از صبح امروز اینترنت در کشور دچار اختلال شده است اما دلیل این اختلال و قطعی چیست؟

از ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد اختلال در اینترنت در سراسر کشور بودیم. اینترنت ایرانسل و همراه اول هم دچار مشکل شده‌اند و از دسترس کاربران به اینترنت تا حد زیادی قطع شده است. این اتفاق باعث شد تا کاربران به این موضوع شک کنند که شاید دوباره موضوع قطعی اینترنت در میان باشد اما حالا اطلاعاتی منتشرشده که گویا زیر ساخت اینترنت دچار اختلال شده است. با فیسیت همراه باشید تا هر آنچه درباره این اختلال گفته شده است را با هم مرور کنیم.

دلیل قطعی اینترنت

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت علت این قطعی اینترنت را قطع شدن مسیرهای زیرساخت اینترنت اعلام کرده و توضیح داده که این مشکل در کشورهای همسایه هم رخ داده است. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

در ساعت ١١:١۵ ۶۵٠ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده. اکثر کاربران کشورهای همسایه هم این مشکل را دارند. همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل هستند.پایان قطعی را اطلاع رسانی می‌کنیم.

-

به گفته وی قطعی ارتباطات در دو نقطه یکی قبل از بخارست و دیگری قبل از مونیخ روی مسیر فیبر تأمین‌کنندگان ارتباطات اتفاق افتاده و سرویس دهندگان بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل را تحت تأثیر قرار داده است. وی اعلام کرده است که شرکت ارتباطات زیرساخت در حال جابه‌جایی اینترنت کاربران به مسیرهای سالم باقی‌مانده‌ی غرب و جنوب هستیم.

تا ساعاتی دیگر اینترنت وصل می‌شود

«سجاد بنابی»، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که تا ساعتی دیگر اینترنت وصل خواهد شد:

در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از آی‌پی‌های داخلی دچار مشکل قطعی اینترنت شده‌‌اند که اکثر آن‌ها مربوط به اینترنت همراه است و اینترنت‌های خانگی کمتر درگیر هستند. در تلاش هستیم تا ساعاتی دیگر جهت رفع مشکل قطعی شبکه داخلی بخشی از کاربران را به مسیرهای جایگزین همچون کشورهای عمان، قطر و بخشی از ترکیه و جمهوری آذربایجان هدایت کنیم.

-

وضعیت اینترنت موبایلی و خانگی در شهر شما چگونه است؟


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

omid

جمعه, 29 آذر 1398

عادت کردن مردم به قطعی ۵ تا ۷ دی و نهایتا کره شمالی شدن!

پاسخ

ثبت نظر