قابلیت جدید واتساپ برای حذف خودکار پیام‌های قدیمی گروه‌ها

حذف خودکار پیام‌های واتاپ در گروه - عکس اصلی

واتساپ در حال آزمایشی قابلیتی است که به واسطه آن مدیران گروه‌ها می‌توانند پیام‌های قدیمی رد و بدل شده در گروه را به صورت خودکار پاک کنند.

اگر عضو گروه‌های بزرگ واتساپ باشید، بی شک از تعداد زیاد پیام‌های مبادله شده در این گروه‌ها مطلعید. زیاد بودن پیام‌ها از یک سو برای خود کاربر آزار دهنده است و از سوی دیگر برای حافظه گوشی هم دردسر ساز است زیرا این پیام‌ها علاوه بر اینکه فضایی از حافظه گوشی را اشغال می‌کنند، بلکه میزان پشتیبان گیری آنلاین را هم افزایش می‌دهند.

اگرچه پیام‌های گروهی زیاد هستند اما معمولا به هیچ عنوان نیازی ندارید که به پیام‌های مدت زیادی قبل برگردید. از این رو نگه‌داری این پیام‌های قدیمی نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه تنها فضا اشغال می‌کند.

حالا به نظر می‌رسد که نسخه بتا واتس آپ به تازگی به قابلیتی مجهز شده که به مدیران گروه این امکان را می‌دهد تا پیام‌های قدیمی را در بازه‌های زمانی مختلف را به صورت اتوماتیک پاک کنند. البته تا به امروز هم می‌شد که پیام‌های گروهی را پاک کرد، اما برای این کار بایستی تک تک پیام‌ها انتخاب می‌شود. حالا اما کافی است تا یک بازه زمانی مشخص شود و همه‌ی پیام‌های مبادله شده در آن بازه، به صورت خودکار پاک خواهند شد.

حذف خودکار پیام‌های واتساپ در گروه
حذف خودکار پیام‌های واتساپ در گروه -

متاسفانه در حال حاضر این قابلیت برای چت‌های فردی و خصوصی در نظر گرفته نشده است و تنها مخصوص به گروه‌هاست. از طرفی باید بگوییم که این قابلیت فعلا به صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و سپس به صورت رسمی وارد نسخه اصلی واتساپ خواهد شد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که این قابلیت با قابلیت پرطرفدار Delete for Everyone متفاوت است.

اخبار مرتبط:

حذف پیام ارسال شده در واتس اپ ، باگی که به سادگی واتس آپ را گول می‌زند

واتساپ از فوریه سال 2020 پشتیبانی از چه گوشی‌هایی را متوقف می‌کند؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر