واتساپ از فوریه سال 2020 پشتیبانی از چه گوشی‌هایی را متوقف می‌کند؟

دسترسی به واتساپ محدود می‌شود

واتساپ با حدود 1.5 میلیارد کاربر، از ابتدای ماه فوریه سال 2020 دسترسی میلیون کاربر به این برنامه را مسدود خواهد کرد. آیا گوشی شما هم در این لیست قرار دارد.

واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‎‌ها در سراسر دنیاست که در حال حاضر حدود 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد. حالا اما به نظر می‌رسد که مدیران فیسبوک تصمیم عجیبی برای این پیام رسان محبوب گرفته‌اند، تصمیمی که باعث خواهد شد میلیون‌ها کاربر دیگر نتوانند از این پیام رسان استفاده کنند.

چه گوشی‌هایی نمی‌توانند از واتساپ استفاده کنند؟

در واقع ماجرا از این قرار است که از روز 1 فوریه سال 2020 یعنی تاریخ 12 بهمن 98، دیگر گوشی‌های آیفونی که از iOS 9 به قبل بهره می‌برند. به عبارتی اگر آیفون شما دارای سیستم عامل iOS 8 و ماقبل است، نه تنها امکان ایجاد اکانت جدید واتساپ روی آن نیست، بلکه حتی اگر تاکنون از این پیام رسان روی گوشی خود استفاده می‌کردید هم دیگر امکان دسترسی به آن را نخواهید داشت. بنابراین با پیام زیر از سمت واتساپ مواجه خواهید شد:

برای داشتن بهترین تجربه، پیشنهاد می‌کنیم که از آخرین نسخه iOS ممکن برای گوشی آیفون خود استفاده کنید. لطفا وب سایت پشتیبانی اپل را ببینید تا از نحوه آپدیت نرم افزار آیفون خود مطلع شوید.

این محدودیت تنها برای کاربران گوشی‌های آیفون نیست بلکه شامل گوشی‌های اندرویدی هم خواهد شد. در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی که از سیستم عامل اندروید 2.3.7 به قبل بهره می‌برند، امکان استفاده از واتساپ را ندارند. با این وجود از ابتدای سال 2020 این محدودیت برای اندروید 4.0 به قبل اعمال خواهد شد.

در خصوص گوشی‌هایی که از سیستم عامل ویندوز فون بهره می‌برند، این محدودیت شدیدتر خواهد بود. در واقع از تاریخ 31 دسامبر دیگر واتساپ روی هیچ یک از گوشی‌های ویندوزفون اجرا نخواهد شد. البته باید بدانید که همین چند روز پیش بود که مایکروسافت رسما اعلام کرد که ویندوز 10 موبایل به پایان خط خود رسیده است. با این وجود گفته می‌شد که نه تنها برنامه‌های فعلی روی این گوشی‌ها قابل اجرا خواهد بود و حتی ممکن است توسعه‌دهندگان همچنان به تولید اپلیکیشن‌هایی برای این سیستم عامل راغب باشند.

به این ترتیب در صورتی که سیستم عامل شما به صورت زیر باشد، همچنان امکان استفاده از پیام رسان واتس آپ را خواهید داشت:

  • سیستم عامل اندروید 4.0 و بالاتر
  • سیستم عامل iOS 9 و بالاتر

راه حل چیست؟

به هر حال این سیاست و تصمیمی است که مدیران فیسبوک برای نرم افزار واتساپ گرفته‌اند. بنابراین در صورتی که امکان ارتقا سیستم عامل گوشی خود را دارید، این کار را انجام دهید اما در صورتی که گوشی‌ شما دیگر از نسخه‌های بالاتر سیستم عامل اندروید یا iOS پشتیبانی نمی‌کند، بهتر است به فکر خرید یک گوشی جدید باشید. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای خرید گوشی‌های زیر را مطالعه کنید تا در بازه قیمتی مد نظرتان، بتوانید یک گوشی مناسب خریداری کنید:

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های بازار در سال 98، رنج قیمتی 1 تا 1.5 میلیون

راهنمای خرید: بهترین گوشی های میانرده 2019 زیر 4 میلیون

راهنمای خرید بهترین گوشی‌ بین 4 تا 5 میلیون تومان | آبان 98

به روز رسانی : 13 بهمن ماه

خبر بالا را در تاریخ 21 آذر ماه نگارش کرده بودیم و حالا موعد از پیش اعلام شده رسیده است. بنابراین به‌روزرسانی پیام‌رسان واتساپ از امروز باعث از کار افتادن این اپلیکیشن روی میلیون‌ها گوشی قدیمی مبتنی‌بر سیستم‌های عامل اندروید و iOS می‌شود. با این اوصاف اگر گوشی هوشمند فعلی‌تان یکی از نسخه‌های بسیار قدیمی سیستم‌های عامل اندروید و iOS را اجرا می‌کند و نسخه‌ی جدید همان سیستم‌عامل برای دستگاه در دسترس است، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا نسبت به آپدیت آن اقدام کنید. با به‌روزرسانی دستگاه خواهید توانست مجددا از واتساپ و قابلیت‌های کاربردی آن بهره بگیرید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

دوشنبه, 22 اردیبهشت 1399

این واتساپ پشتیبانی شود

پاسخ

ثبت نظر