نسخه‌ 50 مرورگر اپرا با قابلیت جلوگیری از دزدی دیجیتال منتشر شد

نسخه‌ 50 مرورگر اپرا با قابلیت جلوگیری از دزدی دیجیتال منتشر شد

اپرا امروز نسخه‌ی 50 مرورگر دسکتاپ خود را با اضافه کردن قابلیت مسدود کردن کدهای دزدی دیجیتال منتشر کرده است. این قابلیت در نسخه جدیدی مرورگر اپرا با انتخاب گزینه Ad Blocking فعال می‌شود. جزییات را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید.

نسخه 50 اپرا 

نسخه 50 مرورگر اپرا با قابلیت جلوگیری از دزدی دیجیتال (Cryptojacking) امروز منتشر شد.

طی یک سال گذشته انواع ارزهای دیجیتال رشد چشمگیری را تجربه کردند و ارزش آن‌ها به یک‌باره افزایش یافت. بیت‌کوین به عنوان با ارزش‌ترین ازر دیجیتال تا 20 هزار دلار هم رسید. این رشد بسیار زیاد باعث شد که افراد زیادی در سراسر دنیا به استخراج انواع ارزهای دیجیتال برسند. همین موضوع باعث شد که سختی شبکه به‌شدت افزایش یافته و دیگر سخت‌افزارهای سابق به اندازه کافی برای استخراج ارز دیجیتال کارآمد نباشند. همین مسئله زمینه‌ای را فراهم کرد تا هکرها بیش از پیش به فکر دزدی دیجیتال بیافتند.

به عنوان جدیدترین مورد در خصوص دزدی دیجیتال افزونه آرشیو پوستر (Archive Poster) را می‌توان مثال زد. این افزونه که روی مرورگر محبوب کروم فعالیت می‌کند، بدون اطلاع کاربر از توان پردازشی سیستم او برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند که این مسئله ضمن از کار انداختن CPU سیستم، باعث کندی شدید کامپیوتر می‌شود. جزییات خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

حالا اپرا امروز نسخه‌ی 50 مرورگر دسکتاپ خود را با اضافه کردن قابلیت مسدود کردن کدهای دزدی دیجیتال منتشر کرده است. این قابلیت در نسخه جدیدی مرورگر اپرا با انتخاب گزینه Ad Blocking فعال می‌شود.

کریستیان کولوندرا، رئیس بخش مرورگر دسکتاپ اپرا درباره ارزهای دیجیتال و دزدی‌های انجام گرفته از طریق سیستم کاربران می‌گوید:

ما از ارز دیجیتال حمایت می‌کنیم؛ فقط نمی‌توانیم بپذیریم که وب‌سایت‌ها از کامپیوترهای مردم بدون اطلاع آن‌ها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند.

در نسخه 50 مرورگر اپرا قابلیت‌های دیگری همچون امکان استریم ویدیو به کروم‌کست و پخش‌کننده اختصاصی VR می‌توان اشاره کرد که این قابلیت باعث می‌شود از طریق هدست‌های واقعیت مجازی بتوان تصاویر را به صورت 360 درجه تماشا کرد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد حتی اگر کاربر اپرا هم نباشید، امتحان آن خالی از لطف نباشد.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: فیسیت و theinquirer


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر