هریم ؛ سامانه پیامکی رمز دوم یکبار مصرف برای دو بانک فعال می‌شود

رمز دوم یکبار مصرف

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی: از بامداد دوشنبه ۱۶ دی دکمه‌ی دریافت پیامکی رمز دوم در صفحات پرداخت ظاهر می‌شود و در گام اول مشتریان بانک‌های ملت و پارسیان رمز دوم خود را پیامکی دریافت خواهند کرد.

رمز دوم یکبار مصرف یا همان رمز پویا مدتی است که قرار است در کشور به صورت اجباری به اجرا در بیاید. با وجود اینکه چندین بار مهلتی برای اجباری شدن این طرح مشخص شد، اما به دلیل عدم حمایت کاربران، این طرح تا به امروز به تعویق افتاده است. شاید یکی از دلایلی که باعث شده است عده زیادی هنوز از رمز دوم یکبار مصرف استفاده نکنند، قدیمی بودن گوشی آن‌ها و عدم امکان نصب نرم افزار مربوطه و یا نداشتن گوشی هوشمند باشد.

حالا مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ساعاتی قبل با انتشار توییتی اعلام کرد که از بامداد دوشنبه ۱۶ دی اولین مرحله از اجرای طرح دریافت پیامک رمز پویا برای مشتریان دو بانک ملت و پارسیان فعال می‌شود. طبق اعلام این مقام، در صفحات پرداخت اینترنتی دکمه جدیدی پدیدار می‌شود که مشتریان با کلیک بر آن می‌توانند رمز پویا کارت خود را به‌صورت پیامک دریافت کنند. همانطور که گفتیم، در مرحله اول این طرح موسوم به «سامانه هریم» برای مشتریان بانک ملت و پارسیان فعال می‌شود.

مهران محرمیان در توییتر خود در این خصوص چنین توضیح داده است:

از بامداد دوشنبه ۱۶ دی دکمه‌ی دریافت پیامکی رمز دوم در صفحات پرداخت ظاهر می‌شود و در گام اول مشتریان بانک‌های ملت و پارسیان رمز دوم خود را پیامکی دریافت خواهند کرد.

-

توییت مهران محرمیان در مورد فعال شدن سامانه هریم برای دو بانک از 16 دی ماه
توییت مهران محرمیان در مورد فعال شدن سامانه هریم برای دو بانک از 16 دی ماه -

در واقع به واسطه طرحی که با نام هریم شناخته می‌شود، دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن جداگانه برای هر بانک نیست و پیامک رمز دوم برای کاربران و به صورت کاملا رایگان ارسال خواهد شد.

البته هزینه پیامک‌های رمز دوم یکبار مصرف خودش داستان دارد. درواقع چند روز پیش بود که اخباری از طرف معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه در مورد هزینه پیامک رمز پویا، توافقی با بانک مرکزی انجام نشده است و پیامک رمز دوم یکبار مصرف رایگان نیست ، منتشر شد. حالا اما بانک مرکزی اعلام کرده است که طبق اطلاع قبلی، هزینه دریافت پیامک رمز دوم پویا بر عهده بانک‌ها و موسسات اعتباری است. بنابراین نگران هزینه پیامک هم نباشید.

اخبار مرتبط:

اپلیکیشن‌های رمز دوم یکبار مصرف برای بانک‌های مختلف ایرانی

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: توییتر مهران محرمیان


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر